turbotryck 855: Mätaren står helt stilla

nagel
8 december 2007 · 105 Inlägg

Varför står nålen på min turbotryck mätare rakt upp o inte rör sig alls ......
tacksam för svar .......

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO
Saab_Emil Bilmekaniker
8 december 2007 · 199 Inlägg

skulle gissa på att vacumslangen till mätaren har gått av/lossat

billy IT-Tekniker
8 december 2007 · 376 Inlägg

Jo, det låter troligt. Du får undersöka saken wink

Antingen är det vaccumslangen eller så är mätaren pajj.

Volvo V70 "Greyline" (1999)
edineN
8 december 2007 · 83 Inlägg

ja, kolla det dom föregående skrev, men i ditt fall så betyder rakt upp? 0, 0.6, -1, 20 bar?

Marlboroman
8 december 2007 · 8 234 Inlägg

edineN skrev:
ja, kolla det dom föregående skrev, men i ditt fall så betyder rakt upp? 0, 0.6, -1, 20 bar?

Rakt upp innebär 0

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Sixpack
8 december 2007 · 47 Inlägg

Har likadant fel på min 850 turbo, efter ett oljebyte så ville inte mätaren var med längre och ställde sig som trådskaparens mätare. Har provat att byta vacumslang men inte nån reaktion ännu. Har dock ännu inte nollställt alla felkoder men ifall slangen vart kass så borde väl mätaren funkat igen....

Bad ass boys, drive bad ass toys.
Tomas_H
8 december 2007 · 486 Inlägg

Sixpack skrev:
Har likadant fel på min 850 turbo, efter ett oljebyte så ville inte mätaren var med längre och ställde sig som trådskaparens mätare. Har provat att byta vacumslang men inte nån reaktion ännu. Har dock ännu inte nollställt alla felkoder men ifall slangen vart kass så borde väl mätaren funkat igen....

Du lär inte få någon felkod om turbomätaren pajar. Bytte du slangen hela vägen från instrumentet? Kan ha hoppat ur där bakom.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Sixpack
8 december 2007 · 47 Inlägg

Tomas_H skrev:

Sixpack skrev:
Har likadant fel på min 850 turbo, efter ett oljebyte så ville inte mätaren var med längre och ställde sig som trådskaparens mätare. Har provat att byta vacumslang men inte nån reaktion ännu. Har dock ännu inte nollställt alla felkoder men ifall slangen vart kass så borde väl mätaren funkat igen....

Du lär inte få någon felkod om turbomätaren pajar. Bytte du slangen hela vägen från instrumentet? Kan ha hoppat ur där bakom.

Ursäkta om jag tar lite plats i din tråd "nagel"..

Nej , jag bytte slangen enbart ifrån turbon, måste forska vidare i detta då det är väldigt störande. Alla behjälpliga tips mottages tacksamt.

Bad ass boys, drive bad ass toys.
nagel
9 december 2007 · 105 Inlägg

får ta o riva lite i bilen o se ..........

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO
Christian S
9 december 2007 · 4 816 Inlägg

Kolla om slangen har åkt isär vid vänster huvlås, slangen övergår i en plastslang där, kolla även skarven under i-brädan vid rattstången.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Tomas_H
9 december 2007 · 486 Inlägg

Sixpack skrev:

Tomas_H skrev:

Sixpack skrev:
Har likadant fel på min 850 turbo, efter ett oljebyte så ville inte mätaren var med längre och ställde sig som trådskaparens mätare. Har provat att byta vacumslang men inte nån reaktion ännu. Har dock ännu inte nollställt alla felkoder men ifall slangen vart kass så borde väl mätaren funkat igen....

Du lär inte få någon felkod om turbomätaren pajar. Bytte du slangen hela vägen från instrumentet? Kan ha hoppat ur där bakom.

Ursäkta om jag tar lite plats i din tråd "nagel"..

Nej , jag bytte slangen enbart ifrån turbon, måste forska vidare i detta då det är väldigt störande. Alla behjälpliga tips mottages tacksamt.

Okej, för mätaren går på en egen slang från spjällhuset ungefär. Plocka bort kåpan som sitter över spjällhuset och kolla så att den inte ramlat loss där först.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
Peter_A a.k.a aLan.
9 december 2007 · 281 Inlägg

var samma med min, kolla där vid vänster huvlås.. där hade min slang hoppat av.. sitter ju inte fast ordentligt, bara trätt på det.

Sixpack
9 december 2007 · 47 Inlägg

Felet löst på min bil idag..
Det var mycket riktigt slangen som hade gått av vid vänstra huvlåset, tejpade snabbt ihop den och vipps så hade man turbotrycks mätare igen:cool:

Bad ass boys, drive bad ass toys.
billy IT-Tekniker
9 december 2007 · 376 Inlägg

Tejpade ? yikes

Byt ut slangen så att det blir ordentligt gjort tongue

Volvo V70 "Greyline" (1999)
jocke_gronberg
2 augusti 2010 · 4 586 Inlägg

var samma fel på min 850. tack för ett bra forum

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang