2766
Sök

hur får man upp ett ställ med framhjulsdrivet?

1 997 Inlägg
12 december 2009
Det enklaste e ju och dra till i handbromsen och sen styra upp ett ställ och få ett par returer smile

Fungerar helt perfekt med S60in, ett lätt drag o sen har man 4-5 långa härliga returer så är det bara o gasa o styra big_smile

// Fredrik

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 december 2009
nr1. jag tror de absolut enklaste för de är att hitta en parkinger stor nog,
nr2. sno 2 Mc Donalds underläggsbrickor lite snabbt utan att bli upptäckt
nr3. sätt en bricka under varje bakhjul, dra åt parkeringsbromsen
nr4 Ge fullgas å sväng höger eller vänster de är valfritt, var beredd att ratta emot när bakvagnen kommer å vill köra om dig.

Se upp för lyktstolpar å trotoarkanter eller ha med dig nån som kan bevittna att dom anföll dig å inte tvärtom.

Happy drifting eller i alla fall Happy trying.

Emelie Hallberg
829 Inlägg
12 december 2009
DoWahDiddy skrev:
Oceanmist skrev:
Går otroligt bra att sladda med min Golf 2:a wink

Du vann precis "Dagens trådlyft" wink

Haha fick bra med snurr på bilen idag nämligen tongue lite väl mycket kanske xD vände sig ett varv på vägen, dock inga trottar kanter eller nå lyktsstolpar ivägen big_smile

2 024 Inlägg
12 december 2009
Annat alternativ är tillräckligt hög fart så man fyrhjulsglider lite härligt.....
http://www.youtube.com/watch?v=09-C33SrJi8

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

blacken
12 december 2009
Bara att ladda av helvete och sväng hårt, så kommer röven så snällt så tongue. Alternativt "spika" handbromsen..

6 851 Inlägg
12 december 2009
Noiseprojekt skrev:
Lyckades rätt bra att åka långt på tvären i saaben..
men har ju nu gått på en A6 Quattro..
Den vill både drifta och gå rakt fram, smått otäckt när man är ovan.
Börjat få in snitsen, men nån som har några tips?

GASA så in i..vet inte vilken A6 modell du har. Men när jag hade min S6a så va det bara att gasa gasa gasa..Värt att tänka på är att det är en tung bil, så när baken kommer, då får du titta ut genom sidorutan för du kommer verkligen åka på tvären;)

177 Inlägg
12 december 2009
Kanelbullen skrev:
Vad fan är vänsterbroms tongue ??

Eftersom jag inte vet om du skämtar så svarar jag på din smått dumma fråga.

Man bromsar med vänsterfoten roll

Förövrigt så kan jag dra upp Focusen i ställ bara genom att satsa hårt in i en kurva
och göra ett litet ryck i ratten. Då kommer baken samtidigt som man får fullt hjulspinn
fram. Funkar bra både i vått o torrt men beror förstås på hur vridstarkt chassi man har.
Senast redigerat av BergsST (12 december 2009)

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

2 751 Inlägg
12 december 2009
Drar du upp handbromsen ett eller två snäpp upp så tar handbromsen i när du rattar lite höger vänster. Brukade göra så med golfen. smile

Who Djaa bless no man curse

7 100 Inlägg
13 december 2009
man slår ju alldrig runt när man sladdar med fwd.de gör iaf inte jag

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
13 december 2009
Inte så svårt alls..fart och släng upp den med ratten bara sen styr..eller vänster bromsa eller handbroms..eller alla 3 i samma kurvor/ställ..varge dag på väg hem från jobbet i min gammla saab 900 16v så tog jag samma kurva..först en höger kurva då tog jag ut svängen med fart sen rattade fullt snabbt..väl uppe på ställ så rattade jag tillbax då det kom en vänster kurva med refuger..detta i kosning och nerförsbacke samt rusnings trafik..och torr asfalt. tongue VARGE DAG big_smile jag vet jag är inte klok ibland men kul är det wink

Det är ganska lätt oftast lättare att häva ställ och tillbaka kast än en rwd bil tongue

På vintern körde jag med handbromsen längt upp hela tiden.. sen är det bara gasa och styra..smidigt smile ungegifär som rwd fast ändå inte tongue

Hoppas det går bra......men skippa trafiken tongue det har ju varigt nära några ggr hmm

Jag ska nog ge mig in på folkrace tror jag..det är kul att gasa och sladda big_smile häldre det än i trafiken roll
Senast redigerat av criller (13 december 2009)

Mvh Christian

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
13 december 2009
bmx skrev:
man slår ju alldrig runt när man sladdar med fwd.de gör iaf inte jag

Hehe, beror på fart kontra kontroll.. Går allderles utmärkt att snurra några varv om man tappar kontrollen...

Approspå det, någon som vet hur man stänger av ingen gas när man bromsar funktionen på en Caddy -05. Skitirriterande när man försökte vänsterbromsa och motorn tvärdör så fort man nuddar bromspedalen. Dessutom tjuter den irriterat när man haft kryckan dragen för länge...

Har Vag-Com men om någon kunde guida mig så jag vet vad jag ska ändra (om det ens är möjligt)

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
13 december 2009
Välfungerande handbroms är ett måste!
http://www.youtube.com/watch?v=z4CFWS9wXo4

5 111 Inlägg
13 december 2009
BergsST skrev:
Kanelbullen skrev:

Förövrigt så kan jag dra upp Focusen i ställ bara genom att satsa hårt in i en kurva
och göra ett litet ryck i ratten. Då kommer baken samtidigt som man får fullt hjulspinn
fram. Funkar bra både i vått o torrt men beror förstås på hur vridstarkt chassi man har.

Focusarna är jävligt roliga på vintern, att ladda in i en kurva ordentligt och sen kliva av gasen resulterar i riktigt roliga fenomen med dem har jag märkt... wink

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
13 december 2009
MC Donalds brickor brukar fungera

No Shame Racing Crew

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 december 2009
jonnielahti skrev:
pressa upp motorn i ca 5500- 6500 rpm, och släpp kopplingen med 1an i snabbt! tongue
funkar för mig tongue
men tappa inte gasen big_smile

Men du har ju en 2.0 sug motor, turbo motorerna är nog bara o gasa så börjar det spinna när turbon börjar ladda tongue ska fan testa med min 2.3i XD

4 001 Inlägg
13 december 2009
Volvo544special65 skrev:
BergsST skrev:
Kanelbullen skrev:

Focusarna är jävligt roliga på vintern, att ladda in i en kurva ordentligt och sen kliva av gasen resulterar i riktigt roliga fenomen med dem har jag märkt... wink

Focusen & Fiestan har ett chassi som ger en härlig och lättkontrollerad överstyrning vid "lift-off" men är man inte beredd på det så kan man få en rejäl överraskning big_smile

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

246 Inlägg
13 december 2009
Visserligen gammal tråd så jag tror trådskaparen lärt sig nu men när jag sladdar med passaten som är nästintill samma som A4 så är det ju en sak som gäller, FÖRSTÄLL! smile
Senast redigerat av westlife (13 december 2009)

177 Inlägg
13 december 2009
Volvo544special65 skrev:
BergsST skrev:
Kanelbullen skrev:

Precis, dock missade jag att alla pratade om att sladda på vintern..tongue Det jag skrev va ju menat på torra sommarvägar men funkar ju minst lika bra på vintern big_smile
Senast redigerat av BergsST (13 december 2009)

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

Sök