4569
Sök

Vad tycker ni om att köpa en Nissan S13 eller importera en Infinti G35 ifrån usa?

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
peter_1976 skrev:
G-35:an är ju ovanlig. o dom kan bli riktigt snygga om man gör rätt.
G35 är den amerikanske skylinen.
men ni är inne på rätt spår, infinti är nissan lyxbilar, acura är hondas o lexus är toyotas.
men acura o infiniti är bara för den amerikanska marknaden

O fan där lärde man sig ngt nytt om G35an smile

Gooo Wide =)

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
Tja! G35:an är ju en mkt ovanligare bil. Men dock så är den ju inte Överladdad! Iofs så lär kanske orginal effekt räcka gott ( 280 hk ?? )

S13 - lättåtkommlig, Lätttrimmad, mkt delar.
G35 - Ovanlig, mkt dyrare.

Obs, har inte läst hela tråden.

Men kör på den du känner för, lär ju inte ångra dig om du kör på G35:an. Har själv sparat pengar hela denna sommaren för att köpa bil senare iår.

Ahh, du har rätt. Ahh har läst ngnstans att det är 280 hk orginal, men va ingen säker källa så är lite osäkert där. Jo man ska ju göra de. Sen här i lilla Ronneby vill man sticka ut, finns redan minst fyra s13 här, o man vill inte vara den femte liksom.
Okeyokey, härligt. Vad vill du köpa för ngn bil ?smile

Gooo Wide =)

142 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Det blir o satsa fullt på en G35, har kollat runt på internet hela kvällen o jag har fastnat för dem. Blir o få hem den via gåva för att slippa tull o moms. Älskar den bilen. Men blir två år framför sig med jobb nu, massa jobb. Men det är det värt, hel klart. Bensin i blodet har man ju wink
OBS Tack för alla som har skrivit sina åsikter. smile

Gooo Wide =)

BMW fantast
1 172 Inlägg
7 januari 2008
checkade lite bilder på den nu.. och jag gilalr den inte... nissan 350z är snggare... emn också dyrare verkar det som.. men jag hade hellre sparat ihopa till en snygg 200 s14a isåfall... för 100 k får du en fin s14

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Meister
6 763 Inlägg
7 januari 2008
V1C skrev:
Det blir o satsa fullt på en G35, har kollat runt på internet hela kvällen o jag har fastnat för dem. Blir o få hem den via gåva för att slippa tull o moms. Älskar den bilen. Men blir två år framför sig med jobb nu, massa jobb. Men det är det värt, hel klart. Bensin i blodet har man ju wink
OBS Tack för alla som har skrivit sina åsikter. smile

I teorin så ska de gå att ta den som gåva. Men jag har läst att de inte riktigt fungerar i praktiken. Men du kan iaf skriva ner kvittona. Men inte för mycket så de blir misstänksamt. big_smile

Avstängd
12 Inlägg
7 januari 2008
håller med personligen föredrar jag nissan 350z före G35an Men G35an e lyxigare innuti o inte lika sportig men iförsej e de samma motor  brors på vad du e ute efter

Kawasaki KX

Majestas
1 319 Inlägg
7 januari 2008
V1C skrev:
_MaCCe_ skrev:
Tja! G35:an är ju en mkt ovanligare bil. Men dock så är den ju inte Överladdad! Iofs så lär kanske orginal effekt räcka gott ( 280 hk ?? )

Men kör på den du känner för, lär ju inte ångra dig om du kör på G35:an. Har själv sparat pengar hela denna sommaren för att köpa bil senare iår.

Ahh, du har rätt. Ahh har läst ngnstans att det är 280 hk orginal, men va ingen säker källa så är lite osäkert där. Jo man ska ju göra de. Sen här i lilla Ronneby vill man sticka ut, finns redan minst fyra s13 här, o man vill inte vara den femte liksom.

Hehe, Fan om du köper en G35 Lär du ju sticka ut i större delen av sverige. Jag vet inte hur många det finns, men det är inte ofta man ser dom iaf.

Jo jag har tänkt att köpa Rwd och Turbo, Troligtvist Sierra Cosworth, då jag har varit intresserad av dom en längre tid.

Team VeboTrim

DFFL
9 020 Inlägg
7 januari 2008
Är det ens ett val?
En rutten S13 eller en fin G35?

Klart som fan att man välger en Infiniti.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Herr
1 722 Inlägg
7 januari 2008
Köp inte s13, rutten o ful va det nån ovan som skrev, köp den andre! :>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Majestas
1 319 Inlägg
7 januari 2008
LocKtar skrev:

Haha säger denne som äger just en sån ida ida idag.

Team VeboTrim

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
7 januari 2008
Kan man inte skriva att bilen är vattenskadad eller nått? Då borde man få skriva ner priset ordentligt. O_o

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 januari 2008
kan man inte bara börja med o spara ihop så mkt pengar man kan, och SEN bestämma sig vilken bil man ska ha? tongue två år dit ändå...kanske vill ha en 740 som alla andra härinne då wink

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 januari 2008
du har 2år på dig att fixa 150k.... Ut å jobba!

Bmw osv..

142 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
du har 2år på dig att fixa 150k.... Ut å jobba!

Haha, jobbar redan för fullt, har 20 % redan fixat wink

Gooo Wide =)

1 Inlägg
7 januari 2008
Du ska LÄTT ha G35an!

Jag va själv inne på att ta hem en från USA men sket i de när jag fick veta vad de skulle kosta mig i försäkring.
Billigaste alternativet med helförsäkring i Sverige: Länsförsäkringar (Skåne) 47.000:-!!!!

De smakar om man vill ligga på topp

Herr
1 722 Inlägg
7 januari 2008
_MaCCe_ skrev:
LocKtar skrev:

Haha säger denne som äger just en sån ida ida idag.

Ju mindre s13 det finns ju bättre andrahansvärde får jag:>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

142 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
V1C skrev:
_MaCCe_ skrev:

Hehe, Fan om du köper en G35 Lär du ju sticka ut i större delen av sverige. Jag vet inte hur många det finns, men det är inte ofta man ser dom iaf.

Jo jag har tänkt att köpa Rwd och Turbo, Troligtvist Sierra Cosworth, då jag har varit intresserad av dom en längre tid.

Ahh, en ovanlig bil vill man ha. Sierra cosworth leker man inte me. Går ruskigt bra me. Lycka till smile

Gooo Wide =)

142 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Meckalanger skrev:
Du ska LÄTT ha G35an!

Jag va själv inne på att ta hem en från USA men sket i de när jag fick veta vad de skulle kosta mig i försäkring.
Billigaste alternativet med helförsäkring i Sverige: Länsförsäkringar (Skåne) 47.000:-!!!!

O fan, menaru resan hem på 47 k lr? lr om man har den körklar i Sverige? Lr vad menaru ?smile

Gooo Wide =)

OEM <3
6 957 Inlägg
7 januari 2008
V1C skrev:
Meckalanger skrev:
Du ska LÄTT ha G35an!

O fan, menaru resan hem på 47 k lr? lr om man har den körklar i Sverige? Lr vad menaru ?smile

Han menar helförsäkrad i Sverige!

Tänk om man kunde ha såna föräldrar som du har, eller har ju jobbat sen du var 7 år? tongue
Andrahandsvärdet måste ju vara bland de sämsta ja sett om dom priserna du säger
stämmer?
Aja här e lite fakta om en G35:a, som för övrigt går att styla snyggt, kika på MDS wink

Basfakta

Pris
Fr 425 000 kr.

Motor
6-cyl tvärställd V-motor, 2 överliggande kamaxlar per cylinderrad, 4 ventiler per cylinder. Kompression 10,3. Borrning/slag 95,5/81,4 mm, cylindervolym 3 498 cm3. Max effekt 298 hk (219 kW) vid 6 400 r/min, max vridmoment 352 Nm vid 4 800 r/min.

Kraftöverföring
Bakhjulsdrift. 6-växlad manuell låda.

Fjädring/hjulställ
Skruvfjädring och krängningshämmare fram och bak. Fram övre triangellänk, undre tvär och längsgående länkar, bak nedre triangellänk och övre tvärgående länk.

Styrning
Kuggstång med servo. Vändcirkel 11 meter.

Bromsar
Ventilerade skivor fram och bak. Låsningsfritt system.

Hjul/däck
Fälg 8/8,5 tum, däck f 225/40 WR 19, b 245 WR 19.

Mått & vikt (cm/kg)
Axelavstånd 285, längd 463, bredd 182, höjd 139, spårvidd f/b 154/154. Tjänstevikt ca 1 675, maxlast 380, max släpvikt 450. Tank 75 liter.

Fartresurser
Toppfart 250 km/h. Acceleration 0-100 km/h ca 6,0 s.

Bränsleförbrukning
Blandad körning 0,90 l/mil.

OEM <3

142 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
V1C skrev:
Meckalanger skrev:
Du ska LÄTT ha G35an!

Han menar helförsäkrad i Sverige!

Tänk om man kunde ha såna föräldrar som du har, eller har ju jobbat sen du var 7 år? tongue
Andrahandsvärdet måste ju vara bland de sämsta ja sett om dom priserna du säger
stämmer?
Aja här e lite fakta om en G35:a, som för övrigt går att styla snyggt, kika på MDS wink

Basfakta

Pris
Fr 425 000 kr.

Motor
6-cyl tvärställd V-motor, 2 överliggande kamaxlar per cylinderrad, 4 ventiler per cylinder. Kompression 10,3. Borrning/slag 95,5/81,4 mm, cylindervolym 3 498 cm3. Max effekt 298 hk (219 kW) vid 6 400 r/min, max vridmoment 352 Nm vid 4 800 r/min.

Kraftöverföring
Bakhjulsdrift. 6-växlad manuell låda.

Fjädring/hjulställ
Skruvfjädring och krängningshämmare fram och bak. Fram övre triangellänk, undre tvär och längsgående länkar, bak nedre triangellänk och övre tvärgående länk.

Styrning
Kuggstång med servo. Vändcirkel 11 meter.

Bromsar
Ventilerade skivor fram och bak. Låsningsfritt system.

Hjul/däck
Fälg 8/8,5 tum, däck f 225/40 WR 19, b 245 WR 19.

Mått & vikt (cm/kg)
Axelavstånd 285, längd 463, bredd 182, höjd 139, spårvidd f/b 154/154. Tjänstevikt ca 1 675, maxlast 380, max släpvikt 450. Tank 75 liter.

Fartresurser
Toppfart 250 km/h. Acceleration 0-100 km/h ca 6,0 s.

Bränsleförbrukning
Blandad körning 0,90 l/mil.

O fan, tackar för infon. Ahh, priserna ligger runt 18 - 30 000 USD. www.autotrader.com. Nae såna föräldrar har man inte. Jobbat som ett AS säger jag istället. Blir o jobba en hel del till o se först o främst o se hur mkt man får ihop. Men har släktingar i Florida som hjälper mig, och de skickar bilen som gåva. Så man slipper moms o den biten. Men lovar inte att det blir den förräns jag har pengarna på bordet. Tack alla som har sagt sin åsikt.
Senast redigerat av V1C (7 januari 2008)

Gooo Wide =)

Sök