Varför låter min baslåda när jag byter låt?

rfranzen
17 december 2007 · 70 Inlägg

Hejsan!
När jag byter låt på stereon så låter, dunkar baslådan vad kan detta vara för fel?

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
17 december 2007 · 5 042 Inlägg

För mycket Gain på antar jag

C H E V R O L E T <3
Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
17 december 2007 · 547 Inlägg

lånar tråden en sekund.. min baslåda "gurglar" när ja byter låt... hmm ??

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
Phaetoon
17 december 2007 · 8 156 Inlägg

Låter det likadant när du spelar upp en låt utan musik?
Jag tänkte om störningarna alltid finns där?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
rfranzen
17 december 2007 · 70 Inlägg

då brusar det hmm

CroZZeN
17 december 2007 · 400 Inlägg

Prova att sänka volumen till 0 och sedan 1 poppar den till då? Poppar den till när du startar stereon också?
Jorda steget någon annanstans för troligtvis så har du dålig jord till steget och då jordar steget Genom Lågnivåkabeln och då ryker signaljorden i stereon.

Ride Like You´ve Never Been Hurt
rfranzen
17 december 2007 · 70 Inlägg

ja den dunkar till när man startar den med hmm ska prova det smile men kan det vara så att jag har dålig jord på subb bas filtret också?

CroZZeN
17 december 2007 · 400 Inlägg

rfranzen skrev:
ja den dunkar till när man startar den med hmm ska prova det smile men kan det vara så att jag har dålig jord på subb bas filtret också?

Okej, jag kan nästan garantera dig att jorden till slutsteget är dålig. Har inte kollat din profil eller vad du har för bil, men jag kan tänka mig (mr fördomsfull big_smile) att du har en lite äldre bil? Det brukar nämligen gärna bli så i äldre bilar.

Men prova att jorda någon annanstans där det är lite tjockare plåt och slipa ordentligt rent från färg och kleta därefter på kopparpasta både innan och efter kabelskon, så rostar det inte dan efter big_smile

Har du kört så här länge? Då kan din signaljord redan va ute på tunn is och då kanske inte en annan jordpunkt hjälper utan då är det bara att skicka iväg stereon på lagning (brukar inte va så dyrt...)
Du kan ju också helst kolla upp kablarna vid batteriet och jordpunkterna där (oftast motor, kaross)
Mvh Patrik

Ride Like You´ve Never Been Hurt
rfranzen
17 december 2007 · 70 Inlägg

ok smile jag tackar för ditt svar smile ehhm japp de är en gammal bil ;P men asså det blev sådär sen jag kopplade in subb bas filtret. om man vrider ner på filtret så låter det mindre men då dunkar det typ inget istället. har en kompis som köppt nya grejor och han har samma fel hmm

R_Stalhandske
17 december 2007 · 399 Inlägg

Är det aktiva filter lr?

Billiga aktiva filter brukar ju ge ett visst mått av åska lr muller, låter oftast som dålig jord o liknande, hade samma problem till mina midbasar

kresse
17 december 2007 · 85 Inlägg

eller signaljorden.. ;D

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm
Dodge caliber "2.0 CRD" (2007)
twin_cam Smålänning
17 december 2007 · 7 877 Inlägg

Vad har du för stereo och är den gammal?

Jag fick samma symptom när jag körde en polares 1 år gamla pioneer, men med min JVC så är det ingenting. så kolla så att signalen är som den ska ut från stereon.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
rfranzen
17 december 2007 · 70 Inlägg

Det är ett vanligt subbbasfilter som jag har köppt på nårdik för 350 om ja inte minns fel. stereon har jag inte ens haft ett år den har jag också köppt där för 1500kr. ja det är som ett muller på ett vis.

R_Stalhandske
17 december 2007 · 399 Inlägg

Börjar brumma direkt när stereon kickat igång o börjat läsa skivan?

Isf är de rätt troligt att det är filtret, med tanke på att du inte hade några problem innan det?

Äaven om de självklart kan vara allt det andra som människor föreslagit, skadar ju aldrig att kolla över kablarna i bilen

rfranzen
17 december 2007 · 70 Inlägg

okok då kan de ju lika gärna vara jorden till filtret som är dåligt?

CroZZeN
17 december 2007 · 400 Inlägg

rfranzen skrev:
Det är ett vanligt subbbasfilter som jag har köppt på nårdik för 350 om ja inte minns fel. stereon har jag inte ens haft ett år den har jag också köppt där för 1500kr. ja det är som ett muller på ett vis.

okej, ett passivt m.a.o
ploppar basen även om du tar bort filtret?
host...jag har ett kicker aktivt delningsfilter liggandes hemma host...
big_smile

Ride Like You´ve Never Been Hurt
rfranzen
17 december 2007 · 70 Inlägg

asså jag använder filteret för att annars så kommer det diskant ur baslådan

CroZZeN
17 december 2007 · 400 Inlägg

okej, jepp.
Men om du jordat filtret så måste de va ett aktivt delningsfilter? passiva ska ju bara kopplas ihop med högtalarkabeln...

Ride Like You´ve Never Been Hurt
rfranzen
17 december 2007 · 70 Inlägg

ok då äre ett aktivt tongue hehe

CroZZeN
17 december 2007 · 400 Inlägg

okej, har du jordat det på samma ställe som steget?

Ride Like You´ve Never Been Hurt
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang