3982
Sök

Vilken coupe är bäst och mest prisvärd?

iceman_21
27 december 2007
Satsa på en S2. Roligare bil hittar du inte... 325a coupé är slö i jämförelse.
quattro turbo... mkt mkt rolig bil. Ångrar bittert att jag sålde min men men.

Ett chip.. å vips.. 260-280hk. Skaru över 300hk så måste du byta mapsensorn från 250Kpa till en 300Kpa... men d är inga bekymmer.

Jag skullle alla gånger tagi audin. har haft bmw 325a åxå   så jag vet skillnaden.

/

iceman_21
27 december 2007
å dessutom... ljudet från en turbomatad 5a.....OOJ.. säger jag bara...

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
27 december 2007
Rille_Pille skrev:
Okej, hör väldigt mycket bra och dåligt om alla bilar faktiskt:D.
Men av vad jag har förstått så verkar det flesta vara överens om att 2,8 audin åker i tunnan. Mercedesen gillar jag inte dels för att utan facelift ser den förjävligt ut och den är törstig och ruggigt dyr att laga.

För mig känns det mest rätt just nu att köpa en 325a 93/94, dels för att jag vill ha vanos men även kamkedja . Dock gillar jag hur Audi Coupen ser ut faktiskt. Men audi 90 coupen verkar inte vara så vanlig med 20v? För 2,3 är väl med 10v? Jag tycker S2 är lite väl dyr att köra och äga? eller? Jämfört med 325an kanske den inte är så dyr?

Vilken motor skulle ni rekomendera förutom s2an om en audi coupe blir aktuellt?

Tack för alla svar!

Liten parentes är att det inte finns nåt som heter 80/90 coupe. Den heter Coupe och inget annat.
Men såvitt jag vet så är alla couper med quattro 20v. Ska väl dock finnas 20v utan quattro också. Men 20v är iaf inte så ovanliga.

Whine whine!

Tyskstuk
466 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
Okej URC. Jo du fick mig verkligen att bli sugen!...dem är ju dyrare i inköps pris men jag tycker fan det är jävligt coolt med quattro och turbo!smile

Urkas. Bra att veta!smile

Sök