Jag har kör Xp x64 i typ två år. Har hoppat över till Vista Ultimate några ggr men aldrig blivit nöjd. Har känts skumt och buggigt. Dåligt drivrutinsstöd och så.
Sen skulle jag stoppa in ett directx10-kort för någon dag sedan och tänkte, "ähh, jag slänger in Vista igen." Jag måste säga att denna gången blev jag väldigt nöjd. Många nya uppdateringar och Ati hade släppt fungerande drivrutiner till Vista så allting bara fungerar klockrent.
Sen får man inte glömma bort vilken otrolig skillnad det är i färger och skärpa med Vista. Även ljudet är mycket bättre. Finns säkert att ladda hem till xp så man får alla inställningar till grafiken i XP också men jag har inte orkat.
Just nu kör jag Aero-temat men jag brukar alltid köra "Win 98-look" Alltså inga effekter eller något sådant. Bara helt grått och tråkigt.
Ang. prestandan i Vista håller jag inte med någon tidigare talare, jag har högre fps i samtliga spel med Vista. Uppstarten är kortare än Xp, söktiderna är också markant förkortade. Möjligt att Vista har bättre stöd för min Raptor-disk men det tror jag inte.
Mvh
Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar