Vad är de klantigaste man kan kugga en uppkörning på ?

ESTRANDBERG88 Hojmek
25 januari 2008 · 748 Inlägg

Deathcore skrev:
Kom ihåg när jag kom tillbaka efter uppkörningen, nervös somfan var man och man orkar ju verkligen inte vänta en månad till på tid.. Så snubben sa det iaf;
"Jadu, Alexander.. Det ser inte bra ut.." Jag tänkte va i helvete! orka med att köra upp igen.. sen efter en sådär 5 sekunders tystnad så  "...men det är såpass bra att du är godkänd iallafall smile "
Har nog aldrig varit med om en sån känslosam vändning nån gång xD

haha jobbigt läge big_smile

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
25 januari 2008 · 1 898 Inlägg

ja får man inte igång bilen så är det väl klantigt ? ..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Hammarslag Inläggskritiker
25 januari 2008 · 990 Inlägg

Hehe knögglade lappen och kasta i ansiktet på en instruktör på vägverket när ja kugga för en skitgrej, blev så jävla sne

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
25 januari 2008 · 1 898 Inlägg

Sushikocken skrev:

MarcusL skrev:
Jadu, det finns mycket och berätta om min uppkörning wink

Kom dit klockan 11, skitnervös. Träffade en gubbe inne på VV som verkade vara rätt bitter


"- Marcus, är det du?!"
"- Ja?"
"- Kom hit och skriv på! "
" Okej "

Redan där tänkte jag, jaha vafan gapar han om. Men han var nog bara morgontrött. Efter jag skrivit på papprena (Som jag förövrigt inte ens läste igenom utan bara kladdade för att jag var nervös) så var det dags och köra.

Gick ut till bilen, en splirrans ny Volvo V50 (Usch, inte usch mot volvo, men den bilen var verkligen skitäcklig och köra). Slapp göra den utvändiga kontrollen. Och han frågade vad man ska kolla inne i bilen innan man kör iväg, jag börjar ju dra på med världens lista, varningslampor, att bromsarna funkar, tutan medmera. Men glömde säga bältet. Så där satt vi i 3min och jag försökte komma på vad fan han menade, till slut så kom jag på det. Bältet! Precis sa han och vi började köra wink

Kom ner till stan och rödljuset, började så enkelt med ett sketstopp pga att jag inte visste hur känslig bilen var, den var ju bara en månad gammal. Men det löste sig till det bättre och jag fortsatte köra. Efter cirka 400meter kommer jag till en korsning, en Y-korsning och jag ska lämna företräde åt bägge hållen, kommer en bil ifrån höger och blinkar att han ska ner på sidogatan där jag står. Så jag började segla ut med regalskeppet Volvo. Men det var ju ingen bra idé. För bakom ratten på den röda äckliga bilen satt en pensionär som glömt stänga av blinkersern, fattade inte först varför han lixom inte saktade ner. Men sen fattade jag. Blev plattan i mattan och jag klarade mig med cirka en meter kanske, både jag och VV-killen skriker satans jävla gubbe och jag trodde att jag hade kuggat. Sketstopp vid rödljus och 1 meter från att krocka? Det bådar ju inte gott..

Då sa killen att jag skulle köra till nästa ort, så det gjorde jag. Efter det var det inga problem. Killen satt och kollade på brudar (Detta var ju i Juni och det var rätt varmt). Efter ett par minuters tystnad klämde han ur sig

" Fan, va dom är lättklädda så här års. Då har man nåt och vila ögonen på "

Då släppte det mesta hos mig, han var ju rätt rolig ändå denna killen. Efter ett tag så skulle jag backa in på en gata bredvid ett hus. Men vad jag inte såg var att en gubbe rensade i trädgården så när jag kom runt hörnet och fortsatte backa så hörde jag att hela bilen blev repig, ja bara sådär. Då hade gubbfan slängt ut buskar och träd rakt på gatan och träffat bilen. Kom ihåg att denna var en månad gammal wink.

Efter diverse ordväxling mellan vv-killen och gubben så fortsatte vi köra. Körde ner till stan igen där vi började och jag var ju förberedd på kugg, varför skulle han godkänna? Har ju nästan krockat wink

Men iaf. Det enda killen vräker ut sig är " Jadu Marcus, det är sån här körning som ger körkort ". Och jag fattade ingenting, men tydligen så klarade jag det. Så gick det till när jag körde upp

Vet att det inte var det tråden handlade om men var tvungen och skriva ändå..

Dock gick det inte lika bra för blondinen som stog framför mig, hon stog och storbölade.. Vi gick fram till henne och hennes uppkörningsman. Det visade sig att hon hade kört på rött 3 ggr. Krockat med en parkerad bil så hela fronten var typ sönder, och dessutom var hela sidan sönderrepad...

Det var nog det klantigaste jag sett, vv-killen var ju inte särskilt glad på hennne wink

Mvh Marcus

HAHA!

Den var kul ^^ tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Ellertz Norrlänning
26 januari 2008 · 1 453 Inlägg

Hammarslag skrev:
Hehe knögglade lappen och kasta i ansiktet på en instruktör på vägverket när ja kugga för en skitgrej, blev så jävla sne

Haha fan va rätt ! nån måste ju visa vad dom känner wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
richardoo290 VOLVO for life..
26 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Hammarslag skrev:
Hehe knögglade lappen och kasta i ansiktet på en instruktör på vägverket när ja kugga för en skitgrej, blev så jävla sne

va kuggade du på då?

ryttersson
26 januari 2008 · 454 Inlägg

inte uppkörning dock men det var en här i kungälv som voltade med trafikskolans bil smile ... på 50 väg ?????

richardoo290 VOLVO for life..
26 januari 2008 · 2 113 Inlägg

ryttersson skrev:
inte uppkörning dock men det var en här i kungälv som voltade med trafikskolans bil smile ... på 50 väg ?????

inte omöjligt..  tänk att han låg i 65 och vred på ratten för full i en kurva..?

Kesler
26 januari 2008 · 3 650 Inlägg

Klarade på första ^^ men var ganska nervös så jag råkade komma åt vindrute torkarna när jag skulle svänga..de va lite kul ialf hehe..

Senast redigerat av Kesler (26 januari 2008)

Jckssn
26 januari 2008 · 34 Inlägg

Orkar inte läsa tråden, men klantigaste måste vara att glömma bilbältet.

Audi 80 quattro ... Med plusmeny
11.074 / 200km/h
PlumCrazy
26 januari 2008 · 881 Inlägg

Jag kuggade min första uppkörning.
Felen som blev var att jag fick motorstopp i en korsning (utanför snutstationen btw) och stod där i kanske 1-2 min, för jag fick inte igång bilen. Ni vet hur det är på (nya?) Audi, vrid tillbaka nyckeln helt sen starta. Var ju bara det att det gick inte de 5 första försöken, nyckeln var inte inne i botten av låset men millimeter ifrån. Det enda jag sa under den tiden var "%¤)@*(*(/". Gubben bredvid satt bara tyst och tittade på mitt missöde tongue
2a grejen var att jag stannade för högerregeln på en huvudled, slog slint i huvvet big_smile

Klarade det på 2a uppkörningen ;P

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
EdgeCrusher like cucumber, ja?
5 februari 2008 · 35 Inlägg

pedalen skrev:
Jag kuggade idag p.g.a att jag tryckte in kopplingen när jag närmade mig några korsningar.
Han menade på att jag inte tänkte på miljön.
Mothafuck miljön! Jag kommer ändå inte finnas kvar på denna jord när det går att sola 23 Feb.

Ja, jag är jävligt bitter.

Torskade på det jag med...Dock gör jag det idag när jag kör bil..rullar med kopplingen intryck...Tokiga är att jag gjorde det på C-kortet också men det sades det inget om..

-=EdgeCrusher=-
.::Sponsorer::.
::Street Performance ::Swedol::HotFrog Dekor::
tecman
5 februari 2008 · 1 741 Inlägg

Ja... Hoppa i fartgupp kuggar man inte på iaf :X

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
5 februari 2008 · 938 Inlägg

Vet en kille(inte jag) som kuggade en uppkörning för lastbil genom att köra för fort på en gårdsgata...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
obeo
5 februari 2008 · 21 Inlägg

Jag har själv en rätt konstig historia.

Håller på att köra upp och allting har gått perfekt och idioten bara berömmer mig konstant hur jävla duktig jag är samt vilket riskmedvetande jag dessutom haft vid någon situation som han observerat, tydligen.

10minuter kvar utan körningen i Ängelholm säger fnasket att vi ska in i staden ännu engång utanför rönneskolan på ett ungefär, vi hamnar då i en fyrvägskorsning med röttljus och där stannar vi givetvis.

Sen får jag grönt och kör vidare, då skall jag svänga vänster i korsningen och där står då en kärring med
rullator vid övergångsstället, hon har givetvis rött så jag ska fortsätta köra eftersom reglerna säger så.

Dock till problemet, kärringen går rätt ut så hon bokstavligen står framför personbilen.
Jag måste bromsa så hon hinner över därför alla vet ju att riskmedvetandet är viktigt.
Såsett att undvika olyckor är det man ska sträva efter.

När jag kommer fram säger den jävla bög helvetes förbannade äckliga idioten att jag inte klarade det.
Why? Jo därför enligt honom skulle jag hållt på min regel och fortsatt köra även om kärringen gick ut.
Jag frågade ifall ja skulle riskerat köra på henne eftersom hon stod framför bilen.
Han kunde inte riktigt svara på detta men upprepade "Du skulle inte stannar bara".. 

Observera, jag har en polare som råkade ut i samma situation på SAMMA STÄLLE.
Han fortsatte köra så kärringen snuddade vid bilen på kanske 1cm faktiskt.
Jo hur gick det? Han kuggades också!!

Således hade jag blivit kuggad Oavsett hur jag än gjort i situationen.

Nu den 12e kör jag upp igen, wish me luck dudes!!
Sen fyller man år inatt eftersom klockan nu är 02:24.
Jag ser det som ett tecken, att jag inte har samma freak den 12e haha.

*edit*  Sorry för min särskrivning på vissa ställen, skyller på att det är sent hehe.

Senast redigerat av obeo (5 februari 2008)

Lalle87
5 februari 2008 · 262 Inlägg

Deathcore skrev:
Kom ihåg när jag kom tillbaka efter uppkörningen, nervös somfan var man och man orkar ju verkligen inte vänta en månad till på tid.. Så snubben sa det iaf;
"Jadu, Alexander.. Det ser inte bra ut.." Jag tänkte va i helvete! orka med att köra upp igen.. sen efter en sådär 5 sekunders tystnad så  "...men det är såpass bra att du är godkänd iallafall smile "
Har nog aldrig varit med om en sån känslosam vändning nån gång xD

Kommer ihåg när jag tog mitt körkort...
han sa "va fan var det för körning... (paus) du klarade det"
nervös som fan när han sa det

beta
5 februari 2008 · 804 Inlägg

EmilKamel skrev:
Men jag fick lova att inte bryta mot högerregeln igen.
Jag tyckte själv att jag borde fått göra om min uppkörning när jag gick därifrån.
Ibland har man tur, detta var min första uppkörning med så jag var väldigt förvånad att jag inte kuggade.

Det märks rätt fort om en person är redo för trafiken. På min 3:e (och sista) uppkörning körde jag om en cyklist i ett bodstadsområde, killen frågade om inte det var onödigt, och med svaret "Jag kunde ju inte veta hur du planerade körningen vid nästa korsning." så var den omkörningen ur världen. smile

Lalle87: Haha, så skön uppkörningsföratare! big_smile

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
5 februari 2008 · 2 853 Inlägg

det finns som sagt några bittra jävlar..kugga 2 ggr först..
1 gången körde jag ca 60 på en 70 väg.det regnade o va fullt me vatten pölar på den vägen..var ingen trafik..men hon sa att de skulle vart hindrande i trafik..
2 gången fick ja samma kärring..kugga igen..då pga av att jag från 70 väg in på 50 väg dvs hastighets ändring på samma väg inte stanna in till 50 direkt vid skylten utan gled in på 50 i ca 60..körde dock 50 hela den sträckan de va 50..
sen hadde jag inte stannat vid en stopp skylt,som i själva verket var väjningsplikt..överklaga men hjälpte föga..
klara dock de utan problem med en manlig sen tog knappt 15 min..tilläggas att jag körd 60 min båda ggr me damen,,inte så naturligt de heller.man blir rätt så sliten i skallen..

klarrre
5 februari 2008 · 502 Inlägg

Jag vet en kille som parkerade i en rondell... Han körde upp med två tjejer och båda dom fick sina kort men inte han. Snacka om att bli knäckt?
Han fick även kör upp 3-4 gånger innan han klarade det tongue

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
HOLLELLE
5 februari 2008 · 409 Inlägg

jag körde ju för sakta på motorväg.. det var lite lame.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang