Vad är de klantigaste man kan kugga en uppkörning på ?

Kesler
22 september 2008 · 3 650 Inlägg

cherylee skrev:
när jag körde upp första gången så körde jag vid en väjningsplikt.. stannade o väntade på att få köra. märkte itne att jag hade 3:an i, trodde jag ahde ettan, försökte köra iväg.. o fick motorstopp.. 3 ggr försökte jag till slut vart jag så frustrerad o frågade va fan ere som e  fel!??!?!
då sa han "du har trean i" ja såklart kuggade jag.. jag kan säga att ajg aldrig vart nervösare i hela mitt liv, grät me min ordinarie bilskolelärare innan uppkörningen ens börjat för jag va så nervös, hade tårar i ögonen när jag körde upp oxå, för jag hatar o sättas på press, men andra gången fick jag körkort för då visste jag hur d va o köra uppkörning så d va itne läskigt längre..

lol vilken idiot lärare..synd för dig, men dom skiter i hur du växlar osv..man kuggar aldrig på det..dom kollar så att du kan köra.

Kesler
22 september 2008 · 3 650 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
Lite OT, men en kompis körde upp i snömodd, och körde rätt ner i diket med bilen......OCH FICK KORTET!  yikes

Köra på fel sida vägen va ju annars en skön en... smile

hon hade stora rattar va?

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
22 september 2008 · 1 659 Inlägg

Hm roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Haxxel JDM
22 september 2008 · 593 Inlägg

Hehe, ja satt på bussen en gång och då hörde jag hur en blondin (brunett, men dum iaf) satt och pratade med sin polare i telefon.
Hon sa: Aaaaahhh, asså jag hade ju en sån där uppkörning nyss... nääääee det gick inte bra.... jaaaa asså jag veeeet, han var asdum.... jag körde bara över en rondell....

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
85an
22 september 2008 · 249 Inlägg

Vad är det för jävla stil att bli kuggad för att man inte kör miljövänligt, är det på riktigt? Skulle åka förbi vägverket och dumpa sopor i entrén flera veckor efteråt om man kugga på det.

Det borde också sitta kameror på bilarna man kör upp med så att man kan överklaga och hänvisa till filmen, om man hamnar med en bitter jävel som inte har något att göra på ett så viktigt jobb. Jag hade dock inga problem vid uppkörningen.

Aga_Diff Bärs!
22 september 2008 · 3 456 Inlägg

Haxxel skrev:
Hehe, ja satt på bussen en gång och då hörde jag hur en blondin (brunett, men dum iaf) satt och pratade med sin polare i telefon.
Hon sa: Aaaaahhh, asså jag hade ju en sån där uppkörning nyss... nääääee det gick inte bra.... jaaaa asså jag veeeet, han var asdum.... jag körde bara över en rondell....

Vaaaaa?! lol

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Epitaph
22 september 2008 · 835 Inlägg

Jag drog en handkrycka på min första uppkörning smile Klarade andra istället he he.

vild
22 september 2008 · 208 Inlägg

Både jag och min syster gjorde rejäla tabbar på körlektionen precis innan uppkörningen (hon körde rakt ut i en stor korsning, trots väjningsplikt, jag körde in på enkelriktad åt fel håll ^^)

I övrigt gick det bra, satt å snackade hela vägen med min, och syrran fick typ starta i nerförsbacke och sånt tongue (Båda fick köra på vägen mot vårat hem också)

När vi satte oss i bilen så sa min uppkörare 'jaa, å ditt första uppdrag blir att köra ut genom porten där' öööh, tänkte jag, skitnervös eftersom jag aldrig haft en genomgång på bilen innan. Så sen insåg hon vad hon missat, och sa lite hastigt att mina två uppdrag blev att kolla handbromsen så den funkade, samt att tutan funkade... I can do that! big_smile

För övrigt, jag hade en jäkla nissen på min körskola... inte min vanliga lärare, men vi skulle köra omkörningslektion på typ två timmar... gassande sol, typ 12 på förmiddagen, juli, v40 med öppen taklucka... ut på landet. Tycker han verkade lite tyst... sneglade lite åt höger och inser att gubben sitter och sover.... Happ.. tänker jag, och kör vidare i typ 30 min, han snorklar till och vaknar, säger jag ska ta höger vid ljusen, och somnar om igen.  Efter ljusen var det broöppning, han frågar mig
'Asså, har du kört mycket innan eller?'
Aaah... sådär sa jag
'det märks, väldigt mjukt och fint' sa han
..... noshit tänkte jag tongue

På väg tillbaka tänkte han förmodligen ta tag i sitt ansvar och lära mig köra om lite bilar (har hittills bara blivit omkörd, håller liksom hasithgeten tongue) Så när vi kommer ut på 90vägen, och blir omblåsta av lastbilar så säger han åt mig att köra 10-20 kmh snabbare.... ganska ställt följer jag hans dirigering... dock hinner vi aldrig i kapp någon lastbil/bil....

Blev en gratis andra omkörningslektion för mig, med andra lärare ^^

If you can't convince them, confuse them!
prodrive Avstängd
22 september 2008 · 962 Inlägg

85an skrev:
Vad är det för jävla stil att bli kuggad för att man inte kör miljövänligt, är det på riktigt? Skulle åka förbi vägverket och dumpa sopor i entrén flera veckor efteråt om man kugga på det.

Ecodriving är inte alls svårt, klarar man inte av det eller frikopplar i en nedförsbacke så ska man inte ha körkort.

DoT Häst
22 september 2008 · 1 099 Inlägg

prodrive skrev:

85an skrev:
Vad är det för jävla stil att bli kuggad för att man inte kör miljövänligt, är det på riktigt? Skulle åka förbi vägverket och dumpa sopor i entrén flera veckor efteråt om man kugga på det.

Ecodriving är inte alls svårt, klarar man inte av det eller frikopplar i en nedförsbacke så ska man inte ha körkort.

Han påstod inte heller att det var svårt? wink

Än är inte den sista idioten född..
sand3rs
22 september 2008 · 182 Inlägg

Jag hade en person i min grupp som blev tillsagd att ta vänster i kommande rondell. Det gjorde han, och då menar jag Vänster...

Min körskolelärare hade veckan innan jag körde upp, en tjej som fick rött precis när hon kört över korsningen, Då stannade hon och backade tillbaka. Båda två kuggade rejält.

KimVsWorld Mästare
22 september 2008 · 2 947 Inlägg

BACKA TILLBAKA? HAHAHAHAhA!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Pikey
22 september 2008 · 2 283 Inlägg

Hörde om en polares kompis (Ja det låter otrovärdigt) men i alla fall...

Körde runt allt gick bra och sen kom han in på en parkering som var helt tom.
Uppkörningsläraren sa till honom att nu spelar Per Gessle här och det är mycket folk och många bilar som parkerat på stället.
Han kör försiktigt över parkeringen.
Vänder och kör tillbaka.
Uppkörningsläraren frågar varför han inte parkerade då sa han att: När Per Gessle spelar är det fullsatt och därmed inga parkeringar.

R.I.P. Michael Jackson!
85an
22 september 2008 · 249 Inlägg

prodrive skrev:

85an skrev:
Vad är det för jävla stil att bli kuggad för att man inte kör miljövänligt, är det på riktigt? Skulle åka förbi vägverket och dumpa sopor i entrén flera veckor efteråt om man kugga på det.

Ecodriving är inte alls svårt, klarar man inte av det eller frikopplar i en nedförsbacke så ska man inte ha körkort.

Att man inte ska frikoppla i nedförsbacke kan jag köpa, då det inte är något man gör om man kan köra bil. Men eco-driving ska vara valfritt, man kan inte tvinga folk att bli trädkramare.

oumi "audiot"
22 september 2008 · 287 Inlägg

Köra fel i en rödljusövervakad korsning och köra mot mötande trafik utanför polishuset i Uppsala... Detta trots en sugga som står i vägen för att köra in i just fel körfält, är en fet refug med gräs och buskar emellan vägarna. Det är tämligen klantigt om någon skulle lyckas med tycker jag.

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
DoT Häst
22 september 2008 · 1 099 Inlägg

85an skrev:
Att man inte ska frikoppla i nedförsbacke kan jag köpa, då det inte är något man gör om man kan köra bil. Men eco-driving ska vara valfritt, man kan inte tvinga folk att bli trädkramare.

Exakt min mening. smile

Än är inte den sista idioten född..
Guustafsson Gangstuh
22 september 2008 · 122 Inlägg

inte för att de e direkt klantigt men första uppkörningen jag gjorde så blev jag kuggad för att jag körde för fort när jag skulle svänga upp på en motorvägspåfart... så jag hade typ körläraren i knäet tongue ... gjorde andra uppkörningen idag klarade de fast fel växelval i en korsning, o glömde blinka ut ur en rondell smile

Westergren Large Cap
22 september 2008 · 1 816 Inlägg

Pikey skrev:
Hörde om en polares kompis (Ja det låter otrovärdigt) men i alla fall...

Körde runt allt gick bra och sen kom han in på en parkering som var helt tom.
Uppkörningsläraren sa till honom att nu spelar Per Gessle här och det är mycket folk och många bilar som parkerat på stället.
Han kör försiktigt över parkeringen.
Vänder och kör tillbaka.
Uppkörningsläraren frågar varför han inte parkerade då sa han att: När Per Gessle spelar är det fullsatt och därmed inga parkeringar.

Hahaha! big_smile

Murvald Knegare
22 september 2008 · 718 Inlägg

Flickvännens syster blev kuggad då hon körde på 3an i en rondell, körskoleläraren tyckte hon skulle ha femman :S

Jag blev kuggad för jag inte kollade spolarna och torkarbladena, när han sa åt mig att kolla bromsarna ENDAST!hmm Fläckfri körning..

andra uppkörningen gick dock bättre, fick köra i ca 15minuter sen var det klart.. smile

William 2009-02-20
Brandis Diktator
23 september 2008 · 968 Inlägg

bäst är ju i stan, där finns ju en gatukorsning som det varannan gång är skit snabb omslagning till gult/rött, och varannan gång normalt, där va favo ställe för upp körnings lärarna att ta två tre rundor för att eleverna ska kugga wink 3-4 stycken i min klass vart kuggade på det stället, så överklagade dom, körskolan fick massa skit och erbjöd dom en gratis uppkörning, vilket alla klarade dom direkt wink

en annan vart kuggad för han körde för fort vid ett staket, han hade ingen som helst sikt över staketet och därför skulle han inte köra fort, problemet va ju bara att det inte va ett staket, utan ett plank som va typ 2 meter högt, och ingen kunde kunna hoppa över det staketet...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang