4266
Sök

Audi a4 1.8t tröttnar man?

1 131 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
Bra bil lr tröttnar man på den?
Kmr ej att CHIPPA bilen, så kmr jag tröttna på axet? Borde jag satsa på en bil me större turbo?
Lr är axet/draget skönt i dessa bilar?
Känns det om man gasar på me andra ord?
Öppet luftfilter å sport avgassystem från bsr, ökar det axet något märkvärdigt?
Lr bara låter bättre? Låter det dock mkt bättre med det`?

Kmr Provköra en Audi imorn!

huh?
10 427 Inlägg
24 december 2007
Hör med http://www.garaget.org/tobee här på garaget, han hade en A3:a 1.8T Quattro tills nyligen.
Den var väl chippad till och från, han verkade rätt nöjd smile Tyckte den gick bra original!

Fotograf
1 319 Inlägg
24 december 2007
du kommer tröttna smile det har då jag gjort tycker det skulle vart 2-300hk till i min bil cool

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

6 851 Inlägg
24 december 2007
Rigg0 skrev:
Kmr ej att CHIPPA bilen, så kmr jag tröttna på axet? Borde jag satsa på en bil me större turbo?

Spelar ingen roll vad du har för bil (nästan), du tröttnar mer eller mindre på den effekten som finns i bilen till slut.
Har haft allt mellan 112-över 300hk i mina bilar och har förr eller senare tyckt att de är slöa.
Den jag inte tröttnat på än är den jag har nu, med "bara"  290hk/400nm.
Detta för att karaktären på motorn är inte vad man är van vid, alltså V8.
(har "bara" haft turbo innan med mera krut i sig)

3 138 Inlägg
24 december 2007
A4:an är trevlig i inredningen och har helt okej komfort! smile

1.8t är rätt tråkig i karaktären men har hög körbarhet och bra vardagsregister. Med chip blir den lite vassare, men är inger räser direkt. Avgas och luftfilter påverkar mest ljudet.

Gillar du att gasa är det kanske fel objekt att utgå ifrån, jag personligen tycker att man måste över 300 hästar och quattro i en A4:a för att det ska bli riktigt roligt...men jag har kanske skeva referensramar. Köp en 4-krafsad S eller RS modell om du verkligen gillar att köra, men samtidigt får man ju prioritera också.
Det kostar en jäkla massa pengar i inköp, drift och försäkring så enkelt är det.

Å andra sidan är det inte gratis att få över 300 hållbara hästar i en 1.8t heller, om du nu tror att du kommer vilja ha det.

Välj rätt objekt från början. Tror det är billigare att köpa en bil med pulver i från början och bra trimmöjligheter istället för att köpa en sugis på 100hk, komma på att den var alldeles för slö och sedan försöka trimma upp den...nu var ju inte det din tanke men hoppas att du fattar vad jag menar.

Provkör en S4:a, 1.8t, RS4 osv, tänk efter innan du köper något smile

Man vänjer sig vid nästan vilken effekt som helst, men det är inte samma sak som tröttnar wink När jag tycker att min BMW är för slö rakt fram pressar man den på riktigt kurviga partier istället och då mår man genast bättre tongue
Senast redigerat av viccoA (24 december 2007)

945 Inlägg
24 december 2007
man tröttnar/vänjer sig ju vid alla bilar efter ett tag ..tyvärr....där av jakten på fler kusar hela tiden big_smile

blinka blått om du vill rejsa!

620 Inlägg
24 december 2007
Hur mkt får den kosta? Annars har ja ett bra tips http://www.blocket.se/vi/14332651.htm?ca=1_7_s om de nu inte måste vara en a4
Senast redigerat av ReApEr__88 (24 december 2007)

Evolution Garage
1 299 Inlägg
24 december 2007
Du kommer tröttna på den så brutalt om du är ens de minsta fartkåt. Tro mig!

Sky´s the limit...

1 131 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
Hur mkt får den kosta? Annars har ja ett bra tips http://www.blocket.se/vi/14332651.htm?ca=1_7_s om de nu inte måste vara en a4

hehe kanske inte riktigt min prisklass:)

NJa har la 50papp, men a får la ihop 70 papp till nästa lön så a 50-70 papp högst!

1 131 Inlägg
24 december 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
A4:an är trevlig i inredningen och har helt okej komfort! smile

1.8t är rätt tråkig i karaktären men har hög körbarhet och bra vardagsregister. Med chip blir den lite vassare, men är inger räser direkt. Avgas och luftfilter påverkar mest ljudet.

Gillar du att gasa är det kanske fel objekt att utgå ifrån, jag personligen tycker att man måste över 300 hästar och quattro i en A4:a för att det ska bli riktigt roligt...men jag har kanske skeva referensramar. Köp en 4-krafsad S eller RS modell om du verkligen gillar att köra, men samtidigt får man ju prioritera också.
Det kostar en jäkla massa pengar i inköp, drift och försäkring så enkelt är det.

Å andra sidan är det inte gratis att få över 300 hållbara hästar i en 1.8t heller, om du nu tror att du kommer vilja ha det.

Välj rätt objekt från början. Tror det är billigare att köpa en bil med pulver i från början och bra trimmöjligheter istället för att köpa en sugis på 100hk, komma på att den var alldeles för slö och sedan försöka trimma upp den...nu var ju inte det din tanke men hoppas att du fattar vad jag menar.

Provkör en S4:a, 1.8t, RS4 osv, tänk efter innan du köper något smile

Man vänjer sig vid nästan vilken effekt som helst, men det är inte samma sak som tröttnar wink När jag tycker att min BMW är för slö rakt fram pressar man den på riktigt kurviga partier istället och då mår man genast bättre tongue

Sant sant sant! Inte dålligt fräsch bil du har! nja får se hur d blir asså, kanske en bmw 323-25-28? Kollat en del på de också. Men kan juh alltid komma över en 740 tic rätt billigt av polare om man vill gasa ur sig nån gång då å då:)
Alltid kul å kunna variera lite dvs

1 703 Inlägg
24 december 2007
Rigg0 skrev:

Varför inte chippa om du ändå ska byta avgassytem etc?
Öppnar du upp flödet vill du ju ha en mapp som är anpassat för de grejjerna.

Sök