4768
Sök

Tvätta bilen med Varmvatten - Högtrycksslang, Göteborgsområdet?

309 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Jag undrar om det finns någon bensinstation, tvättställe i Göteborgsområdet som har högtrycksslangar som är utrustade med varmvatten? Vill gärna spola av bilen med varmvatten efter att ha haft på kallavfettning? Har hört att det ger bättre effekt än kallvatten när man kallavfettar.. Tack

Att köra turbo är beroendeframkallande...

1 268 Inlägg
20 december 2007
_Nas_ skrev:
Jag undrar om det finns någon bensinstation, tvättställe i Göteborgsområdet som har högtrycksslangar som är utrustade med varmvatten? Vill gärna spola av bilen med varmvatten efter att ha haft på kallavfettning? Har hört att det ger bättre effekt än kallvatten när man kallavfettar.. Tack

om jag inte minns fel så har preem i Hisings Backa varmvatten på sin GDS Tvätthall smile

1 241 Inlägg
20 december 2007
De flesta Okq8 med GDS hallar har högtryck och varmvatten samt lyft...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 december 2007
I Partille finns bredvid McDonald, mycket bra hall med varmvatten (hink), högtryck med varm vatten??, tveksam, flera lift system.
Om du går där, skriv en PM till mig, det är kul att träffa folk från garaget.
Senast redigerat av alain (20 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 december 2007
Hmm jag tycker att det inte spelar ngn roll om det är varm eller kallvatten. Kanske beror på vilken avfettning man kör med, kör tjär/asfaltslösaren från OK/Q8 som ja köper på den i Partille smile Tycker den tar bort allt möjligt skräp trots kallvatten. Så får man ta bort resten med schampoo.

309 Inlägg
20 december 2007
Trådstartare
Tack. Ska kolla de olika ställena.. Och alain jag skriver om jag har vägarna förbi partille wink

Att köra turbo är beroendeframkallande...

Sök