Vad är de klantigaste man kan kugga en uppkörning på ?

bazooka_
23 september 2008 · 406 Inlägg

Jag var så sjukt nervös så jag körde mot rött. Tvärnita när jag kom på det men då var jag redan någon halvmeter förbi ljusen. Man lär sig av misstagen.

:DPlattan i mattan:D
MarcusL #2573
23 september 2008 · 1 489 Inlägg

JohanMR850 skrev:
själv körde ja för fort igenom ett sjukhusområde där va 30km/h ja körde nog 40-45

Det misstaget gjorde jag när jag körde upp för taxi sad. Missade skylten *doh*

• Även den starka måste ta i när han skiter
jocke_gronberg
23 september 2008 · 4 586 Inlägg

gjorde själv en dum sak körde förbi en stoppskylt det blev inte poplärt men oj så nervös jag var andra gånger gick det som en dans

warriorking
23 september 2008 · 1 Inlägg

jag blev kuggad på hastighet anpassning och visa goda avsökningrutiner samt identifiera rister i olika trafiksituationer och trafikmiljöer.  Ingripande hastighetsanpassning, högerregeln. nästa prov på 21 oct.

Senast redigerat av warriorking (23 september 2008)

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
23 september 2008 · 1 300 Inlägg

Första gången blev jag kuggad. Råkade visst backa ned i ett dike =P

Gubba fan ville att jag skulle backa runt hörn, men helt plötsligt backa MOT trafiken och hela skiten. Vilket jag aldrig gjort i hela mitt liv. Så jag körde ned i diket i ren protest ;D

Plus att jag skulle fick parkera, och gubben tvärnitar för han trodde att jag skulle köra på en parkerad bil.. Men när han hade bromast så körde jag som jag täntk och det hände inget... Konstig gubbe =P

Andra gången, samma gubbe, men denna gången fick han reda på att jag hade vart i Bulgarien, det hade ju han också, fasen vad han tjatade om det hela tiden. När vi var ute och körde på 90 väg så höjtade han till mitt i allt Bulgarien tjat från honom "VÄNSTER ! VI SKA IN HÄR!!" Så det blev en skarp sväng där =P

Men det gick bra andra gången wink

I do it my way
Sunnmo
23 september 2008 · 155 Inlägg

går ju inte;P nerå. men det skulle ju va fränt att bränna däck och sladda så att man blev kuggad, gôr fränt;P

Stefanius
23 september 2008 · 74 Inlägg

Holme skrev:
Jag hörde om en tjej i Gävle som precis skulle iväg på uppköringen när hon kom på att hon glömt något uppe på vägverket. Hon kliver ur bilen och springer tillbaka och hämtar det, när hon kommer tillbaka har bilen stått på tomgång längre än en minut. Nuff Said! smile

har en liknande historia... När min morbror skulle göra sin uppkörning så var det flera stycken i ett rum som fick vänta på sin tur. uppkörningsgubben stod även där inne. han sa till en nervös liten tjej att gå ut och förbereda bilen (inkl. start av motor) sagt o gjort så gick tjejen ut och var riktigt noga med kontroll utvändigt o invändigt medans gubben stod i fönstret och tittade. Direkt i samma sekund som hon startar motorn så tar gubben upp ett tidtagarur och väntar en minut medans tjejen sitter och väntar på honom. efter minuten så går han ut och kuggar henne..

man kan ju undra vart mänskligheten tog vägen... väldigt trist.

««کtعfaи!uک»» Powعr!
Honda Civic Ek4 "JR kompressor" (2000)
Honda CRX Vtec "Daily Driven" (1991)
azid Det som inte dödar gör ont
23 september 2008 · 2 668 Inlägg

att glömma bältet

2slow
Haxxel JDM
24 september 2008 · 593 Inlägg

zKr0wL skrev:

Holme skrev:
Jag hörde om en tjej i Gävle som precis skulle iväg på uppköringen när hon kom på att hon glömt något uppe på vägverket. Hon kliver ur bilen och springer tillbaka och hämtar det, när hon kommer tillbaka har bilen stått på tomgång längre än en minut. Nuff Said! smile

har en liknande historia... När min morbror skulle göra sin uppkörning så var det flera stycken i ett rum som fick vänta på sin tur. uppkörningsgubben stod även där inne. han sa till en nervös liten tjej att gå ut och förbereda bilen (inkl. start av motor) sagt o gjort så gick tjejen ut och var riktigt noga med kontroll utvändigt o invändigt medans gubben stod i fönstret och tittade. Direkt i samma sekund som hon startar motorn så tar gubben upp ett tidtagarur och väntar en minut medans tjejen sitter och väntar på honom. efter minuten så går han ut och kuggar henne..

man kan ju undra vart mänskligheten tog vägen... väldigt trist.

Vad blev hon kuggad för? För dålig kontroll? Varför väntade han en minut?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
rawbin Avstängd
24 september 2008 · 232 Inlägg

Haxxel skrev:

zKr0wL skrev:

Holme skrev:
Jag hörde om en tjej i Gävle som precis skulle iväg på uppköringen när hon kom på att hon glömt något uppe på vägverket. Hon kliver ur bilen och springer tillbaka och hämtar det, när hon kommer tillbaka har bilen stått på tomgång längre än en minut. Nuff Said! smile

har en liknande historia... När min morbror skulle göra sin uppkörning så var det flera stycken i ett rum som fick vänta på sin tur. uppkörningsgubben stod även där inne. han sa till en nervös liten tjej att gå ut och förbereda bilen (inkl. start av motor) sagt o gjort så gick tjejen ut och var riktigt noga med kontroll utvändigt o invändigt medans gubben stod i fönstret och tittade. Direkt i samma sekund som hon startar motorn så tar gubben upp ett tidtagarur och väntar en minut medans tjejen sitter och väntar på honom. efter minuten så går han ut och kuggar henne..

man kan ju undra vart mänskligheten tog vägen... väldigt trist.

Vad blev hon kuggad för? För dålig kontroll? Varför väntade han en minut?

han väntade en minut för att se om hon stängde av bilen igen.. tomgångs körning är max en minut oftas!
borde du occkså veta om du har körkort?!

Senast redigerat av rawbin (24 september 2008)

Haxxel JDM
24 september 2008 · 593 Inlägg

Mjo, men det stämmer ju inte överallt.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Meanstreaker
24 september 2008 · 119 Inlägg

Körskoleläraren berättade för mig om en elev han hade haft.

En kille som hade uppkörning med MC, hade klarat garagevändning och konbanan galant. Genomförde säkerhetskontrollen, stack ut och körde med kontrollanten och allt verkade till att gått bra. När de kom tillbaka till körskolan frågade kontrollanten hur han tyckte det hade gått. Då blev killen nervös och började rabbla upp alla fel som han hade gjort under körningen, fel som inte kontrollanten hade sett/tänkt på. Detta fick kontrollanten till att ändra sitt beslut och därmed blev han kuggad... Om han bara varit tyst hade han blivit godkänd.

schtunken
24 september 2008 · 123 Inlägg

JapMax skrev:
Det va ju någon här som först kugga för han körde för fort, sen andra ggn kugga han för att han körde för sakta. Det tyckte jag va skitkul big_smile

Hände exakt samma sak för mig big_smile

Frippe08 Galen
24 september 2008 · 849 Inlägg

Min polare guggade på att han inte backade miljövänligt? :S Eller det var det han sa iallafall wink

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Enkan
24 september 2008 · 47 Inlägg

1 gången: Kollade inte extra noga vid ett övergångsställe. Det kunde ju faktiskt kunna komma en cyklist i hög fart? Man hade ett hur bra synfält som helst! (KÄRRING)

2 gången: Hon ber mig att köra lite landsväg och så kommer till en åker. Hon ber mig att vända. Jag hittar en infart där en traktor har kört. Sedan går det inte att komma ut på något annat sätt än att antingen backa ut på vägen eller backa in på, det som hon kallade det, cykelbanan. Jag valde cykelbanan. Och det skulle jag ju inte ha gjrot...(KÄRRING)

3 gången: Kör i 10minuter, får en snubbe på ca 40år. Klarar det galant utan anmärkningar.

Senast redigerat av Enkan (24 september 2008)

I bury those cockroaches!
petter090
24 september 2008 · 43 Inlägg

Min körskollärare var sjuk så jag fick en vikare på typ 70 år helt störtskön snubbe. Så när vi var ute och övade berättade han att han hade haft en elev för många år sedan som skulle köra upp. Då har man en lektion innan och sedan åker man till VV och körupp. Hon körde upp och då körde hon mot rött ljus och blev kuggad. Hon va såklart helt förstörd och tyckte hon va dum i huvudet för att hon körde mot rött. Han försökte trösta henne på vägen tillbaka till körskolan och kör själv mot ett rödljus. wink

som sagt, det kan hända vem som hellst tongue

Nissan S14a "LS2 V8" (1997)
szebban_945
24 september 2008 · 62 Inlägg

Har itne med själva uppkörningen att göra men ändå detta är en sak man inte blir kuggad på tongue.
En polare gjorde halkan har om dagen. När han kom hem hade han en rätt rolig historia att berätta. Det var en snubbe där som började prata med han å skröt om hur lätt han skulle klara halkan, polaren höll bara med han för det är ju inte så jävla svårt å klara den hehe. Polaren börjar köra runt lite där å bromsar å har sig sen när dom ska byta så får först killen 3 motorstopp i rad och börjar svära om att bilen är dålig mm, sen när dom kommer iväg så kör dom ett par varv där på banan så börjar de rycka och lukta inne i bilen och dom blir tillsagda att köra in till verkstaden där dom säger att han har pajat kopplingen. Killen börjar ju genast med massa bortförklaringar om att han inte var van vid bilen och att det var nått fel på den från början mm. Körskole läraren säger då bara en sak att om man inte ens kan koppla och köra bil ordentligt så har man inget på halkbanan att göra. Så killen får ta första bussen hem: jag har då aldrig hört att någon blivit kuggad på halkan.

Senast redigerat av szebban_945 (24 september 2008)

//sebbe
Stefanius
25 september 2008 · 74 Inlägg

Haxxel skrev:
Mjo, men det stämmer ju inte överallt.

enligt regelboken stämmer det precis

««کtعfaи!uک»» Powعr!
Honda CRX Vtec "Daily Driven" (1991)
Honda Civic Ek4 "JR kompressor" (2000)
Shit_break
25 september 2008 · 44 Inlägg

uppkörningskillen: hittar du tillbaka härifrån?
jag: självklart!
uppkörningskillen: ok, det här var fel avfart, du skulle tagit nästa...
jag: åfan!

varpå jag bränner ut på motervägen igen genom att snedda över ett spärrområde och prejar en lastbil!?!

uppkörningskillen: men vafan.....
uppkörningskillen: hade du använt påfarten efter korsningen så hade du klarat det, bättre lycka nästa gång!


Vet inte om det är det klantigaste men det var jävligt puckat av mig iaf.

Senast redigerat av Shit_break (25 september 2008)

It's better to be dead and cool than alive and uncool!
Bullzeey
24 februari 2010 · 6 Inlägg

En polare till mig hade kört A-traktor sen dagen han fyllde 16 typ, så efter 2 års erfarenhet i trafiken skulle han köra upp... Då glömmer han att stanna vid stop skylt ^^

skillz that killz!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang