info Audi RS6 vs V70R

John87 Stolt Volvoägare
4 december 2007 · 4 913 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
vart fan hittade ni att den går 0-100 på över 5 sek... LOL

rs6 går på 4.7sek(SEDAN)4.9sek(AVANT) till 100 det är snabbare än den nya RS4 om det nu är så viktigt! Volvo har noll att komma med..

plus att den Tiptronic lådan som följer med i Audin är mer avancerad än Volvo S80 08- modellerna, du kan åka helt automat eller växla manuellt med spaken och du har tillochmed F1 padlar bakom ratten

Försöker du sälja nåt eller? wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
chrno RE-雨宮
4 december 2007 · 481 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
motor endast v8 växellåda 6vxl kanske endast automat
drar 1,4 ca 1 mil försäkrig =dyr
hur kommer de sig att en del sägen 6vxl och andra automat?

Därför att det är 6 växlar i automatlådan.

RE-Amemiya Kitted FD3S
chrno RE-雨宮
4 december 2007 · 481 Inlägg

Xuri skrev:
Jag måste bara ställa en fråga till alla "ååå 450 hk de är bäst"

vet ni ens vad R står för ? R står inte för racing utan de står för Refinement ....och volvo kan nog också plocka effekt ur sina spisar om de hade handlat om de eller hur ?

tycker de är rätt ojämnt å jämnföra 2.3 liter emot 4.2 liter och ex antal kronor i pris

Min bil har 1.3liter å gör 0-100 på 5.1 orginal.

Det är fortfarande Volvos "Flaggskepp" även om jag tycker den saknar allt vad prestanda heter.

Han frågade ju vilken man skulle köpa så självklart jämför folk.

RE-Amemiya Kitted FD3S
DasAuto
4 december 2007 · 2 751 Inlägg

John87 skrev:

n0b0dy_ skrev:
vart fan hittade ni att den går 0-100 på över 5 sek... LOL

rs6 går på 4.7sek(SEDAN)4.9sek(AVANT) till 100 det är snabbare än den nya RS4 om det nu är så viktigt! Volvo har noll att komma med..

plus att den Tiptronic lådan som följer med i Audin är mer avancerad än Volvo S80 08- modellerna, du kan åka helt automat eller växla manuellt med spaken och du har tillochmed F1 padlar bakom ratten

Försöker du sälja nåt eller? wink

Hahha jaja klart har 4ex i garaget big_smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
unsuspected
4 december 2007 · 203 Inlägg

tänk på att rs6 drar runt 2l milen i stadskörning

John87 Stolt Volvoägare
4 december 2007 · 4 913 Inlägg

unsuspected skrev:
tänk på att rs6 drar runt 2l milen i stadskörning

Det kan jag utan problem dra upp min bil till också..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
unsuspected
4 december 2007 · 203 Inlägg

och hur kör du då? smile

John87 Stolt Volvoägare
4 december 2007 · 4 913 Inlägg

unsuspected skrev:
och hur kör du då? smile

Som Rally Kalle cool

Det jag menade var att alla bilar kan dra 2liter/mil.
Sen drar RS6'an ganska mycket mer än V70R iaf.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
unsuspected
4 december 2007 · 203 Inlägg

John87 skrev:

unsuspected skrev:
och hur kör du då? smile

Som Rally Kalle cool

Det jag menade var att alla bilar kan dra 2liter/mil.
Sen drar RS6'an ganska mycket mer än V70R iaf.

Jag förstår men jag menade att v8+dubbla turbos och automat är inte saker som drar ner bensinförbrukningen även om man kör snällt. Det är svårt när man har just dom sakerna.
Talar från erfarenhet (har en rs4-01 och den drar mycket soppa jämmt).

v50sport
4 december 2007 · 230 Inlägg

Jag tycker volvo, har adrig suttit i en audi rs4 men en volvo måste garanterat vara biligare att äga...kan som sagt inte riktigt jämföra dessa bilar då volvo är det enda som gäller för mig ;-) ...är det inte väldigt många audi rs4:or som är importerade? tycket inte att jag sett många på blocket iaf (menar sådana runt 250 000)´...sen som du säger så¨har volvon bra förutsättningar för trimm ;-) ...byt programvara å vipps så har du 50 hk mer smile

Turbomatte Lackerare/Rekondare
4 december 2007 · 834 Inlägg

Mortalis skrev:
Om du ska busa med dom behöver du ju bygga om hela volvon i princip eftersom den e uppbyggd först och främst för att vara säker och har massa dolda säkerhetssystem. Top Gear bevisade detta rätt bra när de testade S60R eftersom Volvo hävdade att den skulle utmana RS4 och M3, vilket den verkligen inte gjorde..

Men herregud. Du vill att en snabb herrgårdsvagn ska smiska 2st super GT-bilar på fingrarna. Som att jämföra en 240 med en skyline för fan.

Anledningen till att den inte smiskade dom på tiden runt banan var att den just bara har 300kusar. Att chassit är så hightech att bmw skulle känna sig matta är ju en annan femma. LÄS PÅ INNAN DU SKRIVER.

S/V70r har ett perfekt avjämt chassie som tilloch med kan fördela vikten över bilen. Har bmw det?


hmmm.


OnT

Ta volvon om du vill ha en praktisk herrgårdsvagn som klarar av 0-100 på 5,7sek och tar kurvor som en gudinna.

Ta audin om du vill ha en plastig interiör och kvalitetskänsla som en instegs-skoda.


Och ja volvon har ortopediska stolar!!!!

John87 Stolt Volvoägare
5 december 2007 · 4 913 Inlägg

Turbomatte skrev:
Ta volvon om du vill ha en praktisk herrgårdsvagn som klarar av 0-100 på 5,7sek och tar kurvor som en gudinna.

Ta audin om du vill ha en plastig interiör och kvalitetskänsla som en instegs-skoda.

*väntar på hathaglet*

Att Audi RS6 har en plastig interiör tvekar jag lite på roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Hammarslag Inläggskritiker
5 december 2007 · 990 Inlägg

Hehe Audi Rs6 alla gånger, ifs är volvon mycket billigare och underhålla och äga.
Snordyrt när nåt går sånder till audi


Sen så börjar jag undra om turbomatte verkligen sett nån annan bil än de 3 super bilar han själv äger. roll

RS6an är ju inte audis snik varriant direkt.!

Senast redigerat av Hammarslag (5 december 2007)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Daaze Rent A Retard !
5 december 2007 · 674 Inlägg

det är ju även så att smakar det så kostar det där efter med. bilarna ligger i ungefär samma prisklass och då är det bara låta ekonomin styra, har man råd att äga en rs6:a så köra man på den helt klart

har man inte det så är v70r ett jävligt bra andrahands alternativ men en otroligt bra och mysig standard.

sen så kan vi jämföra ifall lådan skuller rasa på båda två så skulle det nog bli dyrare för ådin men tror inte att det skulle skilja mer än några tusenlappar, kanske 3-4 tusen i skillnad kanske..

röstar för rs6:an för att den är det ultimata om man ska ha kombi, och för att jag själv ska köpa en till hjul klapp till mig själv om jag har tur big_smile

// johan

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Decibel
5 december 2007 · 2 911 Inlägg

Vi har chippat en hel del RS6;or, nästan så man vill ha bilen lite extra varje gång för jäklar i gatan vilket skjut det är i kärran.
Sen kan man med inte allt för många pengar få upp dom i ~600hk och då börjar det hända grejjer smile

Daaze Rent A Retard !
5 december 2007 · 674 Inlägg

Decibel skrev:
Vi har chippat en hel del RS6;or, nästan så man vill ha bilen lite extra varje gång för jäklar i gatan vilket skjut det är i kärran.
Sen kan man med inte allt för många pengar få upp dom i ~600hk och då börjar det hända grejjer smile

exakt, vad tar ni för att chippa en rs6:a, cippar ni bara motorn eller "cippar" ni lådan me ?

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Thorssa
5 december 2007 ·

Har man kört en RS6 så finns det inte en chans i världen at man väljer en Volvo! Bara ljudet är värt att lägga 50 papp extra för! Den låter helt gudomligt! Och att kunna ligga i 200 och fortfrarande accelerera så in åt helvete är imponerande! Hörde en siffra om 0-200 och tillbaka till 0 på 21 sekunder för RS6:an!

Pikey
5 december 2007 · 2 283 Inlägg

Asså det är 2 helt olika bilar...

RS6an är ju brutal Volvon är bara hmm... vettifan xD

R.I.P. Michael Jackson!
vaughn
5 december 2007 · 674 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:
Konstigt att alla säger Audi där de själva har rötmärket.

Rs6 0-100 5,41
V70r 0-100 5,7

Källa: Teknikens värld:

http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml

Väljer lätt Volvo.

Finns inte en chans att de stämmer...
jag har en chippad biturbo och den väger 1,8 ton och har 315hk 500nm (ca)
den gör 0-100 på 5 blankt

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
vaughn
5 december 2007 · 674 Inlägg

Ta volvon om du vill ha en praktisk herrgårdsvagn som klarar av 0-100 på 5,7sek och tar kurvor som en gudinna.

Ta audin om du vill ha en plastig interiör och kvalitetskänsla som en instegs-skoda.

hur kan du ens säga så?
tror de flesta håller med mej när jag säger detta...
audi är världsledande vad gäller interiör...

jag har haft en audi s2 -92 och jag har aldrig sett nån annan bil av samma årsmodell med lika snygg inredning...
nu har jag en s4 biturbo (galleriet) den har en jävla go inredning den med
våran familj har haft fler volvo som jag kan jämföra med tex 740, 850,v70 x3 och s60.
OBS inget skryt utan de har varit företagsbilar.
men de går inte ens att jämföra med tycker jag iaf inte instrumentbrädan...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang