Strömmen försvinner o steget går in i protection

David Carlsson Värmlänning
29 december 2007 · 172 Inlägg

Hej igen.
Igår fixade det sig. Jag gjorde som drönirettab sade och då funkade det. Började sedan och mäta och kom fram till att det var den sista säkringen till steget som det var nåt knas med. När jag bytte den sen så funkade det oxå. Fy fan va bra!
Men hur kan det komma sig att det var så? Den såg hel ut liksom och jag hade ju ström ända fram när steget inte var på. hmm...
Tack så hemskt mycket till alla som hjälp och gett mig tips. Det är guld värt

Expoze
29 december 2007 · 2 024 Inlägg

David Carlsson skrev:
Hej igen.
Igår fixade det sig. Jag gjorde som drönirettab sade och då funkade det. Började sedan och mäta och kom fram till att det var den sista säkringen till steget som det var nåt knas med. När jag bytte den sen så funkade det oxå. Fy fan va bra!
Men hur kan det komma sig att det var så? Den såg hel ut liksom och jag hade ju ström ända fram när steget inte var på. hmm...
Tack så hemskt mycket till alla som hjälp och gett mig tips. Det är guld värt

Inte mitt sista tips då?
NÅja, det var detta jag misstänkte rätt tidigt, att det var glapp i nån säkring.
Har varit ute för detta ett par gånger innan, det som har hänt är troligen att du fått en spricka i själva säkringsbladet. Ytorna ligger sen emot varandra vilket räcker för att det ska flyta lite spänning igenom men så fort det behövs lite mer ström, tex när slutsteget ska igång så räcker inte den lilla kontaktytan i sprickan till och då försvinner spänningen helt.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
eebee Ghettopimpare & DJ
29 december 2007 · 28 Inlägg

Har ett liknande problem. Vid minsta lilla pådrag på volymen dör mitt slutsteg. Då stänger jag av stereon och slår på den igen och allt funkar bra igen. Någon som har några förslag??

David Carlsson Värmlänning
29 december 2007 · 172 Inlägg

Expoze skrev:

David Carlsson skrev:
Hej igen.
Igår fixade det sig. Jag gjorde som drönirettab sade och då funkade det. Började sedan och mäta och kom fram till att det var den sista säkringen till steget som det var nåt knas med. När jag bytte den sen så funkade det oxå. Fy fan va bra!
Men hur kan det komma sig att det var så? Den såg hel ut liksom och jag hade ju ström ända fram när steget inte var på. hmm...
Tack så hemskt mycket till alla som hjälp och gett mig tips. Det är guld värt

Inte mitt sista tips då?
NÅja, det var detta jag misstänkte rätt tidigt, att det var glapp i nån säkring.
Har varit ute för detta ett par gånger innan, det som har hänt är troligen att du fått en spricka i själva säkringsbladet. Ytorna ligger sen emot varandra vilket räcker för att det ska flyta lite spänning igenom men så fort det behövs lite mer ström, tex när slutsteget ska igång så räcker inte den lilla kontaktytan i sprickan till och då försvinner spänningen helt.

Jo nåt sånt måste det ha varit. så nu är jag igång o kopplar in allt o sätter tillbaka all inredning igen. men som sagt tack så hemskt mycket.. jag var nära att ge upp

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang