tecman möter mr. Holset (S13 med ca18det och en HX35)
En 200sx s13 som får behålla sin ca18det motor. Effekten har ökats ordentligt och nu ska jag ha otroligt roligt med den! :) Laddar 2.1 bar och effekten landade på 361 hk och 420 nm på naven. Men mer kommer.
Nu har paketet kommit hem, Vevlager, ramlager och en Sachs 618 tryckplatta. ACL är stabila!
"Dessa racelager ser kanske inte så estetiskt vackra ut men det ska vara så. Andra lager är har en fin silvercoating som efter uppstart försvinner och lagerspelet förändras. Därför har vi valt att inte göra lagren estetiskt fina."
(tecmans fria översättning från en lapp som följde med lagren.)
I morgon hoppas jag att det blir bilder och ihopsättning av botten.
Nu vill jag se dom rören lika blanka som mina ventilkåpor!
//Mike
-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget
Herrejösses så bra det känns att äntligen få montera ihop den! Kolvar, stakar och veven sitter på plats. Motorn går runt utan problem och allt känns perfekt. Hoppas det fortsätter såhär nu.
Blocket med kolvar och stakar
Ser rostigt och jävligt ut Är inte så farligt som det ser ut faktiskt.
Jäklar så bra det känns! Botten monterad.
PBZ ska återkomma om priser på oljepump och packningar. Så snart kommer dom delarna åxå.
Jupps... saknar i princip alla packningarna. Men efterssom jag redan har en original toppackning och ventiltätningar osv så känns det som onödigt att köpa en komplett sats. Vill ju hellst inte ha en till original toppackning som bara ligger
Jahapp, då har man eldat lite pengar igen Toppackning, bottenpacknings kit, kampackboxar och kamrem inhandlat från apex performance.
Toppackningen blev en Cometic 1.6 mm (Vi får se om dom har en eller om dom bara jävlas. Dom finns tydligen inte att köpa från fabrik.)
Oljepump blir att leta från något annat ställe tyvärr ebay kanske...
Toppen ska bli klar i veckan så i helgen blir det fylla och bygga ihop toppen. (För alla vet ju... man kan inte vara nykter när man ska montera ventiler!)
Uppdaterar väl igen när jag skaffat lite bilder... Verkar ju endast vara det folk är intresserade av.(Om ens det hjälper...)