3425
Sök

HJÄLP ang. PLASTNING, SNABBT

495 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
skulle just till och börja plasta (första gången) så stog det att man kunna lägga på utt till 4 lager glasfiberväv innan man lägger på mer polyster, stämmer det eller ska man lägga på polyster för varje lager?!

mig <3 vtec = sant

Öh, barlös.
300 Inlägg
8 januari 2008
Det lär ju helt klart bli stabilare ju mer du använder men det får ju inte bli för tjockt heller.

Prova dig fram för bästa resultat säger jag.
Senast redigerat av DPB (8 januari 2008)

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
8 januari 2008
jag har alltid lagt på polyester mellan varje lager glasfiber, det blir finemang! varför man inte skulle göra det kan jag inte förstå :S?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 januari 2008
då det går åt onödigt mycket polyester, och blir onödigt tungt
använd dig av en aluminum roller så kan du pressa ut polyestern som blir överflödig och/eller lägga på ett lager glasfiber till.
Senast redigerat av sir_daniel (8 januari 2008)

495 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
det vart att ja la mellan varje lager också! det må blir tungt och onödigt mkt polyster men vafan då vet ja att det blir "riktigt" då iaf:) men nu en annan fråga, när man har plastat 4 lager, visst kna man låta det härda och fortsätta plasta en annan dag?

mig <3 vtec = sant

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
8 januari 2008
FoXxIe skrev:
det vart att ja la mellan varje lager också! det må blir tungt och onödigt mkt polyster men vafan då vet ja att det blir "riktigt" då iaf:) men nu en annan fråga, när man har plastat 4 lager, visst kna man låta det härda och fortsätta plasta en annan dag?

Jepp det går bra....

495 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
är det bara att plasta på som vanligt eller är det nått spec man ska göra? är inte så hemma på detta med plastning eftersom att det är första gången:P

mig <3 vtec = sant

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
8 januari 2008
FoXxIe skrev:
är det bara att plasta på som vanligt eller är det nått spec man ska göra? är inte så hemma på detta med plastning eftersom att det är första gången:P

Tror inte att det behövs göras något men jag mattar alltid ner ytan med sandpapper för att vara på säkra sidan....

495 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
okej, ja då gör jag det med då, bara för att vara på den säkra sidan:) tack för alla svar iaf!

mig <3 vtec = sant

495 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
jag gjuter en baslåda i reservhjulsbaljan! ja har inga bilder än, väntar på att tjejen ska komma hem med kameran så ja kan knäppa men det är tänkt att det ska läggas upp! det ska även läggas upp en projekt tråd:)

mig <3 vtec = sant

Sök