"Offentlig" ammning

newBadboy
30 december 2007 · 340 Inlägg

Jag o min tjej e oense om en grej som retar mig.

Hon har en kompis som har en bebis som är i ammningsåldern. Denna kompisen kommer på besök hos oss lite då och då. Ofta sitter vi o snackar osv och plötsligt slänger hon upp en tutte och ska amma sin unge. Jag tycker detta är faktiskt jävligt irriterande o olämpligt. Min tjej tycker det är helt ok.

Vi bor i en trea och det finns möjlighet att gå in ett annat rum och amma. Det är detta som jag inte fattar, varför ska hon sitta mitt framför oss o göra så.

Jag tycker det är helt ok att folk på stan ammar med typ en handuk som skyler lite, det är just detta fenomen att göra det mitt framför mig när det finns möjlighet att gå undan.
O nej, hennes bröst är precis som de flestas som ammar, inte speciellet upphetsande!!

Kungen-EssE
30 december 2007 · 993 Inlägg

Hahahahah

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Niklas1987 NO
30 december 2007 · 2 182 Inlägg

Tycker det är okej, men du kan ju protestera genom att lägga ett lakan på henne varje gång hon ska amma wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Volvoz84 "Ijenkligen"
30 december 2007 · 786 Inlägg

fattar inte vad det är att gnälla om.. vill du inte se, så titta inte. svårare än så är det inte.

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Greatsnyggo saabtok
30 december 2007 · 1 306 Inlägg

opeltiffi skrev:
fattar inte vad det är att gnälla om.. vill du inte se, så titta inte. svårare än så är det inte.

haha  håller med

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
richardoo290 VOLVO for life..
30 december 2007 · 2 113 Inlägg

kan förstå dig lite, i ditt hus ska hon ju inte få uppföra sig hursomhelst!
men nästa gång kan du ge henne en liten handuk eller gå därifrån så hon fattar.

för din tjej e det säkert helt naturligt eftersom hon e tjej.. 
men fråga henne då hur hon skulle reagera om din polare kom till er och slängde upp ballen på matbordet? lol

ja kan hålla me dig om att det är rätt oupfostrat att göra så, hon kan faktiskt dölja det med en handuk/gå till ett annat rum/ fråga om det är okey med dig.

Senast redigerat av richardoo290 (30 december 2007)

v50sport
30 december 2007 · 230 Inlägg

newBadboy skrev:
Jag o min tjej e oense om en grej som retar mig.

Hon har en kompis som har en bebis som är i ammningsåldern. Denna kompisen kommer på besök hos oss lite då och då. Ofta sitter vi o snackar osv och plötsligt slänger hon upp en tutte och ska amma sin unge. Jag tycker detta är faktiskt jävligt irriterande o olämpligt. Min tjej tycker det är helt ok.

Vi bor i en trea och det finns möjlighet att gå in ett annat rum och amma. Det är detta som jag inte fattar, varför ska hon sitta mitt framför oss o göra så.

Jag tycker det är helt ok att folk på stan ammar med typ en handuk som skyler lite, det är just detta fenomen att göra det mitt framför mig när det finns möjlighet att gå undan.
O nej, hennes bröst är precis som de flestas som ammar, inte speciellet upphetsande!!

Håller med dig!, tycker att det tillhör det allmänna folkvettet att tänka först å sen "agera"...men det är så som det ofta blir, just i nuläget så tycker hon tydligen att det inte gör dig någonting att hon sitter där å ammar...alla hennes tjejkompisar och ammningskompisar säger ju inget om de!...Be henne snällt att gå till sovrummet eller badrummet, får du kommentarer mot dig antingen från din tjej eller från någon annan så gå därifrån bara...och när dom väl frågar varför du gick...ja då säger du bara varför! smile

hoppas du slipper se mer tuttar nu ;-)

Natural
30 december 2007 · 431 Inlägg

Prova släng fram "Boan" Så får vi se vad din tjej & hennes vänn säger wink

Sushikocken Sleeper
30 december 2007 · 3 084 Inlägg

men om det inte är upphetsande vad gnäller du på då tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
breesladd SKÅNING
30 december 2007 · 1 215 Inlägg

ja varför kan de vissa tuttarna när de ammar men inte när man vill se?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Coffe
30 december 2007 · 124 Inlägg

volvo_raggaren skrev:
ja varför kan de vissa tuttarna när de ammar men inte när man vill se?

Word! lol

newBadboy
30 december 2007 · 340 Inlägg

Greatsnyggo skrev:

opeltiffi skrev:
fattar inte vad det är att gnälla om.. vill du inte se, så titta inte. svårare än så är det inte.

haha  håller med

Gnället är för att det är hemma hos mig. Jag vill inte se det, varför ska jag gå iväg. Kan väl hon göra. Haha jo jag drog den med att lägga fram ålen för min tjej men hon sa att det inte är naturligt och går inte att jämföra. Då kontrade jag med,.... ok varje gång de kommer till oss eller vi till dem så ska jag fan lägga av såna brakskitar så att jag nästan bajsar på mig. Alla fiser ju!! Undrar varför man inte hör det oftare, jo det heter vett i skallen och det är det denna tråden handlar.....

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
30 december 2007 · 5 042 Inlägg

Tycker också sånt är jobbigt. Har en polare som blev pappa o dom 2 kommer och hälsar på och slänger fram sin jävla patte. Det är jobbigt att inte andra kan visa respekt när dom e hemmos andra

C H E V R O L E T <3
richardoo290 VOLVO for life..
30 december 2007 · 2 113 Inlägg

newBadboy skrev:

Greatsnyggo skrev:

opeltiffi skrev:
fattar inte vad det är att gnälla om.. vill du inte se, så titta inte. svårare än så är det inte.

haha  håller med

Gnället är för att det är hemma hos mig. Jag vill inte se det, varför ska jag gå iväg. Kan väl hon göra. Haha jo jag drog den med att lägga fram ålen för min tjej men hon sa att det inte är naturligt och går inte att jämföra. Då kontrade jag med,.... ok varje gång de kommer till oss eller vi till dem så ska jag fan lägga av såna brakskitar så att jag nästan bajsar på mig. Alla fiser ju!! Undrar varför man inte hör det oftare, jo det heter vett i skallen och det är det denna tråden handlar.....

fullständigt rätt har du. din brud borde acceptera din åsikt om saken.
om du inte vill att nån bimbo brud skall sitta i din soffa o visa russinpattar för att det känns fel så får dom acceptera det. precis som du accepterar hennes krav om att du inte ska fisa hemma hos andra!

punkt!

MrsWempa
30 december 2007 · 22 Inlägg

newBadboy skrev:

Greatsnyggo skrev:

opeltiffi skrev:
fattar inte vad det är att gnälla om.. vill du inte se, så titta inte. svårare än så är det inte.

haha  håller med

Gnället är för att det är hemma hos mig. Jag vill inte se det, varför ska jag gå iväg. Kan väl hon göra. Haha jo jag drog den med att lägga fram ålen för min tjej men hon sa att det inte är naturligt och går inte att jämföra. Då kontrade jag med,.... ok varje gång de kommer till oss eller vi till dem så ska jag fan lägga av såna brakskitar så att jag nästan bajsar på mig. Alla fiser ju!! Undrar varför man inte hör det oftare, jo det heter vett i skallen och det är det denna tråden handlar.....

Hehe, bra svar! Gör det, så skall du nog se att hon slutar amma i närheten!

Jag tycker att det är lite folkvett att i alla fall fråga innan man bara hänger ut patten, och börjar amma! Det finns ju faktiskt en hel del som inte uppskattar sånt!
Så, jag tycker du gör helt rätt!smile

newBadboy
30 december 2007 · 340 Inlägg

jajamän ska snart visa denna tråd för henne, hon trodde nog inte att majoritet tycker som jag

FireTraXX DFFL
30 december 2007 · 9 020 Inlägg

Jag kan också känna mig lite obekväm i sådana situationer, men det är ju bara att övertala sig själv om att tutten är till bebisen och INTE till mig tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
richardoo290 VOLVO for life..
30 december 2007 · 2 113 Inlägg

newBadboy skrev:
jajamän ska snart visa denna tråd för henne, hon trodde nog inte att majoritet tycker som jag

de flesta kvinnor anser det nog som normalt. men vad dem inte förstår är att MEN kan tycka att det är jobbigt.. särskilt i sitt egna hem.

richardoo290 VOLVO for life..
30 december 2007 · 2 113 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag kan också känna mig lite obekväm i sådana situationer, men det är ju bara att övertala sig själv om att tutten är till bebisen och INTE till mig tongue

lol

_Wallis_
30 december 2007 · 4 506 Inlägg

Njae säg som det är, Du blir läskad smile
Hörde om en dam som hade bakat
bullar och använt sin bröstmjölk i,
Det berättade hon under tiden folk
åt av bullarna som hon bjöd på tongue

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang