Vad är de klantigaste man kan kugga en uppkörning på ?

Zoltrix
10 januari 2008 · 438 Inlägg

master_lars skrev:
På mitt förra jobb fanns det en tjej som kört upp ett 50-tal ggr, och kvaddat två av VV:s bilar, ena gången körde hon in i en buss, andra gången in i ett träd...

Inget körkort har hon än iaf, och tur är väl det...

Va kört upp 50-gånger!!!
Du menar väl 5-gånger?

Aldrig hört något liknande, trögfattad eller bara skitnervös

_fille_
10 januari 2008 · 83 Inlägg

kuggade ingen av uppkörningarna på B C eller CE

Saab 9-3 SC (2008)
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
10 januari 2008 · 355 Inlägg

_fille_ skrev:
kuggade ingen av uppkörningarna på B C eller CE

inte för att märka ord eller så men detta var väll ingen tråd där man skulle skryta med att man inte kuggat? roll

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
Addekarlsson Kontot inaktivt
10 januari 2008 · 104 Inlägg

Viggen77 skrev:

Addekarlsson skrev:
Motorstopp på järnvägsövergången... Klarade kortet ändå, för kontrollanten hade lyckats med exakt samma sak samma dag... smile

Mvh/ Adde

Snack om att du hade flyt big_smile

Många som torskar på den övergången, för den är riktigt dumt gjord. Måste stanna i en uppförsbacke, för att kolla så inga tåg kommer. Obevakad passage alltså.

Mvh/ Adde

KG
10 januari 2008 · 385 Inlägg

Själv kuggade man på en sak som man inte ens KAN kugga på! (känner en uppkörningskontrollant och har hört med han).
Jag körde tidigt på morgonen och det var dimmigt, så jag skulle visa mig duktig o sätta på dimljusena, som jag för övrigt aldrig har använt i hela mitt liv förutom då. Jag körde på ensliga landsvägar, och efterhand som jag körde blev vädret bättre men jag glömde såklart att stänga av dimljuset fram och kuggade på det... Lagom knäckande när man körde prickfritt i övrigt och inte ens kan kugga på en sån sak!
Kan tillägga att jag överklagade men det var ju såklart lönlöst... Bahh!

Edit: Klarade det på andra försöket tongue

Senast redigerat av KG (10 januari 2008)

lingua
10 januari 2008 · 2 271 Inlägg

KG skrev:
Själv kuggade man på en sak som man inte ens KAN kugga på! (känner en uppkörningskontrollant och har hört med han).
Jag körde tidigt på morgonen och det var dimmigt, så jag skulle visa mig duktig o sätta på dimljusena, som jag för övrigt aldrig har använt i hela mitt liv förutom då. Jag körde på ensliga landsvägar, och efterhand som jag körde blev vädret bättre men jag glömde såklart att stänga av dimljuset fram och kuggade på det... Lagom knäckande när man körde prickfritt i övrigt och inte ens kan kugga på en sån sak!
Kan tillägga att jag överklagade men det var ju såklart lönlöst... Bahh!

Edit: Klarade det på andra försöket tongue

Viss personal på VV måste va jävligt trötta på sin tillvaro?
- haha! nu ska jag göra min dag lite roligare och kugga nån.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
master_lars
10 januari 2008 · 1 159 Inlägg

Zoltrix skrev:

master_lars skrev:
På mitt förra jobb fanns det en tjej som kört upp ett 50-tal ggr, och kvaddat två av VV:s bilar, ena gången körde hon in i en buss, andra gången in i ett träd...

Inget körkort har hon än iaf, och tur är väl det...

Va kört upp 50-gånger!!!
Du menar väl 5-gånger?

Aldrig hört något liknande, trögfattad eller bara skitnervös

Nope, mer än 50 gånger hade tjejen kört upp när jag pratade med henne om detta, är säkerligen mer idag, då hon fortfarande inte har körkortet...

Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
NJ_
10 januari 2008 · 2 118 Inlägg

Mortalis skrev:

NJ_ skrev:
haha en här i piteå råkade köra mot rött men det såg inte gubben, så på trafikskolans parkering drog han handbromsen å sladdade in, gubben fråga va fan han höll på med å då sa killen att han råkade köra mot rött, å gubben sa bara "gjorde du?" han vart såklart kuggad för handbromssladden tongue

Haha ja de va inte dåligt klantigt big_smile Rätt bra att köra mot rött i en stad där de knappt finns trafikljus också hehe

du, det finns faktiskt mer trafikljus än vad du tror tongue dock så har det blivit mer o mer rondeller på sista tiden tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
pedalen
24 januari 2008 · 56 Inlägg

Jag kuggade idag p.g.a att jag tryckte in kopplingen när jag närmade mig några korsningar.
Han menade på att jag inte tänkte på miljön.
Mothafuck miljön! Jag kommer ändå inte finnas kvar på denna jord när det går att sola 23 Feb.

Ja, jag är jävligt bitter.

Volkswagen Golf GTI special "Built. Not bought." (1984)
Squadron
24 januari 2008 · 1 833 Inlägg

Hörde om en snubbe som klara hela uppkörningen, men när han skulle parkera utanför VV så körde denna person in i väggen. Det är ju inte så smart.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Green_devil
24 januari 2008 · 594 Inlägg

Det måste vara att köra på fel sida av vägen som en arbetskollega  till mig gjorde när han körde upp för tung lastbil

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER
neckwomen_88
24 januari 2008 ·

Lite OT, men en kompis körde upp i snömodd, och körde rätt ner i diket med bilen......OCH FICK KORTET!  yikes

Köra på fel sida vägen va ju annars en skön en... smile

nygren_iv paparazzi
24 januari 2008 · 349 Inlägg

jag blev kuggad första uppkörningen för att jag vred för mycket på huvudet när jag kollade döda vinkeln när jag skulle ut på motorvägen...

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
richardoo290 VOLVO for life..
24 januari 2008 · 2 113 Inlägg

nygren_iv skrev:
jag blev kuggad första uppkörningen för att jag vred för mycket på huvudet när jag kollade döda vinkeln när jag skulle ut på motorvägen...

fan härmade du exorcisten eller ? lol

Senast redigerat av richardoo290 (24 januari 2008)

Lucke
25 januari 2008 · 7 Inlägg

Haha rolig tråd!
När jag körde upp så kommer jag ihåg att min "uppkörningslärare" sa att personen innan mig hade kört bra under hela uppkörningen tills dom kom till en rondell, då körde personen in och fel håll i själva rondellen! Snacka om pinsamt!

Davv3
25 januari 2008 · 1 019 Inlägg

Lucke skrev:
Haha rolig tråd!
När jag körde upp så kommer jag ihåg att min "uppkörningslärare" sa att personen innan mig hade kört bra under hela uppkörningen tills dom kom till en rondell, då körde personen in och fel håll i själva rondellen! Snacka om pinsamt!

Hehe, då ska man inte ha körkort tongue

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
bazooka_
25 januari 2008 · 406 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
Lite OT, men en kompis körde upp i snömodd, och körde rätt ner i diket med bilen......OCH FICK KORTET!  yikes

Köra på fel sida vägen va ju annars en skön en... smile

Haha otroligt,

:DPlattan i mattan:D
D3nka Mighty Glorious
25 januari 2008 · 2 Inlägg

Detta var en trevlig tråd... när jag skulle passera en korsning så slog precis trafikljuset om till gult men jag tänkte att jag hinner inte bromsa jag kan ju köra över det är ju tillåtet så länge man inte hinner bromsa ...körskoleläraren pallnitar bilen mitt i korsningen så jag typ flyger in i framrutan..sen kom ett bittert "du får träna mer på det här, vi kan köra tillbaka nu..." jag fattade ingenting -.-' snacka om att ha vaknat på fel sida....

har haft kortet nu iaf ett bra tag tongue

Mazda - Zoom Zoom!
BMW - The Ultimate Attraction
Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
25 januari 2008 · 547 Inlägg

själv så har man inte kuggat (klarade på första) tongue men en polare försov sig till teoriprovet haha va lite surt..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
Super_Micke Bildrulle
25 januari 2008 · 499 Inlägg

D3nka skrev:
Detta var en trevlig tråd... när jag skulle passera en korsning så slog precis trafikljuset om till gult men jag tänkte att jag hinner inte bromsa jag kan ju köra över det är ju tillåtet så länge man inte hinner bromsa ...körskoleläraren pallnitar bilen mitt i korsningen så jag typ flyger in i framrutan..sen kom ett bittert "du får träna mer på det här, vi kan köra tillbaka nu..." jag fattade ingenting -.-' snacka om att ha vaknat på fel sida....

har haft kortet nu iaf ett bra tag tongue

Det där hade man ju lackat ur ordentligt på.

Har inga roliga kuggningshistorier, men en polare körde upp i Köping, hans vägledare sa "Ligger det bilar bakom så får man köra 15km över rådande hastighetsbegränsning". Han gjorde ju så, 85 på 70 väg på uppkörningen, o fick kortet.

Fast det klantigaste i min mening är väl att dra en heldragen linje eller något liknande. Min uppkörning var rena nöjesturen, tog knappt 15 minuter, slapp göra yttre kontrollerna, fick tuta lite, leka med torkarna och varningsblinkers, sen åkte vi. Satt nästan o sket på mig efteråt, men gubben gav mig lappen o gratulerade mig... En del sitter ju tvärtysta när man är tillbaka, satans elakt!

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang