Vad är de klantigaste man kan kugga en uppkörning på ?

loudness
25 januari 2008 · 4 554 Inlägg

borde de inte va å få i 1an istället för backen å köra in i räcket framför parkeringsrutan istälet för att backa ut från parkeringen när man ska åka?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
25 januari 2008 · 3 804 Inlägg

En kompis till mig körde mot rött förståa gången tongue


Bmw osv..
Bjork OEM <3
25 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Min flcikväns kompis körde upp i Dec, ca 400 m kvar till VV så satt hon och jubla inombords.
Det sluta med att hon förivra sig gjorde en tabbe och kugga, surt tongue

OEM <3
MrTurbo Better than God \o/
25 januari 2008 · 1 882 Inlägg

Jag har klarat alla min auppkörningar (& teoriprov) på första försöket men när jag körde upp för MC var det en annan kille som tabbade sig lite vid en korsning med stopplikt. Han blinkade höger, svängde vänster och dessutom stannade han aldrig....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
AttackMedic
25 januari 2008 · 379 Inlägg

När jag körde upp så klarade jag det iofs men en annan rolig sak hände. Blev omkörd av en militärbuss full med lumpare och jag hörde bara en tuta, tittade och ALLA visade sina körkort. Kul...

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
gtjim
25 januari 2008 · 692 Inlägg

hehe tongue hadde en klass kompis som kugga gång efter gång på uppskrivningen han var  först 8 påäng  fråg G sendan 6   sedan 4  sen fick han göra om teori kursen:P   och sedan när han skulle köra upp så la han i vid motor bromsning  2 från 5an på en ford haha  det rassla ganska mycket i den bilen tongue  han kugga totalt:P

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P
Ichtyostega
25 januari 2008 · 107 Inlägg

Hehe, här i Uppsala är det tydligen assvårt att köra upp, och de är petnoga som fan med att köra miljövänligt.
Polaren till mig kuggade för hon körde på 2an på en 30-väg.
Visst, det är miljövänligt att ligga på 3an då kanske, låga varv, men bara om det är plant väglag o.O
Så jävla surt.

Mortalis VW-nörd?
25 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Supra_Micke skrev:

D3nka skrev:
Detta var en trevlig tråd... när jag skulle passera en korsning så slog precis trafikljuset om till gult men jag tänkte att jag hinner inte bromsa jag kan ju köra över det är ju tillåtet så länge man inte hinner bromsa ...körskoleläraren pallnitar bilen mitt i korsningen så jag typ flyger in i framrutan..sen kom ett bittert "du får träna mer på det här, vi kan köra tillbaka nu..." jag fattade ingenting -.-' snacka om att ha vaknat på fel sida....

har haft kortet nu iaf ett bra tag tongue

Det där hade man ju lackat ur ordentligt på.

Har inga roliga kuggningshistorier, men en polare körde upp i Köping, hans vägledare sa "Ligger det bilar bakom så får man köra 15km över rådande hastighetsbegränsning". Han gjorde ju så, 85 på 70 väg på uppkörningen, o fick kortet.

Fast det klantigaste i min mening är väl att dra en heldragen linje eller något liknande. Min uppkörning var rena nöjesturen, tog knappt 15 minuter, slapp göra yttre kontrollerna, fick tuta lite, leka med torkarna och varningsblinkers, sen åkte vi. Satt nästan o sket på mig efteråt, men gubben gav mig lappen o gratulerade mig... En del sitter ju tvärtysta när man är tillbaka, satans elakt!

Hehe jag hade som yttre kontroll "kolla så däcken e okej" big_smile Tyckte en bra grej var att prata med VV killen hela tiden, så när jag körde fel på ett ställe så tog han på sig de för han distraherat mig och så fick man ju en trevlig stund på köpet, nervositet släpper lite om man pratar om nåt annat än "helvete e de högerregel här eller inte, kör jag eco nu" osv

Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
25 januari 2008 · 203 Inlägg

har en kompis som körde om på högersidan på motorvägen.. han  fick inte kortet:rolleyes:

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
Journath Jägare
25 januari 2008 · 172 Inlägg

Haha vet en som glömde sätta på sig bältet! vart ingen lång tur för han! tongue

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Deathcore Master
25 januari 2008 · 179 Inlägg

Jag kuggade 3 gånger på raken o alla gångerna hade jag en riktig bitterfitta som åkte med..
Men så sista gången fick jag en riktigt trevlig snubbe! Det var mitt i vintern så vi åkte ut en bit från stan där det var otrafikerat och bred väg och oplogat var det med så det låg väl en decimeter snö iallafall. Och då sa han att jag skulle göra bromstest haha big_smile  När han knackar i dörren så var det bara att nita, det var riktigt jäkla roligt haha gled runt i snön, och inte bara en gång utan 3 gånger.. Gubben var väl på humör eftersom jag fick kortet sen också smile

richardoo290 VOLVO for life..
25 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Deathcore skrev:
Jag kuggade 3 gånger på raken o alla gångerna hade jag en riktig bitterfitta som åkte med..
Men så sista gången fick jag en riktigt trevlig snubbe! Det var mitt i vintern så vi åkte ut en bit från stan där det var otrafikerat och bred väg och oplogat var det med så det låg väl en decimeter snö iallafall. Och då sa han att jag skulle göra bromstest haha big_smile  När han knackar i dörren så var det bara att nita, det var riktigt jäkla roligt haha gled runt i snön, och inte bara en gång utan 3 gånger.. Gubben var väl på humör eftersom jag fick kortet sen också smile

fan de är ju så de ska vara! tongue

STriiiker
25 januari 2008 · 609 Inlägg

Mer klantigt att glömma leg..

Holme
25 januari 2008 · 1 417 Inlägg

Jag hörde om en tjej i Gävle som precis skulle iväg på uppköringen när hon kom på att hon glömt något uppe på vägverket. Hon kliver ur bilen och springer tillbaka och hämtar det, när hon kommer tillbaka har bilen stått på tomgång längre än en minut. Nuff Said! smile

nobody
25 januari 2008 · 19 Inlägg

Jag vet inte om det är sant eller inte för det är så jävla korkat men min körskolelärare sa att en brud skulle vända i korsning, ni vet backa runt ett hörn. Problemet var att hon backade ut åt vänster i korsningen istället för runt hörnet... Förstår inte riktigt hur man tänker då...

På min uppkörning körde jag drygt 90 på 70 sträcka, när jag insåg vad jag gjorde så släppte jag på gasen och började toksvära. Gubben från vv bara satt och flinade... Men han sa inget och jag fick kortet men fan va nervös jag var efter det sen.

MarcusL #2573
25 januari 2008 · 1 489 Inlägg

Jadu, det finns mycket och berätta om min uppkörning wink

Kom dit klockan 11, skitnervös. Träffade en gubbe inne på VV som verkade vara rätt bitter


"- Marcus, är det du?!"
"- Ja?"
"- Kom hit och skriv på! "
" Okej "

Redan där tänkte jag, jaha vafan gapar han om. Men han var nog bara morgontrött. Efter jag skrivit på papprena (Som jag förövrigt inte ens läste igenom utan bara kladdade för att jag var nervös) så var det dags och köra.

Gick ut till bilen, en splirrans ny Volvo V50 (Usch, inte usch mot volvo, men den bilen var verkligen skitäcklig och köra). Slapp göra den utvändiga kontrollen. Och han frågade vad man ska kolla inne i bilen innan man kör iväg, jag börjar ju dra på med världens lista, varningslampor, att bromsarna funkar, tutan medmera. Men glömde säga bältet. Så där satt vi i 3min och jag försökte komma på vad fan han menade, till slut så kom jag på det. Bältet! Precis sa han och vi började köra wink

Kom ner till stan och rödljuset, började så enkelt med ett sketstopp pga att jag inte visste hur känslig bilen var, den var ju bara en månad gammal. Men det löste sig till det bättre och jag fortsatte köra. Efter cirka 400meter kommer jag till en korsning, en Y-korsning och jag ska lämna företräde åt bägge hållen, kommer en bil ifrån höger och blinkar att han ska ner på sidogatan där jag står. Så jag började segla ut med regalskeppet Volvo. Men det var ju ingen bra idé. För bakom ratten på den röda äckliga bilen satt en pensionär som glömt stänga av blinkersern, fattade inte först varför han lixom inte saktade ner. Men sen fattade jag. Blev plattan i mattan och jag klarade mig med cirka en meter kanske, både jag och VV-killen skriker satans jävla gubbe och jag trodde att jag hade kuggat. Sketstopp vid rödljus och 1 meter från att krocka? Det bådar ju inte gott..

Då sa killen att jag skulle köra till nästa ort, så det gjorde jag. Efter det var det inga problem. Killen satt och kollade på brudar (Detta var ju i Juni och det var rätt varmt). Efter ett par minuters tystnad klämde han ur sig

" Fan, va dom är lättklädda så här års. Då har man nåt och vila ögonen på "

Då släppte det mesta hos mig, han var ju rätt rolig ändå denna killen. Efter ett tag så skulle jag backa in på en gata bredvid ett hus. Men vad jag inte såg var att en gubbe rensade i trädgården så när jag kom runt hörnet och fortsatte backa så hörde jag att hela bilen blev repig, ja bara sådär. Då hade gubbfan slängt ut buskar och träd rakt på gatan och träffat bilen. Kom ihåg att denna var en månad gammal wink.

Efter diverse ordväxling mellan vv-killen och gubben så fortsatte vi köra. Körde ner till stan igen där vi började och jag var ju förberedd på kugg, varför skulle han godkänna? Har ju nästan krockat wink

Men iaf. Det enda killen vräker ut sig är " Jadu Marcus, det är sån här körning som ger körkort ". Och jag fattade ingenting, men tydligen så klarade jag det. Så gick det till när jag körde upp

Vet att det inte var det tråden handlade om men var tvungen och skriva ändå..

Dock gick det inte lika bra för blondinen som stog framför mig, hon stog och storbölade.. Vi gick fram till henne och hennes uppkörningsman. Det visade sig att hon hade kört på rött 3 ggr. Krockat med en parkerad bil så hela fronten var typ sönder, och dessutom var hela sidan sönderrepad...

Det var nog det klantigaste jag sett, vv-killen var ju inte särskilt glad på hennne wink

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter
Sushikocken Sleeper
25 januari 2008 · 3 084 Inlägg

MarcusL skrev:
Jadu, det finns mycket och berätta om min uppkörning wink

Kom dit klockan 11, skitnervös. Träffade en gubbe inne på VV som verkade vara rätt bitter


"- Marcus, är det du?!"
"- Ja?"
"- Kom hit och skriv på! "
" Okej "

Redan där tänkte jag, jaha vafan gapar han om. Men han var nog bara morgontrött. Efter jag skrivit på papprena (Som jag förövrigt inte ens läste igenom utan bara kladdade för att jag var nervös) så var det dags och köra.

Gick ut till bilen, en splirrans ny Volvo V50 (Usch, inte usch mot volvo, men den bilen var verkligen skitäcklig och köra). Slapp göra den utvändiga kontrollen. Och han frågade vad man ska kolla inne i bilen innan man kör iväg, jag börjar ju dra på med världens lista, varningslampor, att bromsarna funkar, tutan medmera. Men glömde säga bältet. Så där satt vi i 3min och jag försökte komma på vad fan han menade, till slut så kom jag på det. Bältet! Precis sa han och vi började köra wink

Kom ner till stan och rödljuset, började så enkelt med ett sketstopp pga att jag inte visste hur känslig bilen var, den var ju bara en månad gammal. Men det löste sig till det bättre och jag fortsatte köra. Efter cirka 400meter kommer jag till en korsning, en Y-korsning och jag ska lämna företräde åt bägge hållen, kommer en bil ifrån höger och blinkar att han ska ner på sidogatan där jag står. Så jag började segla ut med regalskeppet Volvo. Men det var ju ingen bra idé. För bakom ratten på den röda äckliga bilen satt en pensionär som glömt stänga av blinkersern, fattade inte först varför han lixom inte saktade ner. Men sen fattade jag. Blev plattan i mattan och jag klarade mig med cirka en meter kanske, både jag och VV-killen skriker satans jävla gubbe och jag trodde att jag hade kuggat. Sketstopp vid rödljus och 1 meter från att krocka? Det bådar ju inte gott..

Då sa killen att jag skulle köra till nästa ort, så det gjorde jag. Efter det var det inga problem. Killen satt och kollade på brudar (Detta var ju i Juni och det var rätt varmt). Efter ett par minuters tystnad klämde han ur sig

" Fan, va dom är lättklädda så här års. Då har man nåt och vila ögonen på "

Då släppte det mesta hos mig, han var ju rätt rolig ändå denna killen. Efter ett tag så skulle jag backa in på en gata bredvid ett hus. Men vad jag inte såg var att en gubbe rensade i trädgården så när jag kom runt hörnet och fortsatte backa så hörde jag att hela bilen blev repig, ja bara sådär. Då hade gubbfan slängt ut buskar och träd rakt på gatan och träffat bilen. Kom ihåg att denna var en månad gammal wink.

Efter diverse ordväxling mellan vv-killen och gubben så fortsatte vi köra. Körde ner till stan igen där vi började och jag var ju förberedd på kugg, varför skulle han godkänna? Har ju nästan krockat wink

Men iaf. Det enda killen vräker ut sig är " Jadu Marcus, det är sån här körning som ger körkort ". Och jag fattade ingenting, men tydligen så klarade jag det. Så gick det till när jag körde upp

Vet att det inte var det tråden handlade om men var tvungen och skriva ändå..

Dock gick det inte lika bra för blondinen som stog framför mig, hon stog och storbölade.. Vi gick fram till henne och hennes uppkörningsman. Det visade sig att hon hade kört på rött 3 ggr. Krockat med en parkerad bil så hela fronten var typ sönder, och dessutom var hela sidan sönderrepad...

Det var nog det klantigaste jag sett, vv-killen var ju inte särskilt glad på hennne wink

Mvh Marcus

HAHA!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
absolutrobban Maskin Operatör
25 januari 2008 · 130 Inlägg

Phaetoon skrev:
En klasskamrat till mig fick reda på att hon i princip hade kortet i handen.
Då släppte nervositeten och hon körde mot rött...

absolut klantigaste måste vara att inte stanna vid en stop skylt.

Volvo S40 2,0T
Sushikocken Sleeper
25 januari 2008 · 3 084 Inlägg

absolutrobban skrev:

Phaetoon skrev:
En klasskamrat till mig fick reda på att hon i princip hade kortet i handen.
Då släppte nervositeten och hon körde mot rött...

absolut klantigaste måste vara att inte stanna vid en stop skylt.

rollroll inte på uppkörning men på körskolan tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Deathcore Master
25 januari 2008 · 179 Inlägg

Kom ihåg när jag kom tillbaka efter uppkörningen, nervös somfan var man och man orkar ju verkligen inte vänta en månad till på tid.. Så snubben sa det iaf;
"Jadu, Alexander.. Det ser inte bra ut.." Jag tänkte va i helvete! orka med att köra upp igen.. sen efter en sådär 5 sekunders tystnad så  "...men det är såpass bra att du är godkänd iallafall smile "
Har nog aldrig varit med om en sån känslosam vändning nån gång xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang