Varför måste man jämt bevisa att man vet saker? Räcker det inte med ens ord på att man kan nåt? :\
Men självklart, du kan ju kolla mitt galleri, finns en hel del bilder där!
Kan väl iaf posta en bild här, som jag skulle kunna kalla för hdr. Lagom ljust inne i bilen utan att det utanför bräns sönder. Alltså en vettig och naturlig range. Inge overkill dragningar i alla spakar som finns, utan bara ganska lagom och korrekt (även fast korrekt kanske inte jämt är roligast såklart, men ändå).
![http://www.garaget.org/gallery/archive/2757/large/441954_hj7p1u.jpg]()
Och som sagt, jag klagar inte jämt o ständigt, det är kritik och allmänna kommentarer och fakta (ja faktiskt

) som jag kommer med också. Gillar man inte kritik så känns det som ett forum är fel ställe att posta bilder på. I grund o botten försöker jag faktiskt bara hjälpa, så flamea inte sönder mig hela tiden för det.

Föresten så kan jag säga att dessa trådar och diskusioner här har faktiskt fått mig att ändra åsikt till viss del. Det jag sagt tidigare är att bilden bör vara 32-bit för att få hela rangen man behöver. Visst, det stämmer fortfarande, men man kan ju såklart trycka ihop dom 32 bitarna till 8 bitar och få det att se mer naturligt ut, aka, mer likt det ögat ser. Däremot vidhåller jag vid att just det att man drar i reglagen till max och får massa aurot runt allt inte behöver ha med hdr att göra, även fast det är genererat från en 32-bit hdr.
Så 100% rätt har jag inte haft jämt.
Bilen på bilden är för övrigt en kompis
bil. Mycket trevlig kärra!