4041
Sök

försäkringsfråga..

Der Dildo-dirigent aus Dortmund
55 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
måste få lite ro i kroppen, körde på en annan bil på juldagen, killen kom från höger och skulle lämna företräde, (skyltat och vägmarkering) men de sket han i, försökte ta en rövare och hinna över.. men jag kom på 70 väg, körde för fort, så jag tog honom rakt i sidan.. polisen frågade mig hur de hela hände och shockad som jag va så erkände jag att de gick för fort för min del, jag förväntar mig att de blir delad skuld till olyckan, men de e detta jag undrar över..

min bil är helförsäkrad av If.. nån som har en aning om jag kommer få ersättning för bilen trots fortkörning?

///M - the most powerful letter

482 Inlägg
29 december 2007
nookie skrev:
måste få lite ro i kroppen, körde på en annan bil på juldagen, killen kom från höger och skulle lämna företräde, (skyltat och vägmarkering) men de sket han i, försökte ta en rövare och hinna över.. men jag kom på 70 väg, körde för fort, så jag tog honom rakt i sidan.. polisen frågade mig hur de hela hände och shockad som jag va så erkände jag att de gick för fort för min del, jag förväntar mig att de blir delad skuld till olyckan, men de e detta jag undrar över..

min bil är helförsäkrad av If.. nån som har en aning om jag kommer få ersättning för bilen trots fortkörning?

klart du får ersättning.

just real power
no turbo shit

3 235 Inlägg
29 december 2007
Du kan ju alltid säga till polisen/försäkringsbolaget på efterhand att du körde 5 km för fort...
Hoppas du inte sa hur fort du körde sa att de noterat det?

För i så fall kan du ju alltid säga att hastigheten låg lite över gränsen, men bara 5 kmt...

Hör med försäkringsbolaget först, det är upp till de egentligen...

538 Inlägg
29 december 2007
har du erkänt att du kört för fort får du skylla sig själv!

3 235 Inlägg
29 december 2007
Men egentligen, han måste ju lämna företräde oavsett hur snabbt/långsamt du kör.
Så det är ju i grund motpartens fel.

55 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
jag sa till polisen att de gick i 100.. ambulanskillen som pyssla om mig lite tyckte synd om mig tongue dels för han hade en likadan 328, han sa att jag kunde säga i efterhand att de jag sa va lite luddigt för jag va i shocktillstånd då dom frågade.. får se hur fan de blir..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 december 2007
om din bil är helförsäkrad då är det inget problem för att få ersättning.
Du behöver inte vara oroligt för det. karosserie skador ingår i helförsäkring även om du krokar ensam.
Du får själv betala självrisken på din bil
Din bonus kommer att drabba och få därmed betala lite högre premium.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

55 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
fan de känns skönt att få snackat med lite utomstående hehe.. men de känns ändå som att även om jag erkännt en regelöverträdelse så har ju motparten solklart gjort de oxå, om han erkänner det eller ej, finns ju inte mycket att snacka bort för hans del, där va ju både bra sikt, torrt väglag, ingen sol att skylla på etc. gott nytt år till alla på garaget från Nookie wink

Sök