avkörning idag:(

Klaesson
16 december 2007 · 399 Inlägg

mycket tråkigt.

VOLVO for life
D_Jag
16 december 2007 · 77 Inlägg

Var det i Kinna?? Ser ut som avfarten mot Näs? Var lite halka när jag va i Kinna förut ikväll.

Synd på bilen, men som sagt tur att ingen skada sig. En bil är bara en materiell pryl även om det värker i hjärtat när något sådant händer.

har själv varit med när min bil gick av vägen. Inte jag som körde då heller. Men det gick att laga=) En front hit eller dit... Och det var inte Jaguaren utan min gamla Seat Leon

Dont take life to serious, You never get out of it alive
neckwomen_88
16 december 2007 ·

vafan, försökte ni gräva en tunnel med bilen?! big_smile

nevars, tråkigt när sånt här händer...tycker minst lika synd om föraren!
har fått uppfattningen att försäkringsbolag kan vara riktigt jävliga att handskas med, får hoppas att så inte är fallet här hmm

håll oss uppdaterade!

Performance_ Förjaevle Brao
16 december 2007 · 555 Inlägg

ja blev påkörd när ja va i stan en dag...då kom försäkringsbolaget å värderade bilen till 30000, men de roliga e att ja köpte bilen för 19000 smile hahaha

crazzer
16 december 2007 · 8 Inlägg

jag hade vita postitionsljus och dekaler på min s40 när jag blev påkörd, de frågade vart jag köpt dekalrna och jag fick nya , monterade:P

Bmw 523 -00
BMW 523 ///M "Multimedia car" (2000)
BMW 525 "Turbo" (1989)
Lindberg88
16 december 2007 · 1 418 Inlägg

rs niklas skrev:

Frozen1985 skrev:
jävligt synd på en sådan snygg bil! hoppas det löser sig med försäkringsbolaget!

volvo --snygg ha ha

Alla volvo kanske inte är snygg, men du ska då fan inte uttala dig som åker saab 99

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
P-G Säl-Tämjare...
16 december 2007 · 1 024 Inlägg

Lindberg88 skrev:

rs niklas skrev:

Frozen1985 skrev:
jävligt synd på en sådan snygg bil! hoppas det löser sig med försäkringsbolaget!

volvo --snygg ha ha

Alla volvo kanske inte är snygg, men du ska då fan inte uttala dig som åker saab 99

Hahaha, bra sagt och jävligt rätt.


Synd på bilen, men det löser sig nog

Vilket jävla drag :)
Goffen Administratör
16 december 2007 · 2 974 Inlägg

Volvo vs saab inlägg och annat ot kommer att raderas.....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
crazzer
16 december 2007 · 8 Inlägg

P-G skrev:

Lindberg88 skrev:

rs niklas skrev:

volvo --snygg ha ha

Alla volvo kanske inte är snygg, men du ska då fan inte uttala dig som åker saab 99

Hahaha, bra sagt och jävligt rätt.


Synd på bilen, men det löser sig nog

ja hans kommentar va ungefär lika meninslös som att köra saab 99....

Bmw 523 -00
BMW 523 ///M "Multimedia car" (2000)
BMW 525 "Turbo" (1989)
Caffe
16 december 2007 · 1 436 Inlägg

När jag jobbade som vaktis på Skadecenter så frågade jag besiktarna om hur det ligger till, de sa att det är upp till försäkringsbolaget. SkadeC gör en kostnadsbedömning baserat på volvos orginaldelar för hur bilen såg ut från fabrik sedan är vissa försäkringsbolag "snälla" och ersätter även eftermarknadsgrejjer.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Saabdajw
16 december 2007 · 199 Inlägg

D_Jag skrev:
Var det i Kinna?? Ser ut som avfarten mot Näs? Var lite halka när jag va i Kinna förut ikväll.

Synd på bilen, men som sagt tur att ingen skada sig. En bil är bara en materiell pryl även om det värker i hjärtat när något sådant händer.

har själv varit med när min bil gick av vägen. Inte jag som körde då heller. Men det gick att laga=) En front hit eller dit... Och det var inte Jaguaren utan min gamla Seat Leon

Det avr i kinna,, avfarten ut på 41:an vid mcdonadls. blev en liten färd. först en väg skylt sen ett dike över vägen o landa i andra diket.. o den sattes sig typ en 20 cm in i vallen

Saabdajw
16 december 2007 · 199 Inlägg

Caffe skrev:
När jag jobbade som vaktis på Skadecenter så frågade jag besiktarna om hur det ligger till, de sa att det är upp till försäkringsbolaget. SkadeC gör en kostnadsbedömning baserat på volvos orginaldelar för hur bilen såg ut från fabrik sedan är vissa försäkringsbolag "snälla" och ersätter även eftermarknadsgrejjer.

Ok,, men dom borde ju nästan kunna fixa en r front istället. tycker man,, är väl ingen större skillnad på en sån och en orginal front? eller

Saabdajw
16 december 2007 · 199 Inlägg

Någon som vart med om liknande hädelse o vet hur petiga försäkringsbolaget är med ifall bilen ska lagas upp eller inte? har  " Dina Försäkringar " på bilen,, det som skulle behövas bytas är framskärmar, huv, front, 1 dörr, o lite mindre delar.. sen tänkte ja med på med toning o sånt,, om ja ska ta bort den? ifall det påverkar deras utredning av det tro?

Caffe
17 december 2007 · 1 436 Inlägg

Hör med besiktningsmannen, fråga om du får vara med när bilen besiktigas. Hör vad han tror.
Kolla sedan med försäkringsbolaget. Våra gissningar är lika bra som dina egna.

Om stylingdelarna är billigare än volvo orginal så brukar försäkringsbolaget se en chans att spara några kronor... Du får stå på dig, argumentera och tjata.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
dan-kristian
18 december 2007 · 518 Inlägg

du får nog vara lite försiktig med försäkringsbolaget då bilen du har är felförsäkrad,finns en risk att du blir utan ersättning om du har otur.........

Saabdajw
18 december 2007 · 199 Inlägg

harman1 skrev:
du får nog vara lite försiktig med försäkringsbolaget då bilen du har är felförsäkrad,finns en risk att du blir utan ersättning om du har otur.........

Felförsäkrad?yikes

Fredrik-79
18 december 2007 · 2 164 Inlägg

Vissa försäkrings bolag är väldigt känsliga om bilen står i en annan familje medlems namn och du kör den så kan dom neka att laga upp den.
Lika så gäller om man är på områden man inte får vara på och nått händer.
men som sagt jag hoppas att de går bra för dig.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
18 december 2007 · 2 456 Inlägg

Ja efter man hört att vissa volvo värkstäder köper in om det fins delar hos en auktoriserad
volvo bils demontör som typ JB bildemo så kan det hända att dom byter till orginal delar från en sådan bil du har å du får tillbaka den iursprungs skick .... men det e bara vad jag hört rycktes väg då dom vill hålla ner kosnaderna försäkringsbolag och bilvärkstäderna.

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Saabdajw
18 december 2007 · 199 Inlägg

om bilen står i en fars namn o man bor hemma så ska det väl inte spela någon roll?
mmh, var på volvo igår,, han trodde defenetift att bilen var sne. men tycker itne det borde vara så mycket isåfall,, för ja körde bilen dit o den gick hur fint som helst på vägen,,

Mangeman Mr.RoadRage
18 december 2007 · 428 Inlägg

lonewolf-holm skrev:
Ja efter man hört att vissa volvo värkstäder köper in om det fins delar hos en auktoriserad
volvo bils demontör som typ JB bildemo så kan det hända att dom byter till orginal delar från en sådan bil du har å du får tillbaka den iursprungs skick .... men det e bara vad jag hört rycktes väg då dom vill hålla ner kosnaderna försäkringsbolag och bilvärkstäderna.

//SWIH

Stämmer bra, många......... dom flesta försäkringsbolag vill helst att man skall montera så mycket som möjligt beg. för att hålla kostnader nere, dom slänger i.o.f.s. inte på nått trasigt skit, utan hela grejer med samma garantier!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang