tecman möter mr. Holset (S13 med ca18det och en HX35)
En 200sx s13 som får behålla sin ca18det motor. Effekten har ökats ordentligt och nu ska jag ha otroligt roligt med den! :) Laddar 2.1 bar och effekten landade på 361 hk och 420 nm på naven. Men mer kommer.
Styra på och skruva fast med klammer. Eller hur menar du?
Mjo film kommer nog när man fått den och gå någorlunda iaf. Är väl inte så kul att titta på torrgasning? Eller?
Klammer som i slangklämma typ ?
ALDRIG slangklämmor på olje eller besninslangar. endast på returslanegn från BTR till tanke där det ej är något tryck rekommenderar jag ! Du får inte köra en enda meter på strippen om du har slangklämma .-(
Styra på och skruva fast med klammer. Eller hur menar du?
Mjo film kommer nog när man fått den och gå någorlunda iaf. Är väl inte så kul att titta på torrgasning? Eller?
Klammer som i slangklämma typ ?
ALDRIG slangklämmor på olje eller besninslangar. endast på returslanegn från BTR till tanke där det ej är något tryck rekommenderar jag ! Du får inte köra en enda meter på strippen om du har slangklämma .-(
Skumt. Då det är slangklämma original. Klart det inte är rekommenderat men över bes så duger det garanterat. Följde med AN anslutningar med BTR:en. Men får se om jag väljer nåt vettigare än det då man ofta ser sönderdragna AN kopplingar. Men nu vill jag mappa så jag kan köra genom bes och få montera de riktiga sakerna.
Fick köra många varv på bana med original slangklammer.
Bilen besiktad och godkänd, motorn är urplockad och rätta sakerna monteras. Tappat motivationen för att skriva i tråden därför har det varit så lite uppdateringar.
Härligt, när planerar du att få ut bilen me de rätta sakerna under huven då?
Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig]::.. Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Motorn är komplett enda som krävs nu är att fixa ett oljeläckage som beror pga dåligt svetsad fläns. Får ta och fixa det själv den här gången.
Känns otroligt skönt att den är uppstartad och går riktigt fint. Imorgon blir en dag med mappning och småpyssel. Leta barnsjukdommar m.m Trodde aldrig den skulle gå så pass fint vid första uppstarten som den gjorde.
Har beställt en magnetventil som jag hoppas ska fungera till mina mål. För vore roligare att köra med mer än 0,7 i ladd.
Var ute och mappade i torsdags, gick rätt bra.
Men då jag plockade fram videokameran för att sätta igång att göra nån liten film så började den genast låta illa.
Då var det ena wg:n som vibbrerat lös och packningen hade blåst. Dvs blev att skruva åt så bra det gick. Brända fingrar och ett par km i lungt tempo så var man hemma igen. Utan film tyvärr. Nya försök i idag.
Med NY mapp. Ska bli kul att se hur den presterar.
Nu har man kört rätt mycket 1 bar i ladd. Haft en del trigger errors som jag jäklats med. Men nu har jag börjat våga köra igen och går rätt hårt. Tappat motivationen av att uppdatera här. Får väl slänga upp nån film eller nåt framöver för att se om intresse finns.
Det tackar jag för. Tyvärr så smattrar det lite i början pga den hamnar på laddtryckspärren som jag satt på 1.7. Ska höja den och se om den lugnar ner sig.