Mitsubishi 3000GT vs saab 9-3 aero

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
29 december 2007 · 259 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Vad e det för 9-3:a du funderar på ??

Är det en vanlig eller en SS ?

Är det en SS så ta den istället, grymt fina bilar smile

Nej ingen ss hade en innan fast det va inte en aero.Det blir den gammla modellen isåfall.

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
29 december 2007 · 6 170 Inlägg

Fredrik wilhelmsson skrev:

TBOC_Razor skrev:
Vad e det för 9-3:a du funderar på ??

Är det en vanlig eller en SS ?

Är det en SS så ta den istället, grymt fina bilar smile

Nej ingen ss hade en innan fast det va inte en aero.Det blir den gammla modellen isåfall.

Jaha isåfall säger jag tvi, ta japanen istället big_smile

Enda 9-3:orna jag gillar är SS-varianten, den andra är för mycket som 900 på alldeles för många vis.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
29 december 2007 · 259 Inlägg

Tackar för alla svar big_smile 3000GT drar inte så farligt mycket ca: 1l/milen lugn körning.
Och den väger ju en hel del ca 1700kg men en saab (detta kan jag inget om) när kjolar och allt kommer på en 9-3, och väldigt mycket ljud då borde väll den väga en del den med?.Gissar på att sånt väger ganska mycket.

Så tror ni det är värt att lägga ut mer på allt och köpa en 3000GT? för jag vill ha en bil som är rolig att köra,

Om det blir en Saab så blir det ju framhjulsdrift och trim, en 3000GT har visseligen ännu mer kraft i motorn men fyrhjulsdrift då borde den väll vara lättare och hantera? tänker på att jag har inte kört så mycket innan kanske är bättre med en 3000GT om man vill leka?Eller det kanske inte har så stor skillnad?


Ha det gött

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
Reichte86
29 december 2007 · 509 Inlägg

Tycker du ska satsa på den nyare modellen a 3000gt! Den är såå mycket snyggare än de äldre!

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
29 december 2007 · 259 Inlägg

Reichte86 skrev:
Tycker du ska satsa på den nyare modellen a 3000gt! Den är såå mycket snyggare än de äldre!

Jo dom e snyggare men priset sticker iväg ganska fort när man kommer upp i dom nyare modellerna.

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
Reichte86
29 december 2007 · 509 Inlägg

Men frågan är ju om det inte är värt det! smile

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
29 december 2007 · 259 Inlägg

Reichte86 skrev:
Men frågan är ju om det inte är värt det! smile

Jo det är det säkert med då blir det inget över till fälgar, ljud m.m

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
Markolainen
29 december 2007 ·

Du kommer nog troligtvis få mer krångel med Mistubishin.
Jag hade då valt Sabben faktiskt pga mindre, krångel, vikten, bensin, skatt mm.
Men sedan finns många bilar för de där pengarna jag tagit ist för båda bilarna wink

Karlzzon The One Evolution
29 december 2007 · 1 627 Inlägg

Markolainen skrev:
Du kommer nog troligtvis få mer krångel med Mistubishin.
Jag hade då valt Sabben faktiskt pga mindre, krångel, vikten, bensin, skatt mm.
Men sedan finns många bilar för de där pengarna jag tagit ist för båda bilarna wink

tror inte dom krånglar mindre japanska bilar är ju inte kända för att krångla

Fäll ner pungen och landa
Markolainen
29 december 2007 ·

Karlzzon The One skrev:
tror inte dom krånglar mindre japanska bilar är ju inte kända för att krångla

Nej det är de ju inte, men tänkte mest på all den utrustning den har, och med tanke på hur gammal den är.

M@sken
29 december 2007 · 461 Inlägg

Jag hade valt 3000gt´n mycket snygg bil! reservdelar finns det biligt i USA eller i Japan. sen finns det ju 300zx om du inte vill ha 4hjulsdriften:)

Evolution_6SiC6 MitsuNörd
29 december 2007 · 880 Inlägg

Mitsu nörd som man är så skulle jag tagit 3000gt !
Men det är väl lite vad du är ute efter också. Finns ju Evo 3 också eller Galant VR-4 8g är ett alternativ också men då sitter man som i post bil också.

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Wanegardh Asgammal medlem.
29 december 2007 · 2 246 Inlägg

3000gt lätt

onej84
29 december 2007 · 1 854 Inlägg

Man behöver ju inte ens sova på saken 3000GT helt klart.

Rushman Evolution Garage
29 december 2007 · 1 299 Inlägg

2 helt ojämförbara bilar...?

Gillar du fart, bygga trimma (hela fast ´n furious konceptet) så inte köper man en svensk familjebil! Och har du inte det intresset eller dom pengarna så bör du nog inte köpa 3000gt

Körde trimmad saab tidigare och det var inte gratis! De fasta, och omfattande kostnaderna är givetvis dyrare på en japansk sportbil, men ska du skrämma upp saaben så kommer det bli massa småkostnader hela tiden.

För saab är i grund och botten inte gjord för 400hp, det är däremot 3000gt mer eller mindre.

Senast redigerat av Rushman (29 december 2007)

Sky´s the limit...
Amanite
20 januari 2008 · 13 Inlägg

Har du mycket pengar och är intresserad av bilar så kan du välja 3000 gt:n, den både kommer kosta dig pengar och tid, är rolig att köra trots att den ligger på närmre 1800 kg. Dock är 4wd som bekant oftast ganska dyrt på gamla japsebilar i form av bensinförbrukning, ökad effekt (oftast) och bredare däck. Vr4:an drar 0-100 på 5,5 s och ligger på 286 hästar medans v6:an (även doge stealth) ligger på antingen 206 el 220 hästar har jag för mig, detta pga att den endast har en turbo!

Saaben lär för dig bli mycket enklare att äga och efterssom du inte kört så mycket kan jag absolut rekomendera saaben före gt:n, du kan chippa en saab till skapliga effekter för en ganska billig peng.

Som du säger spelar även reservdelarna in en hel del, en gammal 3000 gt är inte billig på den fronten vill jag lova.
Dessutom är 3000 gt:n skapligt svår att hitta till bra pris svensksåld (köp inget importerat sönderkört skit, de lönar sig inte)

Korst sagt, vill du starta ett projekt som kommer kosta dig pengar men som kan va jävligt skoj köp dig en gt i BRA skick, vill du köpa en bil som går att använda till annat än att bara raca med köp Saaben:)

RUN505 Fotograf
20 januari 2008 · 1 Inlägg

Tjena!

jag är kanske lite partiskt när det gäller denna fråga... kolla min bil http://www.garaget.org/?car=67668 så kanske även Saab folket tycker att 3000GT är några snäpp vassare :-)
/Håkan

" snabb och snygg, vad annars "
Shamzin Pilot
20 januari 2008 · 78 Inlägg

Amanite skrev:
Vr4:an drar 0-100 på 5,5 s och ligger på 286 hästar medans v6:an (även doge stealth) ligger på antingen 206 el 220 hästar har jag för mig, detta pga att den endast har en turbo!

Vad snackar du om? en turbo, den är väl ändå NA?

Jag har själv ägt en 9-3 viggen och jag provkörde en 3000gt orginal av -99 årsmodell och jag kan helt ärligt säga att Viggen kändes betydligt mer brutal så jag hade nog hellre satsat på en 9-3:a men då Viggen isåfall (ett litet chip ger 274 hk och 424 nm) rätt brutalt på vikten bilen har

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare
wannabe1
20 januari 2008 · 102 Inlägg

Skulle kunna tänka mig att en GT är mycket billigare att försäkra oxo big_smile

Hammarslag Inläggskritiker
20 januari 2008 · 990 Inlägg

3000GTn garanterat roligare och köra, men den kostar att äga med ! och dags att ta nya lån om den ska in på reparation!



Edit, aha du menar snikversionen av 3000GT utan biturbo. Ja den kan väl funka, saab 93 aero är så jävla vanlig idag, tyvärr. Och lägga dom där extra tusen för att få en viggen som ändå ingen ser nån skillnad på mot en 93 aero känns s´ådär

Senast redigerat av Hammarslag (20 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang