tjacka en gti...sen så köper du ett turbokit från APR i Usa....med det kitet så behöver du ingen fet ljud anläggning, du kommer att ha skoj ändå ....kitet kostar 30 lax, sen så har du en golf med 340 hästar...kul va ....kanske får räkna med att byta lite vevstakar å kolvar åxå, men va fan, smakar det så kostar d......du kommer att göra strippen på ca 12 sec...å på dom 12 sekunderna är du uppe i lite drygt 200 blås...inte så illa pinkat för en golf GTI va ......och som så många andra har sagt...den som ingen turbo har får åka utan bar !
tjacka en gti...sen så köper du ett turbokit från APR i Usa....med det kitet så behöver du ingen fet ljud anläggning, du kommer att ha skoj ändå ....kitet kostar 30 lax, sen så har du en golf med 340 hästar...kul va ....kanske får räkna med att byta lite vevstakar å kolvar åxå, men va fan, smakar det så kostar d......du kommer att göra strippen på ca 12 sec...å på dom 12 sekunderna är du uppe i lite drygt 200 blås...inte så illa pinkat för en golf GTI va ......och som så många andra har sagt...den som ingen turbo har får åka utan bar !
Lät väldig intressant det dära med att skaffa sig ett turbokit, men kostar det verkligen bara 30 tusen? Det var inte alls dyrt isåfall. Haha jo kan tänka mig att man kommer ha kul, men ljudet i bilen är väldigt viktigt för min del. Det var ej dåligt 12 sec och 200 blås, lär gå ganska så gött isåfall Haha jo men precis därför har jag beslutångest när det gäller att välja VR6, GTI eller Turbo
Lät väldig intressant det dära med att skaffa sig ett turbokit, men kostar det verkligen bara 30 tusen? Det var inte alls dyrt isåfall. Haha jo kan tänka mig att man kommer ha kul, men ljudet i bilen är väldigt viktigt för min del. Det var ej dåligt 12 sec och 200 blås, lär gå ganska så gött isåfall Haha jo men precis därför har jag beslutångest när det gäller att välja VR6, GTI eller Turbo
vänta ska rota fram ett par länkar åt dig....BRB...
här kan du checka ut golfen på en dragstrip....d rör iaf på sig hyffsat..kolla tiden å hastigheten på tavlan i slutat av filmen
Tackar för båda länkarna tyvärr så fungerade inte någon utav dem Men vad hade du gjort i mitt läge, valt en VR6, Gti eller Turbo. Även viktigt att få bra ljud i bilen
med det kitet, helt klart GTI:n.......vr 6 an rör ju åxå på sig, men det verkar ju på folk här som att den har lite probs. GTi:n är ju jävligt skottsäker så att säga
med det kitet, helt klart GTI:n.......vr 6 an rör ju åxå på sig, men det verkar ju på folk här som att den har lite probs. GTi:n är ju jävligt skottsäker så att säga
Fast säg att vi skippar kitet utan bara kör på helt orginal. Jo VR6 är ju riktigt trevlig faktiskt, men jag har hört att det kan finnas ganska dåliga exemplar, iförsig gäller det med alla bilar. Har läst mycket om att både VR6 och T5 har olika barnsjukdomar
ingen av bilarna du listat är ju särskillt körglada
hade jag haft dom 3 att välja mellan så hade jag tagit T5an för att det är en trevlig motor
Vr6an går inget vidare och GTi´n borde väl inte ens få kallas GTi tycker jag..
Ok, kan du förklara dig varför du inte tycker att det inte är någon körglädje alls i någon av bilarna
Jo T5 är en riktigt trevlig motor och trimvänlig, men VR6 motorn är inte heller några större fel på förutom att den är svårtrimmad.
Har aldrig kört en VR6 men jag har åkt med några gånger då en polare hade en sådan förut och jag tyckte den gick helt ok då GTI kan jag tänka mig att den är slö av sig.
Kolla istället om du hittar någon S40 T4 eller 2,0T, mycket roligare plus grymt enkelt att få dem fina...och du kan trimma den grymt bra..kolla autotech hemsidan, den får grym prestanada...
vad man tycker är körglädje är ju högst personligt
men visst jag tycker Volvon är för mycket svenssonbil den går rätt bra rakt fram när man ställt på den lite men svänga med nej det är inte så kul detsamma gäller VR6an som är framtung satan och bara vill kasa samt att den är är rätt trött i maskin och GTi´n känns som vilken vanlig tråkig VW eller Audi som helst..tråkig karaktär på motor och inte särskillt inspirerande
men jag har kört Honda hela mitt liv så man är väl rätt bortskämd med körglädje då :-)
Kolla istället om du hittar någon S40 T4 eller 2,0T, mycket roligare plus grymt enkelt att få dem fina...och du kan trimma den grymt bra..kolla autotech hemsidan, den får grym prestanada...
Mvh Jojje
Tjena Jojje.
Har tidigare funderat på en S40 T4 men har läst lite negativa saker när de gäller FAS I och jag har inte råd med en FAS II vilket som rekommenderas av dom flesta. Tvivlar inte att man kan få krut i en T4 motor, Autotech är ju experter på Volvo så
vad man tycker är körglädje är ju högst personligt
men visst jag tycker Volvon är för mycket svenssonbil den går rätt bra rakt fram när man ställt på den lite men svänga med nej det är inte så kul detsamma gäller VR6an som är framtung satan och bara vill kasa samt att den är är rätt trött i maskin och GTi´n känns som vilken vanlig tråkig VW eller Audi som helst..tråkig karaktär på motor och inte särskillt inspirerande
men jag har kört Honda hela mitt liv så man är väl rätt bortskämd med körglädje då :-)
Jo det stämmer verkligen att körglädjen är högst personligt så.
Jepp jag håller med dig att Volvon är för mycket svenssonbil, den går ju bra rakt fram, har ju inga störra planer direkt att köra någon av bilarna på bana. Angående att VR6 är framtung har jag hört sen även att den understyr. Angående GTI:n så skiljer det sig mellan en 8v och en 16v?
Honda har jag ingen erfarenhet av, min kusins polare har en Type-R som tydligen ska vara en trevlig bil
Bmw 323/328 95-98 Mycket mordern och snygg biil med körglädje så det stänker om det och bakhjulsdrift.
Audi a3 1.8t är en trevlig bil me
Jo Bmw gör väldigt fina bilar, har en polare som har en M3 och den rör på sig ruggigt bra, fast har jag inte råd att köpa mig en M3 eller M5 så då skippar jag Bmw, tråkigt med bara en rak 6 eller så
A3 1.8t är fin fina, har funderat på en sådan även en del men jag vet inte