4840
Sök

Bra med medel till skinninredning?

OEM <3
6 957 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Ja, jag letar efter ett bra medel till att torka rent å fräscha till skinnet i bilen.
Vet att Turtle Wax har ett, men skinnet blir så jäkla halt tkr ja med det medlet.

Finns de ngt som man torkar in hela inredning, nåt medel som skinnet drar till sig
sen är de klart...eller finns de bara sånt som ska smetas ut sen torkas av?

Mvh

OEM <3

164 Inlägg
2 januari 2008
Jag vet inte om några speciella medel som det bara är att smeta in och sen är det klart. Förutom Armor It All leather wipes. Dom funkar bra till att bara tvätta skinnet med, och göra det lite glansigare! Dom finns i burkar, med färdiga "servetter" man drar upp en och en. Annars kan jag rekomendera Autoglym's lädertvätt. Kostar typ 130 kr men jäklar så mjukt och följsamt skinnet blev! Jag smetade in hela flaskan i omgångar under ett par dagar så skinnet fick stå och suga i sig så mycket som möjligt. Man blev utan bil i 1,5 dagar. Men det var värt det!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 januari 2008
Man ska egentligen inte låta skinnet suga i sig av det man smörjer på. Man ska smörja tunt med läderbalsam efter att man tvättat med lädertvål. Om man smörjer in för mycket kommer skinnet att torka och spricka fortare.

Köp lädertvål på tex Biltema, fungerar jättebra. Det är en ganska tunnflytande vätska. Gnid skinnet med en trasa fuktad med lädertvål. Sedan smörjer man "masserar" in läderbalsam som man kan köpa på t ex Mio möbler. Typ konsistens smör. Mycket billigare än nån posh förpackning med en Ferrari på utsidan.

Man ska smörja klädseln max två gånger om året.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

OEM <3
6 957 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Man ska egentligen inte låta skinnet suga i sig av det man smörjer på. Man ska smörja tunt med läderbalsam efter att man tvättat med lädertvål. Om man smörjer in för mycket kommer skinnet att torka och spricka fortare.

Köp lädertvål på tex Biltema, fungerar jättebra. Det är en ganska tunnflytande vätska. Gnid skinnet med en trasa fuktad med lädertvål. Sedan smörjer man "masserar" in läderbalsam som man kan köpa på t ex Mio möbler. Typ konsistens smör. Mycket billigare än nån posh förpackning med en Ferrari på utsidan.

Man ska smörja klädseln max två gånger om året.

Oki, satt precis å fundera på att åka till t.ex. mio, deras produkter till skinnklädslar borde
väl vara rätt ok, litar inte riktigt på mekonomen här hemma...

OEM <3

Sök