3855
Sök

spara till jänk

1 396 Inlägg
3 januari 2008
shogun skrev:
Jag kollade upp vart min Cuda -70 tagit vägen. Den har visst piskat allt nere i Holland och vistas numera i staterna där den smiskar andra jänks. Fick väl hemlängtan big_smile

Försök hitta en Cuda eller en Challenger för pengar...inte lätt men snacka om värdeökning genom åren...sanslöst cool

Challenger är inga problem, men Cuda!!

Världens dyraste muskelbil var ju en Hemi Cuda Cabriolet. Såldes för 4 000 000$ har jag för mig.. Haha, helt otroligt!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

375 Inlägg
3 januari 2008
Man ska inte snöa in sig för mycket på bensin kostnaden. Räkna i stället på total milkostnad. Försäkring, skatt, värdeminskining, slitage och självklart bensin. Slå ut allt det och jämför med en ny bil. Orkar inte räkna exakt själv men jag kan lova att ni blir ganska överaskade big_smile

junsele
248 Inlägg
3 januari 2008
DPB skrev:
Det är colt men känns som soppan är lite för dyr för att åka jänk sad

min släde drar högst 1,2- 1,3 Liter/mil (ej stadskörning) och det är inget att tala om.
http://i132.photobucket.com/albums/q21/skogge/po3.jpg
men jag hade en plymouth förut (360cui,holley600) som ville ha 2,5 liter milen och det var inte direkt trevligt för svinlädret.
Senast redigerat av devilspath (3 januari 2008)

4 506 Inlägg
3 januari 2008
Hur är det där med TBI?
Jag är relativt okunnig om förkortningar och
V8'or över lag, Har små mekkat lite med dem
aldrig ägt ngn egen, Eller fått mekka ngt nämnvärt.
Ingen i familjen som har en heller så...

TBI = ?

Dom ska ju dra mindre sopp iafa om jag fattat det
hela, insprutning?

Kan du andas kan du dö.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 januari 2008
_Wallis_ skrev:
TBI = ?

du tänker inte på Tpi? (Tuned Port Injection)
TBI är ett central insprut ett väldigt gammalt elektroniskt insprut Bränslet sprutas i på en punkt i insuget användes väll någon gång i slutet på 80-talet kanske vet inte om det finns kvar i uppdaterade versioner idag?

269 Inlägg
3 januari 2008
Det här med att de drar mycket bensin, min vill väl ha 3-3,5 liter vid lansvägskörning, men jag kör kanske max 100-125 mil per år så det är överkomligt sen är det som redan sagt billig försäkring och ingen skatt så det är mycket nöje för pengarna.
Men skulle jag köpa en annan än den jag har så skulle jag nog dra mig åt cheva hållet, för fy fan vad dyrt det är med roliga saker till mopar, det ett kitt med alutoppar, insug , kam och förgasare kostar till cheva får jag ett par tomma alutoppar för.

Mopar or no car:)

4 506 Inlägg
3 januari 2008
MeloveGolf
Ok. Kanske så, TBI var dt jag tänkte på.
TPI kanske är ett bätre alt då.

Jag tänkte om man kom över en bil utan
motor och låda, Och hystar i en mordärnare
moto/låda för att få ner bränsleslukandet så
man kan använda bilen mer alldagligt.

Kan du andas kan du dö.

1 754 Inlägg
3 januari 2008
camaro67 skrev:
Holiace skrev:
_Wallis_ skrev:

Nä du.
Det kallas Hot Rod / Rat Rod på Jänke språk big_smile

Jag menade kitcar. AC Cobra eller så. Sätt i en Chevy V8 så har du ljudet iaf...

Hur fan kunde jag glöma Cobran?! roll
Och Ford GT40.. De finns nog fler.. big_smile

Kit alltså, Glasfiber dessutom. Låg vikt ^^

Jag kan inget om allt.

UFO
3 januari 2008
Banken var snäll mot mig, nu har jag tre.
Blev helt paff när jag rotade lite på Usabil.nu och insåg att min '68 Dart ökat med 60-70 papp i värde på fyra år... Skulle kunna förstå det om det satt 440 under huven, men original 273?

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
TBI = Throtlle Body Injection. De är väll någon form av förgasarsprut på något vis.
Och så finns de TPI = Tuned Port Injection som är ett riktigt sprut.

Så TPI är vägen att gå isåfall. Annars finns ju Ls1(5,7liter) och Ls2(6Liter). Där kan man åka straxt under litern och ha effekt. Dessutom får man aluminiumblock. Insprut och turbo är vägen att gå om man vill ha bra förbrukning och effekt. big_smile

4 506 Inlägg
3 januari 2008
camaro67 skrev:
TBI = Throtlle Body Injection. De är väll någon form av förgasarsprut på något vis.

Så TPI är vägen att gå isåfall. Annars finns ju Ls1(5,7liter) och Ls2(6Liter). Där kan man åka straxt under litern och ha effekt. Dessutom får man aluminiumblock. Insprut och turbo är vägen att gå om man vill ha bra förbrukning och effekt. big_smile

Okej, Där ser man, Vad skulle man kunna få en sådan motor för från skroten
eller från en skrotad bil, med kablage och boxar som behövs?

Kan du andas kan du dö.

Meister
6 763 Inlägg
3 januari 2008
_Wallis_ skrev:
camaro67 skrev:

En ls1:a? Här i Sverige har jag sett för 38k tror jag men då satt de en låda på åxo. Men 20-25k här i sverige kanske man kan klara sig på. Men annars finns ju tpi maskinerna för runt 10k big_smile

4 506 Inlägg
3 januari 2008
camaro67 skrev:
_Wallis_ skrev:
camaro67 skrev:

En ls1:a? Här i Sverige har jag sett för 38k tror jag men då satt de en låda på åxo. Men 20-25k här i sverige kanske man kan klara sig på. Men annars finns ju tpi maskinerna för runt 10k big_smile

Tar resten via GB, Behöver kanske inte sno killens tråd helt tongue Sorry!

Kan du andas kan du dö.

Sök