info Audi RS6 vs V70R

Rspeter Audi A5 quattro driver.
18 oktober 2009 · 2 203 Inlägg

lodiseN skrev:

TurbOla skrev:

lodiseN skrev:
corvette z06

Tråden heter Audi RS6 vs V70R....
Ringer det några klockor? roll lol

Ja, nu vet jag när jag va hemma från krogen igår iaf(I)big_smile. Frågan är ara hur jag lyckades stava så fint igår, aja! men vafan audi rs6 vs v70 r? ska ni inte jämföra bilar i lite mer samma klass iaf.

Två värstingkombis från vardera tillverkare. Trådskaparen ville föra diskussion om just dessa två bilar.

lodiseN
18 oktober 2009 · 806 Inlägg

Jahapp:)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
ango
20 oktober 2009 · 52 Inlägg

C70 skrev:

Thorssa skrev:
Bara för att de kör en 316 från -89 behöver det ju inte betyda att de aldrig kört t.ex. en RS6 eller en V70R. Jag har ägt två bilar i mitt liv men mina föräldrar och kompisar har ägt 20-30 bilar jag kört och tillsammans med alla bilar jag provkört så närmar vi oss nog 100 olika bilmodeller. Så döm inte folk efter vad de kör!

Hur troligt är det att t.ex en son i en familj kör runt i en 316 från -89 om föräldrarna har en Audi RS6?

Av alla som har sagt i denna tråden att V70R är är skit. Hur många av dom har kört den?

RS6 går som ett jävla AS rent ut sagt. För mig går inte V70R/RS6 att jämföra. Ska du jämföra R-modellerna så får det vara mot S6 isåfall.

Annars blir det som att jämföra S80 V8 mot E63 AMG......

Min farsa kör Bmw m5 och m6 cab under sommarn. . . och jag kör en rostig saab 900. Bara för att man har en farsa med pengar, betyder de inte alltid att "pappa betalar"

Krillmeister Proud Audi-owner
22 februari 2011 · 55 Inlägg

torpis skrev:

Ellertz skrev:
Och varför inte välja en 4x4 om du vill åka fort ? hur kul är de med 450 hk från stillastående med Fwd ?

När blev stillastående fort?


Ellertz skrev:
Men till ren fakta så slår Rs6:an v70R en till de flesta punkter, även priset smile

Men om du jämför bränsleförbrukning, däckkostnad, försäkring så vinner Volvon.  Är då Audin den bättre bilen om man vill åka soppasnålt?

Känns det som ett smart bilval att fundera över V70R eller RS6 om man vill åka "Soppasnålt" ???

Om det är låg förbrukning man vill ha, så kanske man ska se på andra bilar än dessa två?

Vorsprung durch technik
Opel Corsa "1.2 EcoFlex" (2012)
Volvo V60 Cross Country "Blixten" (2016)
Krillmeister Proud Audi-owner
22 februari 2011 · 55 Inlägg

torpis skrev:

matteeee skrev:
Du behöver inte skaffa bevis för att en 4x4 kräver mer effekt. Såklart är det "tyngre" och man har mer förluster i drivlinan, men i början av tråden verkade det som att det handlade om 50% förluster, vilket naturligtvis är fullständigt fel.
Men det lilla man förlorar tycker jag det är värt, speciellt på en bil som RS6 som har rå kraft som räcker och blir över. Fördelarna väger upp nackdelarna med råge...

Helt klart en smaksak.  Åker man på gränsen i kurvorna så har man klart fördel om inte baken kommer farande utan att man är med på det.

Jag tycker fortfarande en RS6 är jäkligt trött, men det är ju ut efter mina referenser.

Om RS6an är trött eller inte beror på vad man jämför den med, visst ställer man den mot en GT2RS eller Murciélago LP670SV så får den ordentligt med pisk.

En jämförelse mellan Volvo R och Audi RS6, dock en S60R här, då V70R ej fanns att välja (S60R lär vara piggare än V70 då S60n är lättare)
http://www.zeperfs.com/en/duel611-1064.htm

Nu vet jag inte vad du åker runt i för bil till vardags, men att säga att en Familjekombi med dubbel-turbo V8 och 450hk som gör 0-200 på under 18sek är trött.. känns inte helt korrekt.

Vorsprung durch technik
Opel Corsa "1.2 EcoFlex" (2012)
Volvo V60 Cross Country "Blixten" (2016)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
22 februari 2011 · 1 898 Inlägg

Men shit, var det tvunget att dra upp denna igen? xD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Krillmeister Proud Audi-owner
23 februari 2011 · 55 Inlägg

ExXtr3me skrev:
Men shit, var det tvunget att dra upp denna igen? xD

Oj jäklar, var tråden så gammal tongue!

Satt och googlade och dök på denna tråden, noterade inte datum för inläggen!


Ber om ursäkt för detta!

Vorsprung durch technik
Opel Corsa "1.2 EcoFlex" (2012)
Volvo V60 Cross Country "Blixten" (2016)
Ellertz Norrlänning
2 mars 2011 · 1 453 Inlägg

ango skrev:

C70 skrev:

Thorssa skrev:
Bara för att de kör en 316 från -89 behöver det ju inte betyda att de aldrig kört t.ex. en RS6 eller en V70R. Jag har ägt två bilar i mitt liv men mina föräldrar och kompisar har ägt 20-30 bilar jag kört och tillsammans med alla bilar jag provkört så närmar vi oss nog 100 olika bilmodeller. Så döm inte folk efter vad de kör!

Hur troligt är det att t.ex en son i en familj kör runt i en 316 från -89 om föräldrarna har en Audi RS6?

Av alla som har sagt i denna tråden att V70R är är skit. Hur många av dom har kört den?

RS6 går som ett jävla AS rent ut sagt. För mig går inte V70R/RS6 att jämföra. Ska du jämföra R-modellerna så får det vara mot S6 isåfall.

Annars blir det som att jämföra S80 V8 mot E63 AMG......

Min farsa kör Bmw m5 och m6 cab under sommarn. . . och jag kör en rostig saab 900. Bara för att man har en farsa med pengar, betyder de inte alltid att "pappa betalar"

Schysst pappa! Han borde låna ut den han inte använder wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Lowenhart fälg fantast
2 mars 2011 · 1 086 Inlägg

Ellertz skrev:

ango skrev:

C70 skrev:

Hur troligt är det att t.ex en son i en familj kör runt i en 316 från -89 om föräldrarna har en Audi RS6?

Av alla som har sagt i denna tråden att V70R är är skit. Hur många av dom har kört den?

RS6 går som ett jävla AS rent ut sagt. För mig går inte V70R/RS6 att jämföra. Ska du jämföra R-modellerna så får det vara mot S6 isåfall.

Annars blir det som att jämföra S80 V8 mot E63 AMG......

Min farsa kör Bmw m5 och m6 cab under sommarn. . . och jag kör en rostig saab 900. Bara för att man har en farsa med pengar, betyder de inte alltid att "pappa betalar"

Schysst pappa! Han borde låna ut den han inte använder wink

hans pappa kanske tröttnat på frugan smile

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang