Både jag och min syster gjorde rejäla tabbar på körlektionen precis innan uppkörningen (hon körde rakt ut i en stor korsning, trots väjningsplikt, jag körde in på enkelriktad åt fel håll ^^)
I övrigt gick det bra, satt å snackade hela vägen med min, och syrran fick typ starta i nerförsbacke och sånt

(Båda fick köra på vägen mot vårat hem också)
När vi satte oss i bilen så sa min uppkörare 'jaa, å ditt första uppdrag blir att köra ut genom porten där' öööh, tänkte jag, skitnervös eftersom jag aldrig haft en genomgång på bilen innan. Så sen insåg hon vad hon missat, och sa lite hastigt att mina två uppdrag blev att kolla handbromsen så den funkade, samt att tutan funkade... I can do that!

För övrigt, jag hade en jäkla nissen på min körskola... inte min vanliga lärare, men vi skulle köra omkörningslektion på typ två timmar... gassande sol, typ 12 på förmiddagen, juli, v40 med öppen taklucka... ut på landet. Tycker han verkade lite tyst... sneglade lite åt höger och inser att gubben sitter och sover.... Happ.. tänker jag, och kör vidare i typ 30 min, han snorklar till och vaknar, säger jag ska ta höger vid ljusen, och somnar om igen. Efter ljusen var det broöppning, han frågar mig
'Asså, har du kört mycket innan eller?'
Aaah... sådär sa jag
'det märks, väldigt mjukt och fint' sa han
..... noshit tänkte jag

På väg tillbaka tänkte han förmodligen ta tag i sitt ansvar och lära mig köra om lite bilar (har hittills bara blivit omkörd, håller liksom hasithgeten

) Så när vi kommer ut på 90vägen, och blir omblåsta av lastbilar så säger han åt mig att köra 10-20 kmh snabbare.... ganska ställt följer jag hans dirigering... dock hinner vi aldrig i kapp någon lastbil/bil....
Blev en gratis andra omkörningslektion för mig, med andra lärare ^^