"bil tåget" som går från england till frankrike eller om det är holland!!

zander
11 januari 2008 · 371 Inlägg

Titel!!

Det tåget som går från england.. till frankrike eller om det är holland.. (under kanalen)
Vet någon hur ofta det tåget går samt hur mkt det kostar per bil ?

Life is a bitch, then u die
MKarlsson Tunnelmaster
11 januari 2008 · 348 Inlägg

Om det är en bil du ska hämta så tipsar jag dig att kolla på båten som går mellan Harwish och Hook van Holland.

Kolla lite avstånd på www.viamichelin.com där ser du vilken väg som är smartast....

Skicka PM om det är något smile
MvH
Marcus

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
zander
11 januari 2008 · 371 Inlägg

Japp är en bil wink
Tack.. ska kolllade den sidan.. smile Vad kostar den båten vet du det ? samt hur ofta går dem ?

Life is a bitch, then u die
MKarlsson Tunnelmaster
11 januari 2008 · 348 Inlägg

Jag misstänker att du ska hämta din bil hos Paul...
Jag flög från Nyköping på morgonen. Landade i london vid kl 10, tog taxi till Paul. Köpte bilen åkte till båten, tror den gick vid halv 7 eller nått, kanske senare, var i Holland vid 12 på natten, sen sträck körde jag hela vägen hem, var hemma 15.30 dagen efter i Katrineholm....

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
zander
11 januari 2008 · 371 Inlägg

Stämmer bra det.. ska till paul !!
Var det dyrt med taxin till paul.. paul sa att deras firma låg 45minuter från Heathrow flygplats.. Vet du vilken stad han finns i ? står inte på deras hemsida.. Funderar på stana i Amsterdam !! sova där sen köra hela vägen upp till Hbg!!

Vad bör man ha med sig i fikpengar efter man köpt bilen!?

Life is a bitch, then u die
MKarlsson Tunnelmaster
11 januari 2008 · 348 Inlägg

"It is Culver Garden Centre, Cattlegate Rd, Crews Hill, EN2 9DS, we are
located directly behind the Marble Studio." där är adressen jag fick av Paul.
Jag landade på Stansted och gav typ 700kr i Taxi tror jag.

EDIT: Enfield heter hålan det ligger i.

Jag tror jag kom till Holland vid 12 på natten, jag har för mig att jag stog i Puttgarden vid 07 på morgonen...
Jag betalade bilen kontant så jag hade massa fickpengar big_smile

Senast redigerat av MKarlsson (11 januari 2008)

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
zander
11 januari 2008 · 371 Inlägg

Tack för adressen smile

Haha okej smile.. det är min tanke också att ha massa fickpengar.. men såg på hans sida att han tog kort ,ex visa,maestro... Kanske man kan dra kortet istället,. wink

Life is a bitch, then u die
MKarlsson Tunnelmaster
11 januari 2008 · 348 Inlägg

Funkar inte att betala sånna belopp med kort, jag ville också göra det.

På den där brickan under huven... kolla att det står 2JZ-GTE och inte 2JZ-GE
Står det 2JZ-GE betyder det att dom troligen bytt motor och satt en Turbo motor i en N/A bil, vilket betyder att elschemat är lite jobbigt att felsöka i... så 2JZ-GTE ska det stå smile

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
alain www.bimmerpower.org
11 januari 2008 · 3 995 Inlägg

Det tåget som kör under kanalen är från England till Frankrike, det går en tåg varanan timme, jag har tyvär inget pris uppgift.
Om du har gott om tid, jag tror att det är smartare och biligare att tar båten.
När det gäller att betala med kort, det bästa är att höra med din bank. du kanske slipper en kall dush.

Senast redigerat av alain (11 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
zander
11 januari 2008 · 371 Inlägg

Vilken bricka då !? där chassienr ska stå ? Tackar för det tipset med .. ska kolla det med stora ögon smile

Va bra om det går typ varannan timme.. tänkte åka till london på tors ev..
Får bli att ta ut kontanter då !! =/

Life is a bitch, then u die
MKarlsson Tunnelmaster
12 januari 2008 · 348 Inlägg

Du vet att du igentligen inte får köra supran i england alls, då försäkringen är personlig och inte på bilen... stoppar polisen dig så har dom rätt att skrota din bil. Därav det är smartare att ta båten, tror det var 8 mil från Enfield där Paul håller till... ska du ta tåget måste du åka igenom hela London med risk att träffa massor av poliser....

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
zander
12 januari 2008 · 371 Inlägg

Oj ,.. visste jag inte heller.. mycket och hålla koll på nu..
Ska nämna för polaren att vi får ta båten till holland istället.. ska ju endå dit så smile..
Något mer man bör veta smile

/Henke

Life is a bitch, then u die
stork3n
12 januari 2008 · 84 Inlägg

får man fråga vad ni pratar om, tror det e så att nån ska hämta en supra i england? har jag rätt eller fel?

Audi GT "a dream came true" (1988)
Brandta
12 januari 2008 · 162 Inlägg

eftersom du ska importera en bil (Supra va ja fattar) gissar ja att den kostar mer än 10 000kr. Tänk på att du inte bara kan ta ut pengar sådär, måste anmäla till banken ett par dar i förväg o så...vet inte exakt hur d ligger till...men d e lätt o kolla me din bank. Tänkte bara så du kommer ihåg d, men d har du säkert redan tänkt på

zander
12 januari 2008 · 371 Inlägg

Jepp ska hämta him en supra från england.. ang pengarna så ska jag iaf till banken fixa någon postväxel. sen vidare till forex och växla!! sen börja äventyret!!

Life is a bitch, then u die
MKarlsson Tunnelmaster
13 januari 2008 · 348 Inlägg

zander skrev:
Jepp ska hämta him en supra från england.. ang pengarna så ska jag iaf till banken fixa någon postväxel. sen vidare till forex och växla!! sen börja äventyret!!

Ring Forex och beställ innan, tror du måste göra det ett par dagar innan, tror det var en vecka nästan.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
FireTraXX DFFL
13 januari 2008 · 9 020 Inlägg

MKarlsson skrev:
Funkar inte att betala sånna belopp med kort, jag ville också göra det....

Klart det gör.
Beror ju på kortet.
Jag kan köpa vilken bil jag vill med mitt t.ex big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MKarlsson Tunnelmaster
13 januari 2008 · 348 Inlägg

FireTraXX skrev:

MKarlsson skrev:
Funkar inte att betala sånna belopp med kort, jag ville också göra det....

Klart det gör.
Beror ju på kortet.
Jag kan köpa vilken bil jag vill med mitt t.ex big_smile

Okej, vet inte när du var hos Paul och köpte din bil. Eftersom du verkar veta hur han säljer bilar.
Men när jag frågade det om det gick att betala med kort sa han "Afraid not no, bank transfer or cash for car purchases."

MvH
Marcus

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
Miklen
13 januari 2008 ·

..vem f*n är Paul big_smile

AUDI_NÖRD
13 januari 2008 · 207 Inlägg

hoppas det går bra att hämta bilen =)lycka till

ps. vad är det för årsmodell på supran ?

QUATTRO = De ä bar å åk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang