4486
Sök

4st 12" basar i golf II, förslag?

1 058 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#1
Hej, vill ha förslag på lådkonstuktion som får plats i en golf II. Måtten som inte får överskridas är bredd 95cm, höjd 45cm och längd 55cm.

Lådan måste vara portad, helst slotportad, men även 6" portar går bra. ska vara så optimal som möjligt. ska spela högt, men främst användas till vanlig musik. lyssnar mest på techno/trance, mao är inte djupbas något som jag prioriterar, hellre ett snytigt attacksnabbt svar från basarna!

Den lådan jag har nu är på 180liter minus port och basar. bilder finns på galleri.
vad skulle hända om man minskade volymen en aning? ca 18liter

kom med förslag, tacksam för allt! MVH//Tommie
Senast redigerat av vw_performance (9 december 2007)

PoLoud =D

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
8 december 2007
#2
du får ta reda på hur många liter du behöver i lådan för 4st 12" basar. antar att det kommer behövas ganska många liter om du ska ha den portad. sen är det bara att bygga så att den passar snygt och att den har så många liter du ska ha.

//mackan


1 196 Inlägg
8 december 2007
#3
tjena, jag hade en golf 2 med 4 st 12 tummare i, det va svårt att bygga en perfekt låda och när lådan va klar fick man försöka stänga bagagelukan 3 4 gånger innan den gick igen helt men satan va dte lät tongue

1 058 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#4
Spiike skrev:
tjena, jag hade en golf 2 med 4 st 12 tummare i, det va svårt att bygga en perfekt låda och när lådan va klar fick man försöka stänga bagagelukan 3 4 gånger innan den gick igen helt men satan va dte lät tongue

okej tongue har du bilder på detta? hade du alla basar spelande uppåt?

Weser, enligt rekomendation från brl ska lådan vara 45L per bas. det är det jag har nu. men funderar på vad som händer med en lite mindre låda, typ 5l per bas. ska spela hårt och högt. djupbas är mindre intressant.

PoLoud =D

1 196 Inlägg
8 december 2007
#5
tyvärr har ja inga bilder, och lådan har jag inte kvar gav dne till min kompis kan försöka fixa bilder och mått på lådan, det va 2 basar på varje sida som spolare i mot varandra alltså om man kollade från kort sidan så va det ett V vormat utsende, o kan säga det lät äckligt mkt, och det gick spela allt med den lådan till slut ville man inte sitta kvar gav 3 polare tinitus...

1 058 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
#6
Spiike skrev:
tyvärr har ja inga bilder, och lådan har jag inte kvar gav dne till min kompis kan försöka fixa bilder och mått på lådan, det va 2 basar på varje sida som spolare i mot varandra alltså om man kollade från kort sidan så va det ett V vormat utsende, o kan säga det lät äckligt mkt, och det gick spela allt med den lådan till slut ville man inte sitta kvar gav 3 polare tinitus...

var det portat? hur många liter per bas? skulle vara mkt tacksam för bild eller en enkel skiss..

PoLoud =D

1 196 Inlägg
8 december 2007
#7
nej den är sluten, jag kör alltid med slutna l ska försöka fixa en bild skriver ett gb näör jag har enådor får mer tryck så

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
8 december 2007
#8
vw_performance skrev:
Spiike skrev:
tjena, jag hade en golf 2 med 4 st 12 tummare i, det va svårt att bygga en perfekt låda och när lådan va klar fick man försöka stänga bagagelukan 3 4 gånger innan den gick igen helt men satan va dte lät tongue

okej tongue har du bilder på detta? hade du alla basar spelande uppåt?

Weser, enligt rekomendation från brl ska lådan vara 45L per bas. det är det jag har nu. men funderar på vad som händer med en lite mindre låda, typ 5l per bas. ska spela hårt och högt. djupbas är mindre intressant.

det har jag ingen annign om vad som händer då:/  //mackan


21 761 Inlägg
8 december 2007
#9
5 liter mindre är ju inte så hemskt mycket, jag tror att det bara blir mariginella skillnader.

vw_performance: Har sett att det handlar om GAS Silver, men vilken av dem är det?

Verkar finnas 3 olika modeller av Silver 12.

1 058 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
#10
Drönirettab skrev:
5 liter mindre är ju inte så hemskt mycket, jag tror att det bara blir mariginella skillnader.

vw_performance: Har sett att det handlar om GAS Silver, men vilken av dem är det?

Verkar finnas 3 olika modeller av Silver 12.

oj.. dom heter gas silver metal 12". har värdena nånstans om det skulle underlätta.

enligt en kille så skulle 5liter mindre ge ett lite bättre klipp i de högre registren och knappt märkbar skillnad i de lägre. men just dom 5 literna kan göra stor skillnad på lådans utforming i mitt begränsade bagage utrymme..

jag har funderat på en lösning. kan man göra lådan lägre så kommer den automatiskt att kunna vara djupare, kommer längre in under de lutande sätet.. då kan eventuellt alla basar få plats uppåt vilket borde göra en stor skillnad ? ska räkna lite på detta..

PoLoud =D

21 761 Inlägg
9 december 2007
#11
Det är möjligt att du får lite bättre klipp. Har själv inte labbat speciellt mycket med olika storlekar och avstämningar, därför skrev jag bara "tror" smile.

Lite knepigt med namnet på basarna. Så vitt jag vet så heter de antingen Silver eller Metal, inte båda delarna. Handlar det om Metal-serien så finns bara en modell och då är det lätt att få fram parametrar.

1 058 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
#12
okej.. jag har bilder på galleriet på basarna och kartongerna.. på kartongen står det silver metal.. ? tror iaf att jag löst en bra låda om 40liter per bas funkar bra..

PoLoud =D

1 058 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
#13
http://geting.se/image.php/74617-gasmetal.JPG

nåt sånt hade jag tänkt mig. denna konstruktion kräver dock en mindre låda än den jag har nu, ca 18 liter. 4.5liter mindre per bas jämfört med 45liter. tror ni detta kan bli bra?

PoLoud =D

16 197 Inlägg
9 december 2007
#14
va e de för basar du har??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 196 Inlägg
9 december 2007
#15
en sak som jag fick tänka på va, bagageluckan lr hur det stavas kommer ta i tänk på det för luckan är inte rak hmm

1 058 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
#16
evilaudio skrev:
va e de för basar du har??

4st GAS metal 12"..

PoLoud =D

16 197 Inlägg
9 december 2007
#17
oki... dom behöver ju ha minst 45 liten st portat... va kör du me för steg??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 058 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
#18
evilaudio skrev:
oki... dom behöver ju ha minst 45 liten st portat... va kör du me för steg??

jag kör med ett mutant monoblock, 800wrms. men tror du inte att 40 liter funkar?

PoLoud =D

16 197 Inlägg
9 december 2007
#19
du kan ju testa.. tänkte du köra slotport elle??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 058 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
#20
evilaudio skrev:
du kan ju testa.. tänkte du köra slotport elle??

ja jag får väl göra det. man tycker inte 5 liter borde göra en så jätte stor skillnad.. jepp, en stor saftig slotport ska det bli tongue

PoLoud =D


Sök