Utegångsförbud.

bmw pure power Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
11 januari 2008 · 366 Inlägg

newBadboy skrev:
Om inte detta passar kan du rulla in dig in en matta och låtsas att du är en kåldolme cool

HAHAHAHAH de är säkert kul i längden att ligga där på golvet och rulla omkring lol

Hammarslag Inläggskritiker
12 januari 2008 · 990 Inlägg

Freddeponken skrev:
Hur som helst så verkar du vara en hyvens kile nu när jag läst igenom tråden. Hoppas du reder upp ditt liv.

Så vad ska du hitta på?

Gör något helt otippat! börja virka....ja för när dom därkommer och kollar till dig så tar du ram nystanen och nålarna...sätter dig med ena benet över det andra och börjar filura med pryttlarna.

hur kul hade det inte varit at se deras min.

Mvh fredde

Tackar det värmer. Är mer jordnära än dom flesta.
Livet är upp ordnat sen länge, fast jobb som robottekniker, boende i bostadsrätt mitt i centrum.
Ordnat ekonomi vetefan, är en sån som betalar alla räkningar, resten festas/spenderas upp på skit och olika gadgets.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
12 januari 2008 · 990 Inlägg

r-ted skrev:
precis som matteeee säger
i sverige dömmer man itne på sannolika skäl , vad någons kompisar eller dyl säger spelar ingen roll.

läs på lite innan man öppnar käften.

Det handlar väldigt mycket om sannorlikhet, du kan gott och väl bli fälld utan fysiska bevis.
Kompisen dömdes mot sitt nekande till 3års fängelse för att ha förmedlat 400 extacy tabletter, och när dom tog honom efteråt så hade han inget på sig, han hade heller inga extacy hemma eller nåt.
Allt grundades på vad den andra sa i förhör.

Så sannorlikhet är mycket i rättegångar.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
12 januari 2008 · 990 Inlägg

r-ted skrev:

Hammarslag skrev:

richardoo290 skrev:

och endå klagas de på att man är helt körd när man kommer ut? hmm
bara man vill så, det är T-red bevis på..

Det finns undantag inom presis allt, lär dig det.

alla kan lyckas , frågan är bara hur motiverad man är.
hur många vill man trampa på , vad kan man offra osv.

alla har inte samma förutsättningar, charm, karisma osv. Allt handlar inte om vilja tyvärr.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
richardoo290 VOLVO for life..
12 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Hammarslag skrev:

r-ted skrev:

Hammarslag skrev:

Det finns undantag inom presis allt, lär dig det.

alla kan lyckas , frågan är bara hur motiverad man är.
hur många vill man trampa på , vad kan man offra osv.

alla har inte samma förutsättningar, charm, karisma osv. Allt handlar inte om vilja tyvärr.

har man viljan så..

peter_1976 JDM
12 januari 2008 · 2 201 Inlägg

har nu suttit o läst hela tråden
varför ska tråden förstöras genom att folk börjar prata straff?

killen frågar bara om tips på vad han kan hitta på om dagarna?

du låter som en bra kille som råkade göra en dum sak som du ångrar. o du förtjänar ditt straff utan att klaga. eftersom du har bojja så kan det inte vara så allvarligt. trodde inte ens man använde bojja. o till vilka brott?

en kanske dum fråga, men hur gör man när man ska duscha/ bada? är den vattentät? man vill ju gärna komma åt o tvätta därunder oxå.

FireTraXX DFFL
12 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Hammarslag skrev:

r-ted skrev:
precis som matteeee säger
i sverige dömmer man itne på sannolika skäl , vad någons kompisar eller dyl säger spelar ingen roll.

läs på lite innan man öppnar käften.

Det handlar väldigt mycket om sannorlikhet, du kan gott och väl bli fälld utan fysiska bevis.
Kompisen dömdes mot sitt nekande till 3års fängelse för att ha förmedlat 400 extacy tabletter, och när dom tog honom efteråt så hade han inget på sig, han hade heller inga extacy hemma eller nåt.
Allt grundades på vad den andra sa i förhör.

Så sannorlikhet är mycket i rättegångar.

Sannolikhet heter det.

Det är för att han har förmedlat 400 ecstasy-tabletter som han blev dömd.
Han dömdes inte för att han "kanske" gjort det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hammarslag Inläggskritiker
14 januari 2008 · 990 Inlägg

peter_1976 skrev:
har nu suttit o läst hela tråden
varför ska tråden förstöras genom att folk börjar prata straff?

killen frågar bara om tips på vad han kan hitta på om dagarna?

du låter som en bra kille som råkade göra en dum sak som du ångrar. o du förtjänar ditt straff utan att klaga. eftersom du har bojja så kan det inte vara så allvarligt. trodde inte ens man använde bojja. o till vilka brott?

en kanske dum fråga, men hur gör man när man ska duscha/ bada? är den vattentät? man vill ju gärna komma åt o tvätta därunder oxå.

Tackar skoj att vissa inte leker moraltanter iaf. smile
Ja jag är nöjd med straffet och accepterar det utan att gnälla, tycker det är ganska skönt faktiskt.
Skiljer sig inte alls mycket ifrån min livsstil innan, jobba>gå hem o surfa på datorn.
Köpt mig en träningscykel nu iaf, ska cykla en timme om dagen smile

Ja den är vattentät, man kan få boja allt ifrån rattfyllor till misshandlar. Upp tom 6mån, är straffet grövre så blir det anstalt.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
14 januari 2008 · 990 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hammarslag skrev:

r-ted skrev:
precis som matteeee säger
i sverige dömmer man itne på sannolika skäl , vad någons kompisar eller dyl säger spelar ingen roll.

läs på lite innan man öppnar käften.

Det handlar väldigt mycket om sannorlikhet, du kan gott och väl bli fälld utan fysiska bevis.
Kompisen dömdes mot sitt nekande till 3års fängelse för att ha förmedlat 400 extacy tabletter, och när dom tog honom efteråt så hade han inget på sig, han hade heller inga extacy hemma eller nåt.
Allt grundades på vad den andra sa i förhör.

Så sannorlikhet är mycket i rättegångar.

Sannolikhet heter det.

Det är för att han har förmedlat 400 ecstasy-tabletter som han blev dömd.
Han dömdes inte för att han "kanske" gjort det.

Sannorlikhet, sannolikhet. Ordmärkning gör varken till eller från.
Hur vet dom att han har förmedlat dom när det inte finns teknisk bevisning, endast som fanns var ett förhör ifrån killen han köpte av.
Han hade kunna sagt mitt namn ist, så hade jag förmodligen åkt påt ist, jag var med denna kille nästan dagligen, Sannolikheten att jag var inblandad är väl ganska stor, borde ja fällas med då?

PS. tråden handla inte om bevisning osv, utan vad man kan roa sig med under sin begränsade frihet.

Senast redigerat av Hammarslag (14 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
TRYIT Teddan
14 januari 2008 · 2 495 Inlägg

Hammarslag skrev:

peter_1976 skrev:
har nu suttit o läst hela tråden
varför ska tråden förstöras genom att folk börjar prata straff?

killen frågar bara om tips på vad han kan hitta på om dagarna?

du låter som en bra kille som råkade göra en dum sak som du ångrar. o du förtjänar ditt straff utan att klaga. eftersom du har bojja så kan det inte vara så allvarligt. trodde inte ens man använde bojja. o till vilka brott?

en kanske dum fråga, men hur gör man när man ska duscha/ bada? är den vattentät? man vill ju gärna komma åt o tvätta därunder oxå.

Tackar skoj att vissa inte leker moraltanter iaf. smile
Ja jag är nöjd med straffet och accepterar det utan att gnälla, tycker det är ganska skönt faktiskt.
Skiljer sig inte alls mycket ifrån min livsstil innan, jobba>gå hem o surfa på datorn.
Köpt mig en träningscykel nu iaf, ska cykla en timme om dagen smile

Ja den är vattentät, man kan få boja allt ifrån rattfyllor till misshandlar. Upp tom 6mån, är straffet grövre så blir det anstalt.

va fan kom att tänka på en sak, nu har du ju haft bojan ett tag nu får du berätta om vad du gör och vilka aktiviteter det blev.

ang när man kan få fotboja så kan man ävern få frigång med boja vid längrestraff, har en polare som satt inne för rån och han hadde frigång med boja.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Scorn89 Archmage of the entire universe
14 januari 2008 · 281 Inlägg

Börja spela WoW. då har det du gör ett tag lol

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.
Saab 900 GL "Stål-Ulla" (1983)
Hammarslag Inläggskritiker
14 januari 2008 · 990 Inlägg

r-ted skrev:

Hammarslag skrev:

peter_1976 skrev:
har nu suttit o läst hela tråden
varför ska tråden förstöras genom att folk börjar prata straff?

killen frågar bara om tips på vad han kan hitta på om dagarna?

du låter som en bra kille som råkade göra en dum sak som du ångrar. o du förtjänar ditt straff utan att klaga. eftersom du har bojja så kan det inte vara så allvarligt. trodde inte ens man använde bojja. o till vilka brott?

en kanske dum fråga, men hur gör man när man ska duscha/ bada? är den vattentät? man vill ju gärna komma åt o tvätta därunder oxå.

Tackar skoj att vissa inte leker moraltanter iaf. smile
Ja jag är nöjd med straffet och accepterar det utan att gnälla, tycker det är ganska skönt faktiskt.
Skiljer sig inte alls mycket ifrån min livsstil innan, jobba>gå hem o surfa på datorn.
Köpt mig en träningscykel nu iaf, ska cykla en timme om dagen smile

Ja den är vattentät, man kan få boja allt ifrån rattfyllor till misshandlar. Upp tom 6mån, är straffet grövre så blir det anstalt.

va fan kom att tänka på en sak, nu har du ju haft bojan ett tag nu får du berätta om vad du gör och vilka aktiviteter det blev.

ang när man kan få fotboja så kan man ävern få frigång med boja vid längrestraff, har en polare som satt inne för rån och han hadde frigång med boja.

Haft boja sen förra tisdagen nu.

Mina aktiviteter är endast mitt arbete, smile slapp och gå på "terapiprogram" eller vad nu skiten heter, som igentligen verkade vara obligatoriskt, så tror att det färdig bryggda kaffet och kakorna satt som gjutet när dom kom upp dom 2 första schemalagda gångerna.
Bäst och smeka dom medhårs, så kan det löna sig vilket det gjort.

Men visar mitt typiska schema.

0500-0530 restid till jobb
1400-1440 hem färd (tar 5min me bil, så hassla till mig lite tid wink
Sen en dag i veckan har ja 2 timmar egna ärenden, tex bank handla käk.
(ska man tvätta tex så får man ringa in och meddela det)
2 timmar lördag, och 2 timmar söndag permis.
(Ökar till 3timmar nästa mån, och till 6timmar lör o sön 3 & 4 månan.

Senast redigerat av Hammarslag (14 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Germax
14 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Utegångsförbud haha.. i mitt hem är de jag som bestämmer o ingen annan smile

mebben Troligen galen...
14 januari 2008 · 567 Inlägg

JapMax skrev:
Utegångsförbud haha.. i mitt hem är de jag som bestämmer o ingen annan smile

Har du ens läst tråden? roll

Goodis Full gas spar tid! ;)
14 januari 2008 · 284 Inlägg

mebben skrev:

JapMax skrev:
Utegångsförbud haha.. i mitt hem är de jag som bestämmer o ingen annan smile

Har du ens läst tråden? roll

man kan ju undra.. hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang