Baslådan har lagt av

Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

Hej!

Var igår och fick mitt billjud monterat och installerat. Allt funkade jättebra hela dagen men på kvällen när jag skulle ut i bilen för att lyssna lite så kommer det inget ljud från baslådan.

Har inte spelat överdrivet högt och det funkade nån timme tidigare... Är inte speciellt hajj på billjud och el så jag vet inte riktigt vart jag ska börja kolla. Det jag har kollat är så sladdarna som går in i basen sitter bra och säkringarna. Kollade även så att jag inte hade satt SW OFF istället för ON men det var som det skulle.

Huvudenheten är en Kenwood KDC-W6537U och basen är en JL W312

Tacksam för hjälp och kompletterar gärna informationen om ngn vill veta mer!

Mvh / Andreas

CTR-Jante
16 december 2007 · 301 Inlägg

Antejoh skrev:
Hej!

Var igår och fick mitt billjud monterat och installerat. Allt funkade jättebra hela dagen men på kvällen när jag skulle ut i bilen för att lyssna lite så kommer det inget ljud från baslådan.

Har inte spelat överdrivet högt och det funkade nån timme tidigare... Är inte speciellt hajj på billjud och el så jag vet inte riktigt vart jag ska börja kolla. Det jag har kollat är så sladdarna som går in i basen sitter bra och säkringarna. Kollade även så att jag inte hade satt SW OFF istället för ON men det var som det skulle.

Huvudenheten är en Kenwood KDC-W6537U och basen är en JL W312

Tacksam för hjälp och kompletterar gärna informationen om ngn vill veta mer!

Mvh / Andreas

Var det en firma som monterade ljudet??
Om det var det åk dit å klaga..

Ett slutsteg har du la med? så kolla så att inga kablar har ramlat ut där å på Huvudenheten.

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

CTR-Jante skrev:
Var det en firma som monterade ljudet??
Om det var det åk dit å klaga..

Ett slutsteg har du la med? så kolla så att inga kablar har ramlat ut där å på Huvudenheten.

Jo det var en firma men det är 13mil enkel resa dit + att dom inte har öppet idag så jag får inte tag på dom. Får ju ringa imorgon annars men om det bara är ngt enkelt problem så är det ju bäst att lösa det hemma.

2 slutsteg är det, vet inte vilket som är till basen men det vet väl "ni" bättre. Ett JL A1200 och ett JL A4300.

CTR-Jante
16 december 2007 · 301 Inlägg

Antejoh skrev:

CTR-Jante skrev:
Var det en firma som monterade ljudet??
Om det var det åk dit å klaga..

Ett slutsteg har du la med? så kolla så att inga kablar har ramlat ut där å på Huvudenheten.

Jo det var en firma men det är 13mil enkel resa dit + att dom inte har öppet idag så jag får inte tag på dom. Får ju ringa imorgon annars men om det bara är ngt enkelt problem så är det ju bäst att lösa det hemma.

2 slutsteg är det, vet inte vilket som är till basen men det vet väl "ni" bättre. Ett JL A1200 och ett JL A4300.

okey lite långt att åka..
kolla om det lyser någon lampa på stegen är sterion är i gång..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Japs-Jens
16 december 2007 · 1 503 Inlägg

Går steget igång? Om inte så kolla så att remoten är ansluten, både vid steget och vid sterion. Kan vara glapp vid någon kabelsko eller liknande.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

CTR-Jante skrev:
okey lite långt att åka..
kolla om det lyser någon lampa på stegen är sterion är i gång..

Nej lampan på monoblocket lyser inte men det gör det andra steget...


http://www.garaget.org/gallery/archive/61777/209756_qbecql.jpg
Stegen

http://www.garaget.org/gallery/archive/61777/209757_ahtngs.jpg
Ena sida på monoblocket

http://www.garaget.org/gallery/archive/61777/209758_shafu6.jpg
Andra sida på monoblocket

Streethawk Billjuds Wannabe
16 december 2007 · 1 771 Inlägg

Hmm antar att monoblocket driver basarna?  Skulle jag vara du så skulle jag gå igenom alla kablar ännu en gång och spec kolla kablarna vi steget och stereon samt bas lådan.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
NJ_
16 december 2007 · 2 118 Inlägg

är alla säkringar hela ?

D.i.l.l.i.g.a.f
Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
Hmm antar att monoblocket driver basarna?  Skulle jag vara du så skulle jag gå igenom alla kablar ännu en gång och spec kolla kablarna vi steget och stereon samt bas lådan.

Ja monoblocket driver en 12" bas. Har känt på dom flesta sladdarna men dom verkar sitta...Det konstiga var att då basen inte funkade hade bilen bara stått still i ngn timme och funkat fin fint...

Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

NJ_ skrev:
är alla säkringar hela ?

Finns en säkring precis vid batteriet, den är hel och 2 st vid stegen och där är dom med hela. Dom andra högtalarna funkar som dom ska...Men som sagt, lampan på monoblocket lyser inte...

CTR-Jante
16 december 2007 · 301 Inlägg

Testa med att flytta remoten från steget som funkar till steget som inte funkar..
remoten= tunna kablen som sitter vid pluss..
den kablen stäger till när steget ska vara igång..
funkar mono steget när du har flyttat kablen så är det ju den andra kablen som det är fel på..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

CTR-Jante skrev:
Testa med att flytta remoten från steget som funkar till steget som inte funkar..
remoten= tunna kablen som sitter vid pluss..
den kablen stäger till när steget ska vara igång..
funkar mono steget när du har flyttat kablen så är det ju den andra kablen som det är fel på..

Nybörjare som jag är...Remoten? och vart sitter plus? Ser du sladden på ngn av bilderna jag laddade du?

CTR-Jante
16 december 2007 · 301 Inlägg

Antejoh skrev:

CTR-Jante skrev:
Testa med att flytta remoten från steget som funkar till steget som inte funkar..
remoten= tunna kablen som sitter vid pluss..
den kablen stäger till när steget ska vara igång..
funkar mono steget när du har flyttat kablen så är det ju den andra kablen som det är fel på..

Nybörjare som jag är...Remoten? och vart sitter plus? Ser du sladden på ngn av bilderna jag laddade du?

på mitten bilden.. tredje kablen från vänster .. borde stå något på den anslutningen tycker jag.. remoten brukar sitta vid plus å minus å det gör den där..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
CTR-Jante
16 december 2007 · 301 Inlägg

Plus= tjocka röda kablen
Minus= tjocka svarta
Remot= tunna svarta brevid plus å minus..
på mitten bilden

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

Har lokaliserat felet nu till en säkring...Testade att skifta på kablarna som går från stegen till de 2 säkringarna och bytte plats...Frågan är bara vart man hittar en sån säkring!?

evilaudio
16 december 2007 · 16 195 Inlägg

hos närmsta bilstereobutik elle biltema smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

evilaudio skrev:
hos närmsta bilstereobutik elle biltema smile

Då beger jag mig och inhandlar detta...Kan man pilla med säkringarna när bilen är helt avstängd eller hur ska jag göra?

evilaudio
16 december 2007 · 16 195 Inlägg

du kan byta säkring fast bilen e igång me..  de kommer "blixtra" till när du stoppr dit den nya bara..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Antejoh
16 december 2007 · 67 Inlägg

evilaudio skrev:
du kan byta säkring fast bilen e igång me..  de kommer "blixtra" till när du stoppr dit den nya bara..

Ok, testar det. Hur är det med säkringar? Vad är det som gör att dom ger sig? Fick ju ljudet monterat igår och redan så är det strul med en säkring..?

evilaudio
16 december 2007 · 16 195 Inlägg

säkert för att steget drar mer ström än va säkeringen pallar..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang