3436
Sök

ang avfettning

250 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
en tanke slog mig när jag stod och läste på ett tvättmedels förpackning big_smile
då såg jag att 10 liter vatten pluss 60g pulver så blev det en alkalisk tvättlösning med ph10,5. Det borde ju vara som en alkalisk avfettning.
Vad tror ni funkar det? Törs man prova?
efter lite matte så kom jag fram till att det ger ca 330l för ungefär hundralappen.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 januari 2008
köp grovrent istället det är skit bra tar bort olja hur lätt som hellst:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

945 Inlägg
7 januari 2008
hahaha.....du e ju för skön, undrar just vad som händer med din vaxning *S*

blinka blått om du vill rejsa!

250 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
hahaha.....du e ju för skön, undrar just vad som händer med din vaxning *S*

självklart tar ju vaxningen stryk som fan alltså använder man det bara FÖRE vaxning
vaxet tar ju stryk av en vanlig alkalisk avfettning också.

945 Inlägg
7 januari 2008
kanske tvätta med såpa, det är åxå fettlösande big_smile...dessutom så får du ju den skyddande hinnan på köpet, bara å rubba sen, blir ju som ett schampo med vax i då vettu....bra va smile

250 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
kanske tvätta med såpa, det är åxå fettlösande big_smile...dessutom så får du ju den skyddande hinnan på köpet, bara å rubba sen, blir ju som ett schampo med vax i då vettu....bra va smile

vilka ideer du kommer med lol

945 Inlägg
7 januari 2008
gorre skrev:
TTTTT skrev:

ja men du ser, om vi spånar lite till så har vi kommit på en konkurrens kraftig skitprodukt som vi kan sälja till mongos på nätet, vi blir rika som satan som alla andra som becknar dynga på skumma nätsidor.
man kanske kan blanda i T-röd i sorpan åxå, kommer å bli allround då,kan man vaska av rutorna med joxet åxå.
En flaska för alla ändamål lixom big_smile...oh yeah......jag hör redan hur det tchingar i kassalådan.
Senast redigerat av TTTTT (7 januari 2008)

250 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
gorre skrev:
TTTTT skrev:

ja men du ser, om vi spånar lite till så har vi kommit på en konkurrens kraftig skitprodukt som vi kan sälja till mongos på nätet, vi blir rika som satan som alla andra som becknar dynga på skumma nätsidor.
man kanske kan blanda i T-röd i sorpan åxå, kommer å bli allround då,kan man vaska av rutorna med joxet åxå.
En flaska för alla ändamål lixom big_smile...oh yeah......jag hör redan hur det tchingar i kassalådan.

det där borde du satsa på du blir rik det hör jag.

nån annan som har nå åsikter inom ämnet
Senast redigerat av gorre (7 januari 2008)

250 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Törs man prova detta?
vad tror ni

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
8 januari 2008
lacknafta funkar fint
blir rent som fn men ha inte förstarkt bara.

Mvh// Okim // Jocke

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 januari 2008
Gorre. GO FOR IT DUDE! Jag tror fan att det funkar asså. låter vettigt, nästan. Fast. Nä. Men det går nog bra.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

8 156 Inlägg
8 januari 2008
Varför inte testa på något du inte är rädd om?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök