Projekt: BrutalFiat! Nu: Projektet har dött ut.. Eller har det?

Tagg3N Konsult
7 december 2007 · 1 247 Inlägg

Hittade den perfekta projekt bilen hos en lokal bilhandlare. När jag såg henne kände jag bara att jag MÅSTE ha den!

Nu har jag och 2 klasskompisar införskaffat den lilla Fiaten vi tänkte skrämma upp lite. Vem har sett en Fiat Cinquecento 1.2 Sporting förut? Inte hade då jag sett en innan jag såg bilen hos bilhandlaren.

Vi bollar fram och tillbaka med idéer för vårat lilla "gokart" bygge. Motorvalet är suddigt men en högvarvig sug eller en turbo blir det! Just nu står den med startspärren aktiverad på parkeringen utanför, därför fick vi den billigt, i väntan på en ny motor.

Väghållning och sånt kommer vi inte titta mer på innan vi fått i en motor.

http://www.garaget.org/gallery/archive/36363/204280_75p6y1.jpg
Där står hon, brutal som ingen annan


http://www.garaget.org/gallery/archive/36363/204281_ys22m9.jpg
När hon stod hos bilhandlaren smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/36363/204282_fy0ktp.jpg
Sänkning kanske? smile Fint luftintag under lyktan! big_smile

Kommentarer tycker jag/vi om vare sig dom är dåliga eller bra, för vi har siktet någorlunda inställt redan. Dock kan tips och råd användas wink


Kom på att jag kanske ska nämna att vi än så länge rivit isär instrumentpanelen på den. Kommer slänga upp bilder vartefter men det orkar jag inte idag wink


Kan ju uppdatera lite då det inte hänt något på länge.
Vi har bestämt oss hur vi ska göra. Bilen är till salu om någon vill ha den, känner du dig intresserad så skicka iväg ett PM så kan man ju diskutera.

Vi tackar för alla tips och råd men gnistan har helt enkelt dött ut. En liknande modell kostar ca 40tkr i Tyskland, dvs en 1.2 Sporting inte 1.1 Sporting som är väldigt vanliga i tyskland.

Men som sagt, projektet har dött ut.

Mvh Kim

Senast redigerat av Tagg3N (20 maj 2008)

billy IT-Tekniker
7 december 2007 · 376 Inlägg

Haha vilken ful liten sak.

Blir nog rolig att köra sen wink

Senast redigerat av billy (7 december 2007)

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Tagg3N Konsult
7 december 2007 · 1 247 Inlägg

billy skrev:
Haha vilken ful liten sak.

Blir nog rolig att köra sen wink

Inte är den snyggast i stan direkt, men den drar många blickar till sig bara på en parkering wink Kommer nog vara skitkul att köra sen smile Kul med intresse i tråden smile

Sixpack
7 december 2007 · 47 Inlägg

Fräck bil, skoj med folk som vågar sticka ut i den tråkiga mängden.
Lycka till... denna tråd ska följas.........

Senast redigerat av Sixpack (7 december 2007)

Bad ass boys, drive bad ass toys.
Tagg3N Konsult
7 december 2007 · 1 247 Inlägg

Sixpack skrev:
Fräck bil, skoj med folk som vågar sticka ut i den tråkiga mängden.
Lycka till... denna tråd ska följas.........

Man måste ju våga synas wink Kul att du valt just våran tråd smile

stollen Blev inte som jag borde blivit
7 december 2007 · 418 Inlägg

som jag sa tidigare. får nog bli nåt liknande sen tongue brutal som få är den iaf

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Quantic
7 december 2007 · 645 Inlägg

Riktigt cool bil! Ser fan nästan ut som en mopedbil lol

Tagg3N Konsult
7 december 2007 · 1 247 Inlägg

Quantic skrev:
Riktigt cool bil! Ser fan nästan ut som en mopedbil lol

Den är inte större än så faktiskt tongue Väger bara 630kg så den knuffar man med en hand wink

FTWorld Svetsare / Servicetekniker
17 december 2007 · 13 Inlägg

Blir kul och se om ni får igång den och sen hur den kommer att se ut tillslut smile Kommer givetvis följa projektet både på Garaget.org och i Ljungby wink

Allt ovan är skrivet med reservation för tryckfel
Är du så jävla bra själv då?
Chevrolet 210 "Orginal ä för gubbar" (1957)
TFkarlsson Varningar. 36
17 december 2007 · 1 200 Inlägg

Haha fan vilket raggar-åk! big_smile Med några hästar i den där och lite väghållning har du en gocart som tål grus och är laglig på vägarna tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
empe
17 december 2007 · 230 Inlägg

Ser ut som en typisk medelhavsbil. Skoj att någon tar sig an en annorlunda bil smile

Second place is the first loser
liquisole
17 december 2007 · 1 237 Inlägg

haha fan vad ful big_smile cool samtidigt, tona runtorna runtom samt grym sänkning och takvinge, kommer bli fett big_smile

Genuine VeeDub
19 december 2007 · 319 Inlägg

Påminner ju en hel del om vw lupo. Där kan ni säkert hitta en hel del inspiration! smile

Grabber Dagdrömmare
19 december 2007 · 2 836 Inlägg

He he big_smile Börja leta efter polska sidor med trim o tunning så blir den grym!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Tagg3N Konsult
19 december 2007 · 1 247 Inlägg

Uppskattar inläggen smile
Första uppgiften är ju givetvis att få väck startspärren som jävlas, om den visar sig vara trasig kommer vi skicka i en lite större motor med turbo (t.e.x en 1,3l uno turbo) eller en högvarvig sugmotor.

Bilen går inte att sänka mer för då tar det i lite varstans tongue Skrattade när jag såg det wink

Tuning till den där bilen är väldigt dyrt för oss svenskar så det blir det faktiskt inte tal om, har ju inte ens råd med kaffebröd i dagens läge tongue Sitter iofs ett äkta Novitec avgassystem på massiva 2.5" som hör till turbokitet som kostar 8.000eur ( cool )

Streckkoden
19 december 2007 · 2 655 Inlägg

Vilken potential!! Liten bil som inte lär väga alltför mycket.. Jag röstar på en högvarvig sugmotor.

Lycka till med bygget.

response Studerande
19 december 2007 · 463 Inlägg

Ska ni behålla framhjulsdriften?
Jag röstar på en MC-motor! big_smile Dyrt men fan vad den ska gå vid 10 000 RPM xD

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Tagg3N Konsult
19 december 2007 · 1 247 Inlägg

Ojoj vad det droppar in inlägg helt plötsligt tongue

Blir nog till att behålla fwd, blir så mycket att bygga om och jag vet ärligt talat inte om man vågar kapa i bilen för mycket. Den verkar väldigt mjuk redan så en bur blir det nog!

Motorval är faktiskt inte aktuellt än om det inte framgick i tidigare inlägg tongue (Vill ju faktiskt ha råd med kaffebröd!)

Uppskattar intresset, ska nog försöka spåna på lite idéer. Om någon har lust kan man ju faktiskt parkera bilen i photoshop en vända wink

terazzi
19 december 2007 ·

GTi 16V motor kanske skulle kunna va något?
B16 motor från Civic wink

Tagg3N Konsult
19 december 2007 · 1 247 Inlägg

terazzi skrev:
GTi 16V motor kanske skulle kunna va något?
B16 motor från Civic wink

Många olika motorer man skulle kunna försöka skicka i lillfiaten. Men problemet är utrymmet under huven, tror inte vi får i större än 1,6 eller om det finns J**LIGT kompakta motorer i större dimension. Märks ju direkt att bilen inte är byggd för större än 1,2l motor tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang