WARNING lurare på blocket PS3

honda-perfo
7 december 2007 · 67 Inlägg

de e en som ska ha 1000:- i förskott

en komips satte in de och han fick inget ps3

http://www.blocket.se/vi/14391755.htm?ca=20_s

Mortalis VW-nörd?
7 december 2007 · 4 332 Inlägg

Kontakta blocket/polisen? hemskt de där..

Finnmerchant Oseriös Aktör
7 december 2007 · 592 Inlägg

Skicka inte pengar i förskott!    står de ju.

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab
Volvo C303 "TGB111A MT" (1977)
Nissan King Cab 4x4 DIESEL "Carnival of Rust" (1992)
honda-perfo
13 december 2007 · 67 Inlägg

Mortalis skrev:
Kontakta blocket/polisen? hemskt de där..

Nu har han ringt polisen.hehe ja har har nog satt de här i system sa dom. Han hade 25 anmälningar på sig i år sen va det fler innan.

En sak som e säkert att min kompis inte kommer sätta in pengar i förskott igen. lol

FireTraXX DFFL
13 december 2007 · 9 020 Inlägg

Ingen bild ens.

Och varför lär sig folk aldrig att pengar i förskott inte är ett val?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
aakesson
13 december 2007 · 812 Inlägg

kontakta blocket så tror jag att dom tar bort annonsen

CarCass CarCass
13 december 2007 · 627 Inlägg

Betalar man i förskott så kanske man förtjänar att bli av med pengarna säger jag.. hmm

Men det är bra att varna andra!

Join the Evolution
Ripley333
13 december 2007 · 638 Inlägg

sätter man in 1000kr för ett ps3 i förskott så får man skylla sig själv

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
13 december 2007 · 1 852 Inlägg

CarCass skrev:
Betalar man i förskott så kanske man förtjänar att bli av med pengarna säger jag.. hmm

Men det är bra att varna andra!

jag håller fakiskt med...

man lever bara en gång så lev väl!
TessGTI Mest i vägen.
13 december 2007 · 205 Inlägg

Suck. Att folk aldrig någonsin lär sig att man aldrig någonsin ska förskottsbetala. Surt för din kompis att bli av med 1000:- men har man sovit under lektionen så får man tyvärr känna på läxan förr eller senare. Hoppas bara att han lär sig av den. hmm

AttackMedic
13 december 2007 · 379 Inlägg

"Hittar inte annonsen" Blocket har tagit bort den

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
13 december 2007 · 224 Inlägg

han får skylla sig själv som folk säger, vilken seriös människa lägger ut ett PS3 för 1000kr när frakten kanske går på flera hundra?

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
Mortalis VW-nörd?
14 december 2007 · 4 332 Inlägg

Betalar allt ja köper på Tradera i förskortt, ett 360 premium med spel e väl de största ja köpt tongue men där finns de ju ändå omdömessystem o gå efter, nåt blocket inte har, å då e de läbbigt att köpa där =/
om killen har 25 anmälningar mot sig tycker man ju att polisen bör göra nåt...

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 december 2007 · 6 170 Inlägg

Mortalis skrev:
Betalar allt ja köper på Tradera i förskortt, ett 360 premium med spel e väl de största ja köpt tongue men där finns de ju ändå omdömessystem o gå efter, nåt blocket inte har, å då e de läbbigt att köpa där =/
om killen har 25 anmälningar mot sig tycker man ju att polisen bör göra nåt...

Eftersom folk på tradera i allmänhet är mer benägna att skicka grejor så är det ju istortsett bara förskott som gäller där, har köpt en jäkla massa grejor utan att ha blivit blåst.

Men sen har jag köpt en grej och blvit blåst med tongue

Sana smajl eller nått sånt hette säljaren på tradera, blev avstängd efter att jag rapporterat henne men inte fan hjälpte ju det mig att få tillbaka mina 1500kr hmm

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
richardoo290 VOLVO for life..
14 december 2007 · 2 113 Inlägg

lol

Jolle87
14 december 2007 · 1 585 Inlägg

visst det är kanske lite dumt att betala i förskott. Men dom flesta vill ha betalt innan dom skickar varan för att vara säker på att man hämtar ut den sen. Men att skicka via postförskott är väll nästan bäst enligt mig. Men inte så många som gör det tyvär. Nästan allt jag har handlat på blocket har jag fått betala i förskott. Men än så länge har man inte blivit lurad.

FireTraXX DFFL
14 december 2007 · 9 020 Inlägg

Jolle87 skrev:
visst det är kanske lite dumt att betala i förskott. Men dom flesta vill ha betalt innan dom skickar varan för att vara säker på att man hämtar ut den sen. Men att skicka via postförskott är väll nästan bäst enligt mig. Men inte så många som gör det tyvär. Nästan allt jag har handlat på blocket har jag fått betala i förskott. Men än så länge har man inte blivit lurad.

Men handlar man för 4000kr så kan man nog kosta på sig 150kr eller vad det kostar för postförskott?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
TessGTI Mest i vägen.
14 december 2007 · 205 Inlägg

FireTraXX skrev:

Jolle87 skrev:
visst det är kanske lite dumt att betala i förskott. Men dom flesta vill ha betalt innan dom skickar varan för att vara säker på att man hämtar ut den sen. Men att skicka via postförskott är väll nästan bäst enligt mig. Men inte så många som gör det tyvär. Nästan allt jag har handlat på blocket har jag fått betala i förskott. Men än så länge har man inte blivit lurad.

Men handlar man för 4000kr så kan man nog kosta på sig 150kr eller vad det kostar för postförskott?

*nickar instämmande!*

Germax
14 december 2007 · 12 086 Inlägg

1000kr är lite mkt för förskott tycker jag, jag har som tumregel att skicka max 300kr i förskott för de kan man ta om man blir av med, aledningen att man man betalar förskott är för att de oftast är så smidigt.

Detta gäller alltså inom sverige.
Till USA skickar jag jämt förskott, finns inte mkt o välja på. Som mest 4000kr för ett kjolkitt men då till ett stort företag. Har köpt från privatpersoner i USA på ebay, alltid lika nagelbitande om man ska få något =P

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 december 2007 · 6 170 Inlägg

FireTraXX skrev:

Jolle87 skrev:
visst det är kanske lite dumt att betala i förskott. Men dom flesta vill ha betalt innan dom skickar varan för att vara säker på att man hämtar ut den sen. Men att skicka via postförskott är väll nästan bäst enligt mig. Men inte så många som gör det tyvär. Nästan allt jag har handlat på blocket har jag fått betala i förskott. Men än så länge har man inte blivit lurad.

Men handlar man för 4000kr så kan man nog kosta på sig 150kr eller vad det kostar för postförskott?

Och det händer ju aldrig att säljaren inte vill skicka det med PF ?? roll

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang