Jag får inte värme i bilen förrän jag åker fortare än 100km/h Så fort jag saktar ner igen så blåser d bara kalluft...lite trist så här års Kan ngn säga vad d e för fel? Termostaten? Värmepaketet? Fläkten går ovanligt länge efter att jag stängt av motorn.
Ok...räcker d om man "bara" spolar rent alla rör eller måste man byta hela paketet? E skitkass på sånt här....
Testa med att spola ur systemet, det skulle jag ha gjort. Hade en bil här nu i vintras där det gjorde susen. Innan du tappar ur o sköljer med sangen, häll i en sån där kylarrens. Sen e det bara att sätta vattenslangen så att det rinner igenom systemet i 10 min. Inte fel o göra även om det inte är detta som e felet. Tänk bara på att om du skall spola ur motorn oxå så får du tänka på termostaten som stänger...
har samma problem fast för mej kommer det inge alls :S
i forden? Var nämligen bla. en en scorpio som värmen var kass i. Har en kännsla av att det är vanligt i dessa fordar... Skölj ur systemet! Annars kolla så att värmespjället fungerar så att vattnet verkligen cirkulerar runt i värmeelementet.