3864
Sök

spara till jänk

Better than God \o/
1 886 Inlägg
3 januari 2008
aenfors skrev:
Bättre pensionsparande än att investera i en gammal jänkare finns inte big_smile

Precis!!!

NiclasT skrev:
Köper du en Mustang, Camaro, Firebird eller Charger så har du ditt på det torra sen..

Precis!!!

Kul att man bara kan hålla med lite ibland...  cool

Sedan ang bensin..  Man kan köra en jänk skapligt billigt om man tänker sig för. Men hur kul är det? Bensinen kommer aldrig upp i sitt rätta värde!  roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 396 Inlägg
3 januari 2008
Holiace skrev:
Jänk är nice... Men drar ju löjligt mycket...

Ja men har du en Evo, Skyline eller Supra med lika mycket effekt så drar dom också rätt mycket, plus försäkringar(speciellt) och skatt.

Helförsäkring på en gammal amerikanare ligger runt 1500-2000 kr om året i Göteborg(!).

Helförsäkring på en Skyline ligger runt 20-30 000 kr om året i Göteborg.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

1 396 Inlägg
3 januari 2008
camaro67 skrev:
NiclasT skrev:
camaro67 skrev:

Men han säger att han körde normalt då. Men visst då satt de en 2-portsförgasare på. Men bilen gick mycke bättre än vad den borde göra med de som satt på. Men visst hade du tunnlar att åka i så är de klart att de hände något konstigt just där wink

Och glöm inte:
http://www.garaget.org/gallery/archive/15975/221403_eym3n4.jpg
16-årige Niclas övningskör 2005, härliga tider!

Den dagliga rutinen.

Hehe de va så jag hade tänkt mig. Men de tar bra mycke lägre tid att göra iordning saker. Så nu ska jag inte sitta här utan gå iväg och plocka ner den där jävla växellådan istället. sad

Tell me about it sad

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
NiclasT skrev:
Holiace skrev:

Ja men har du en Evo, Skyline eller Supra med lika mycket effekt så drar dom också rätt mycket, plus försäkringar(speciellt) och skatt.

Helförsäkring på en gammal amerikanare ligger runt 1500-2000 kr om året i Göteborg(!).

Ja och ska man ta en rättvis jämförelse så tar man en ls1:a och då har man litern på en sån åxo. Så V8 är inte så farligt iaf. Nu sittar jag här igen...

4 506 Inlägg
3 januari 2008
NiclasT skrev:
Holiace skrev:

Sammt att en Jänke har du en otrolig kapacitet att plocka ut effekt!
Och en jänke är alltid en Jänke och kommer alltid att föbli en jänke!

Sj sitter man här och väntar o väntar på att man ska få råd.
Eller rent utav flytta till staterna om man får Visum m,m.
Det gäller att passa på medans man är ung och inte har barn.

Kan du andas kan du dö.

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
NiclasT skrev:
camaro67 skrev:
NiclasT skrev:

Och glöm inte:
http://www.garaget.org/gallery/archive/15975/221403_eym3n4.jpg
16-årige Niclas övningskör 2005, härliga tider!

Den dagliga rutinen.

Hehe de va så jag hade tänkt mig. Men de tar bra mycke lägre tid att göra iordning saker. Så nu ska jag inte sitta här utan gå iväg och plocka ner den där jävla växellådan istället. sad

Tell me about it sad

Den läcker olja.. Sen vet jag fan inte hur man får bort växellådsbalken. Kan vara så att bussningarna i sub-framen är så slut att springan som man ska skjuta in den i har blivit för smal. Får väll lossa på sub-framen big_smile sad

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
_Wallis_ skrev:
NiclasT skrev:
Holiace skrev:

Sammt att en Jänke har du en otrolig kapacitet att plocka ut effekt!
Och en jänke är alltid en Jänke och kommer alltid att föbli en jänke!

Sj sitter man här och väntar o väntar på att man ska få råd.
Eller rent utav flytta till staterna om man får Visum m,m.
Det gäller att passa på medans man är ung och inte har barn.

Man kan aldrig bortse från cylindervolym big_smile

1 754 Inlägg
3 januari 2008
Bygg en Kitcar i stället XD

Jag kan inget om allt.

4 506 Inlägg
3 januari 2008
Holiace skrev:

Nä du.
Det kallas Hot Rod / Rat Rod på Jänke språk big_smile

Kan du andas kan du dö.

Förjaevle Brao
555 Inlägg
3 januari 2008
har redan ett sådant konto;)

1 396 Inlägg
3 januari 2008
Zonas skrev:
Hej jag undra om de är någon annan som har/funderar att starta ett konto för att spara till en jänk i framtiden! Eller har något råd:D

Spara så mycket du kan. Egentligen är det omöjligt att spara upp till dom summorna så kan du ta ett lån så gör det. Du kommer ändå få sålt den för mer än du betalat.

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
Jag kanske ska vara lite ontopic åxo. Jag tror på att du ska öppna ett konto och spara ett antal k/månad. För att ta ett lån på bil är ganska fel. Så spara så mycke du kan. Vad hade du tänkt dig för någon bil då?

1 396 Inlägg
3 januari 2008
camaro67 skrev:
Jag kanske ska vara lite ontopic åxo. Jag tror på att du ska öppna ett konto och spara ett antal k/månad. För att ta ett lån på bil är ganska fel. Så spara så mycke du kan. Vad hade du tänkt dig för någon bil då?

Klart att om man kan spara ihop till 100-300k så ska man göra det, men det tar tid.

Skulle aldrig tveka på att ta lån till en muskelbil, för man får ändå igen mycket av pengarna.

1 754 Inlägg
3 januari 2008
_Wallis_ skrev:
Holiace skrev:

Nä du.

Jag menade kitcar. AC Cobra eller så. Sätt i en Chevy V8 så har du ljudet iaf...
Senast redigerat av Holiace (3 januari 2008)

Jag kan inget om allt.

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
Holiace skrev:
_Wallis_ skrev:
Holiace skrev:

Nä du.

Jag menade kitcar.

De värsta är att de är nog ännu dyrare att bygga kitcar om man inte bygger på Vw platta. Men visst  Camaro, mustang och cheva 55 och 57 finns det nytillverkade karosser till. Men de blir dyrare att bygga så. Och plast så finns väll alla gammla 20-30-tals fordar, willys coupe och så finns novan. Så de finns ju sånt oman är intresserad big_smile

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
Holiace skrev:
_Wallis_ skrev:
Holiace skrev:

Nä du.

Jag menade kitcar. AC Cobra eller så. Sätt i en Chevy V8 så har du ljudet iaf...

Hur fan kunde jag glöma Cobran?! roll
Och Ford GT40.. De finns nog fler.. big_smile

1 396 Inlägg
3 januari 2008
camaro67 skrev:
Holiace skrev:
_Wallis_ skrev:

Nä du.

Jag menade kitcar.

De värsta är att de är nog ännu dyrare att bygga kitcar om man inte bygger på Vw platta. Men visst  Camaro, mustang och cheva 55 och 57 finns det nytillverkade karosser till. Men de blir dyrare att bygga så. Och plast så finns väll alla gammla 20-30-tals fordar, willys coupe och så finns novan. Så de finns ju sånt oman är intresserad big_smile

De Tomaso Panteran... Kungen....

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
NiclasT skrev:
camaro67 skrev:

Klart att om man kan spara ihop till 100-300k så ska man göra det, men det tar tid.

Skulle aldrig tveka på att ta lån till en muskelbil, för man får ändå igen mycket av pengarna.

Joo de gör ju de.. Men de är ju bäst ifall man kan spara ihop pengarna men de är kanske lite väl mycke att spara ihop

2 117 Inlägg
3 januari 2008
Jag kollade upp vart min Cuda -70 tagit vägen. Den har visst piskat allt nere i Holland och vistas numera i staterna där den smiskar andra jänks. Fick väl hemlängtan big_smile

Försök hitta en Cuda eller en Challenger för pengar...inte lätt men snacka om värdeökning genom åren...sanslöst cool

Sök