Jag blev så taggad av alla grymma bilder som ni postar att jag blev tvungen att beställa en kamera. Har funderat länge men aldrig blivit av. Det blev en Canon 400D med Canon EF-s 17-85mm IS. Hoppas att det blir bra. Längtar till den kommer hem.
Ni kommer få vägleda mig sen så jag kan få till lika fina bilder som postats här. Gillar verkligen dom "overkliga" bilderna som nästan ser animerade ut. Sen gillar jag givetvis vanliga bilder också
så jävla snygga bilder endel har lagt ut nu har jag inte kollat igenom hela tråden så jag vet inte om frågan redan ställts. Hdr = man tar tre bilder o sätter ihop på nått sätt??? Hur gör man, gör man det i datorn eller har man en tillräckligt avancerad kamera som gör det åt en? vad är det för prisklass på dessa kameror isåfall?? /Erik
Du kan använda vilken kamera osmhelst som du kan ändra exponeringen på på något vis. tror tillochmed att mobiltelfonerna harkommit så långt:) Photomatix pro alt. photoshop cs2/3 tonemappar du i och gör dem till HDR.
Vilket program rekommenderar ni för att fixa RAW i? Har D40 så det är .nef som gäller? PS CS3 eller något annat?
Vad räknas som äkta och oäkta? Läste hela men fattade aldrig...
att at olika bilder med olika exponeringar är så äkta de kan bli men om det inte går så kan man ta ut 3 bilder ur en raw fil men de blir inte alltid lika bra
Vilket program rekommenderar ni för att fixa RAW i? Har D40 så det är .nef som gäller? PS CS3 eller något annat?
Vad räknas som äkta och oäkta? Läste hela men fattade aldrig...
att at olika bilder med olika exponeringar är så äkta de kan bli men om det inte går så kan man ta ut 3 bilder ur en raw fil men de blir inte alltid lika bra
Ja okej så de riktiga bilderna är när man tagit flera kort med olika inställningar... Blir o plocka fram stativ då...