4185
Sök

hjälp! (Kall Volvo 740)

2 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Jag behöver råd angående min volvo 740... jag har bytt termostater 3 gånger, de funkar ett tag, men sen blir bilen kall igen...vad är d för fel???? Otroligt tacksam för svar..

Förbättrade rubriken lite.
Välkommen till Gorg!
/Moderator (Phaetoon)

Stövarn
225 Inlägg
8 januari 2008
bört med kylaren så ska du se på värme:D

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
Ekbl0m skrev:
bört med kylaren så ska du se på värme:D

Ja, det är ju en 740 så den lär inte gå sämre av att ha cement istället för kylarvatten tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Smålänning
7 887 Inlägg
8 januari 2008
Är säkerligen termostaten igen. Gör rent runt om innan du sätter i den, och kiolla så att du inte har skador eller nå som gör att den läcker...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
det verkar vara skit i vattnet, (man ser det på termostatern, kommer ju då troligtvis från motorn.... har hört att man kan ta bort fläkten(då håller sig bilen varm..) och låta vattnet passera hela tiden genom den öppna termostatern, har man tur hamnar skiten såsmåningom i kylaren...

1 703 Inlägg
9 januari 2008
Spola rent kylet samt motorn ordentligt. Byt vatten och glykol några gånger. Mekonomen har ett medel som man häller i kylet varpå man kör bilen varm och låter den stå på tomgång ett tag, sedan byter man vätska igen.

Sök