2314
Sök

Misshandel

- De är jag de.
354 Inlägg
8 januari 2008
Enda sättet att slippa misshandel är att springa som fanken.. Slår du till han som bråkar åker du dit för misshandel, de kvittar om han har slått dej ett flertal gånger innan du slår han, du åker dit ändå. Tro mej, jag har vart där själv...

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2008
Killr0y_swe skrev:
Enda sättet att slippa misshandel är att springa som fanken.. Slår du till han som bråkar åker du dit för misshandel, de kvittar om han har slått dej ett flertal gånger innan du slår han, du åker dit ändå. Tro mej, jag har vart där själv...

Vilken tur att vi har dig som kan yra...

Ifall det blir slagsmål och du får en smäll så får du använda nödvändigt våld för att ta dig ur situationen.
Alltså tillräckligt för att kunna fly fältet eller övermanna antagonisten.

Du kan också komma undan med att hävda att du slog av rädsla när polisen kommit och killen ligger halvt ihjälslagen.

Tro mig, jag har varit där...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

945 Inlägg
8 januari 2008
FireTraXX skrev:
Killr0y_swe skrev:

Ifall det blir slagsmål och du får en smäll så får du använda nödvändigt våld för att ta dig ur situationen.

Du kan också komma undan med att hävda att du slog av rädsla när polisen kommit och killen ligger halvt ihjälslagen.

En fråga.
Ponera att jag skulle krossa en 33cl ölflaska i huvudet på någon under ett bråk då jag har två killar på mig. Skulle jag teoretiskt sett kunna komma undan med det om jag kallar det självförsvar?
Om jag anser att det är den enda utvägen så borde det ju kunna räknas som nödvändigt våld?

DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2008
Vet ej, min gissning är att det skulle räknas som övervåld.
Men man vet ju aldrig, ut och testa på fredag tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

945 Inlägg
8 januari 2008
FireTraXX skrev:
Vet ej, min gissning är att det skulle räknas som övervåld.
Men man vet ju aldrig, ut och testa på fredag tongue

Haha, jag vet inte det... Jag använder helst inte tillhyggen.
Övervåld är en tolkningsfråga. Jag tolkar inte det som övervåld om det är vad som krävs.

Autonom
11 januari 2008
Vill du undankomma en misshandel är det bara veva och se till att du däckar grabben som är ute efter bråk

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2008
Autonom skrev:
Vill du undankomma en misshandel är det bara veva och se till att du däckar grabben som är ute efter bråk

Du har ju inte kommit undan en misshandel då.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
11 januari 2008
Sir_x skrev:
FireTraXX skrev:
Killr0y_swe skrev:

En fråga.
Ponera att jag skulle krossa en 33cl ölflaska i huvudet på någon under ett bråk då jag har två killar på mig. Skulle jag teoretiskt sett kunna komma undan med det om jag kallar det självförsvar?
Om jag anser att det är den enda utvägen så borde det ju kunna räknas som nödvändigt våld?

Finns inga 33cl Ölflaskor,
Det är burkar tongue

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
11 januari 2008
Sen så om man blir nedslagen så är det bara fighta tillbaka så gott som du kan.
*Har han gett dig första slaget så har du fritt fram!
Har suttit där antal gånger o jag tollererar inte att folk slår ner mig o kommer undan med det.
Så man bäddar sin säng så får man ligga!

C H E V R O L E T <3

864 Inlägg
11 januari 2008
Hur kommer det sig att jag har en 33cl Heineken framför mig just nu då? (en glasflaska)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 januari 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Sen så om man blir nedslagen så är det bara fighta tillbaka så gott som du kan.
*Har han gett dig första slaget så har du fritt fram!
Har suttit där antal gånger o jag tollererar inte att folk slår ner mig o kommer undan med det.
Så man bäddar sin säng så får man ligga!

Njaa..
Du får ju bara använda så mycket våld för att rädda dig själv annars blir det farligt och du kan bli anklagad för misshandel istället hmm

Så fritt fram skulle jag inte vilja säga att det är direkt..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

buffys
11 januari 2008
cool
Tuffhaggman skrev:
Hur kommer det sig att jag har en 33cl Heineken framför mig just nu då? (en glasflaska)

2 123 Inlägg
11 januari 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Sir_x skrev:
FireTraXX skrev:

En fråga.

Det är burkar tongue

What ?
Jag dricker för det mesta Andersson när jag har dåligt med pengar och dom är på flaska och på 33cl, heiniken, carlsberg osv finns ju också på 33cl flaska så jag fattar inte vad du pratar om ?

Troligen galen...
567 Inlägg
11 januari 2008
Varför hamnar man i bråk?
Det har oftast med attityen att göra. Jag och min bror är 2 bra exempel:

Brorsan är en lugn och trevlig kille. Han går på krogen. Han går på fester. Han dricker alkohol. Men han har aldrig hamnat i riktigt knas, har aldrig slagits, har aldrig behövt slåss.

Jag är oxå en lugn kille, men jag hade en dj*vla attityd när jag var ung och full. Jag har hamnat i riktigt knas. Jag har blivit knivskuren, misshandlad och jagad. Jag har slagits mycket, jag har misshandlat många och jagat många. Jag var en riktigt otrevlig typ när min attityd ihop med starksprit spårade ur.

Jag har inte slagits på många år nu, och har dessutom slutat dricka drycker starkare än öl.

För att svara på frågan hur man gör för att undvika bråk:
Vill man undvika bråk så håller man sig på sin egen kant.
Stirrar nån på dig så titta bort.
Stöter nån ihop med dig på t.ex krogen, stanna inte och tjafsa, gå vidare och låtsas som att du inte märkte att ni stötte ihop.
Undvik publika miljöer om du är så pass berusad att du inte klarar av att ha kontroll på situationen.
Försök aldrig spela allan ballan om det finns folk i närheten du inte känner.

Tyvärr räcker inte alltid ovanstående för att klara sig undan bråk, men de flesta bråken undviker man iallafall...

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
11 januari 2008
mycke fredliga lössningar men ibland blir d ju man ser svart me en gång.. tongue som tex när e 10st på 2 3 st.. när d e någon jävel som dum mot tjejer.. slår en som ligger..  eller slår på mig.. så e d färdigt annas bruka man försöka hålla sig undan.. för nu förtiden får man ju kusiner bröder ja hela släckten efter sig me knivar mm.. en riktig man använder knytnävar 1 mot 1. sen e d upp gjort..

5 042 Inlägg
11 januari 2008
Fredrik.Gustavsson skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Sir_x skrev:

En fråga.

Det är burkar tongue

What ?
Jag dricker för det mesta Andersson när jag har dåligt med pengar och dom är på flaska och på 33cl, heiniken, carlsberg osv finns ju också på 33cl flaska så jag fattar inte vad du pratar om ?

'
Sorry då.
Fick för mig att flasker e 35cl:S hmm

C H E V R O L E T <3

4 506 Inlägg
11 januari 2008
ypac__ skrev:
jag har fått en uppgift i skolan. Om att ta reda på misshandel, Hur ska man göra för att undvika bråk som leder till misshandel ? tacksam för svar .

Hålla sig ifrån folk som inte värkar kunna sköta sig,
Sådana personer brukar synas, Nu menar jag alchohål relaterade misshandlar.
Man brukar se på vissa om dom är ute efter bråk.

Kan du andas kan du dö.

2 123 Inlägg
11 januari 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Det är burkar tongue

What ?

'
Sorry då.
Fick för mig att flasker e 35cl:S hmm

Jag vart bara lite ställd när du rättade en annan som hade rätt när du själv hade fel : )
Alla är ju mänskliga utom jag då möjligtvis wink

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
11 januari 2008
John87 skrev:
Man borde skaffa sig en Latino-flickvän.
Ingen som vågar göra något mot en då tongue

Hah du syftar inte alls på Pablo Fransisco där? big_smile

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 januari 2008
Om man vill undvika bråk: Använd diskreta billiga kläder var inte flashig på nått sett.. Gå som en mes se ut som en mes.. och om några kommer o hotar dig börja grina.... Jag har fått stryk många gågner för jag sett kaxig ut eller för att jag är storväxt..

Bmw osv..

Sök