program för att söva ner en HDD i windows?

Sushikocken Sleeper
11 januari 2008 · 3 084 Inlägg

Ja finns det? Ska alltså döda en hårddisk när jag inte behöver den för den är högljudd som satan.. så ett program som man kan stänga av hårddiskar snabbt i windows vore bra.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
TheBlackBullit
11 januari 2008 · 195 Inlägg

jag är inte helt säker men tror man kan stänka av en hårddisk i biosen eller ? är inte helt säker

BMW E39 M5 (2000)
Sushikocken Sleeper
11 januari 2008 · 3 084 Inlägg

TheBlackBullit skrev:
jag är inte helt säker men tror man kan stänka av en hårddisk i biosen eller ? är inte helt säker

jojo men jag vill ju göra det i windows går det nog snabbare och bara dra ur strömkabeln tänkte om det finns något program smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
tecman
11 januari 2008 · 1 741 Inlägg

hur blir det om du inaktiverar den i enhetshanteraren? antar att den snurrar ändå man kan inte läsas kanske men inte säker.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Liner
11 januari 2008 · 583 Inlägg

Beror dock på vilken hdd du har. Om du ska stänga ner samma hdd som windows finns på är de omöjligt då du dödar windows också samtidigt.

Men annars tror jag nog du kan hitta nått på google.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
11 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Hahaha denna tråden var rolig att läsa tongue

Det finns ju redan inbyggt i windows, öppna kontrollpanelen och dubbel-tafsa på energialternativ och sen ställer man bara in efter hur lång inaktivitet som diskarna ska stanna.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
tecman
11 januari 2008 · 1 741 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Hahaha denna tråden var rolig att läsa tongue

Det finns ju redan inbyggt i windows, öppna kontrollpanelen och dubbel-tafsa på energialternativ och sen ställer man bara in efter hur lång inaktivitet som diskarna ska stanna.

där tänkte du nog lite fel ska du se. som jag förstod honom så vill han stännge en disk och inte den win ligger på. han vill stänga disken som har alla filmer men han vill kunna fortsätta på gorg utan att den disken ska låta som en traktor. big_smile

men det kan ju vara jag som har tolkat fel åxå.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Miklen
12 januari 2008 ·

...undra om man kan lura den te sleepmode.. om man ställer energisparläget å ingenting skriver te disken så stängs den ju.. men det är ju nästan allti nåt som skriver te den ändå.. Går väl iofs å slänga dit en 4polig brytare men.. det är ju inte rätt wink

Sushikocken Sleeper
12 januari 2008 · 3 084 Inlägg

tecman skrev:

TBOC_Razor skrev:
Hahaha denna tråden var rolig att läsa tongue

Det finns ju redan inbyggt i windows, öppna kontrollpanelen och dubbel-tafsa på energialternativ och sen ställer man bara in efter hur lång inaktivitet som diskarna ska stanna.

där tänkte du nog lite fel ska du se. som jag förstod honom så vill han stännge en disk och inte den win ligger på. han vill stänga disken som har alla filmer men han vill kunna fortsätta på gorg utan att den disken ska låta som en traktor. big_smile

men det kan ju vara jag som har tolkat fel åxå.

Precis det är precis så jag vill ha det jag vill döda en slav!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
12 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Sushikocken skrev:

tecman skrev:

TBOC_Razor skrev:
Hahaha denna tråden var rolig att läsa tongue

Det finns ju redan inbyggt i windows, öppna kontrollpanelen och dubbel-tafsa på energialternativ och sen ställer man bara in efter hur lång inaktivitet som diskarna ska stanna.

där tänkte du nog lite fel ska du se. som jag förstod honom så vill han stännge en disk och inte den win ligger på. han vill stänga disken som har alla filmer men han vill kunna fortsätta på gorg utan att den disken ska låta som en traktor. big_smile

men det kan ju vara jag som har tolkat fel åxå.

Precis det är precis så jag vill ha det jag vill döda en slav!

Jo och dom inställningarna gäller ju alla diskar i datorn så om någon disk inte används stannar den, svårare än så är det inte.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
tecman
12 januari 2008 · 1 741 Inlägg

hmm... aja.. det funkar inte för mig iaf. kanske för annat folk...

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Hamilton
12 januari 2008 · 8 873 Inlägg

Så länge en hårddisk är ansluten till ström så "snurrar den"

Fotograf på tierpidag.se
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
12 januari 2008 · 6 170 Inlägg

tecman skrev:
hmm... aja.. det funkar inte för mig iaf. kanske för annat folk...

Är det en disk där ingenting är installerat och där inga system eller boot-filer ligger ??

Ibland så får windows snespel under installationen och sprider ut filerna över flera hårddiskar om man har mer än en när man installerar windows och då kan det hända att windows vill läsa eller skriva till den disken lite då och då och då stannar den inte (då lol )

Senast redigerat av TBOC_Razor (12 januari 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
tecman
12 januari 2008 · 1 741 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

tecman skrev:
hmm... aja.. det funkar inte för mig iaf. kanske för annat folk...

Är det en disk där ingenting är installerat och där inga system eller boot-filer ligger ??

Ibland så får windows snespel under installationen och sprider ut filerna över flera hårddiskar om man har mer än en när man installerar windows och då kan det hända att windows vill läsa eller skriva till den disken lite då och då och då stannar den inte (då lol )

ja jag vet inte.. formaterade skiten och la in linux... så nu gör den som jag vill big_smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
12 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Hamilton skrev:
Så länge en hårddisk är ansluten till ström så "snurrar den"

Stämmer inte, om man kan som sagt ställa in datorn att "stanna" en hårddisk efter en viss tids inaktivitet.

Det är ju därför man får stå ut med spin-up om man har haft datorn ståendes igång orörd ett tag och man tex öppnar utforskaren och bläddrar genom diskarna.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Robin_Nilsson
12 januari 2008 · 11 Inlägg

Frågan är varför din HDD låter?

Norbro
12 januari 2008 · 263 Inlägg

Robin_Nilsson skrev:
Frågan är varför din HDD låter?

det är väll när de blir lite äldre, slitna å dammiga.. disken i xboxet börjar surra på sista refrängen iaf tongue

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Sushikocken Sleeper
12 januari 2008 · 3 084 Inlägg

Norbro skrev:

Robin_Nilsson skrev:
Frågan är varför din HDD låter?

det är väll när de blir lite äldre, slitna å dammiga.. disken i xboxet börjar surra på sista refrängen iaf tongue

ja nog är den på sista refrängen alltid... kört speedfan och den har fitness på 22% big_smile men kör tills den rasar.

Edit sedan vill jag inte döda alla hårddiskar som inte används vore bra om man kunde ställa in energisparning på enbart den som jag vill döda. får la dra ut kabeln så länge

Dyng windows blir till att köra in ubuntu sedan

Senast redigerat av Sushikocken (12 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Miklen
12 januari 2008 ·

Hur sitten disken monterat ? skruvad rätt i chassi upphängningen eller ? Om den är gammal så är det ju rätt stor risk att den vibrerar lite mer.. testa att hänga upp den i dämpande gummi eller liknande.. tro mig..det dämpar rätt mycke ljud...

Limey
12 januari 2008 · 52 Inlägg

Tacka vet jag externa diskar, bara att trycka på av-knappen när du inte använder ;P

It's nice to be important but it's more important to be nice.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang