5404
Sök

Bmw E36 Coupé Komfort? Försäkring dyr?

1 131 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Tittat på Bmw ett tag nu å 328 Coupé verkar juh inte helt fel asså!
Ej hittat något i närheten som jag kunnat provköra än bara så a..

Hur e komforten i en 328 Coupe? "E36" som gjutet? (Tänker på förarplatsen då!)

Försäkringen på en 328 C, kmr stå på farsan 45+ bor på landet i Villa.
Va kan det kosta? Respektive Hel/Halv/Trafik

Vad borde man ha av dessa? "Hel/Halv eller Trafik"?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
12 januari 2008
BMW är och kommer alltid att vara BMW.
328 är en riktigt och trevligt leksak. titta på (www.autopower.se), en trevligt sajt för enbar BMW, där kan du ser mycket och fråga mycket.
När det gäller försäkring berör på hur du kör, om du äger bilen, försäkring gäller på din far om du bor samma adress annars beräknar dom detta som bedregeri till ner sänkt premiär.
kolla på BMW original försäkring på tel: 08-54170595.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Thorssa
12 januari 2008
Se till att den har sportstolarna bara så kommer du sitta kanon!

1 131 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
alain skrev:
328 är en riktigt och trevligt leksak. titta på (www.autopower.se), en trevligt sajt för enbar BMW, där kan du ser mycket och fråga mycket.
När det gäller försäkring berör på hur du kör, om du äger bilen, försäkring gäller på din far om du bor samma adress annars beräknar dom detta som bedregeri till ner sänkt premiär.

Bor hemma så d ska la vara lungt! kmr stå på mig antar jag, blir det krångel då? Kollat där en hel del, najs sida!
Men åter till komforten. En polare sade:
"har du en gång suttit i en sådan bmw så vill du aldrig stigga ur den"
Stämmer detta tro?

3 059 Inlägg
13 januari 2008
Rigg0 skrev:
alain skrev:

Bor hemma så d ska la vara lungt! kmr stå på mig antar jag, blir det krångel då? Kollat där en hel del, najs sida!
Men åter till komforten. En polare sade:
"har du en gång suttit i en sådan bmw så vill du aldrig stigga ur den"
Stämmer detta tro?

Klart de gör..
När man suttit in sig och märkt vilka sköna bilar det är så byter man inte i första taget.

Du är inte så gammal o haft körkort så värst länge va? Tänk på att det kan kosta lite mer om man är "för ung" eller haft körkort för kort tid.
Senast redigerat av Smajly (13 januari 2008)

155 Inlägg
13 januari 2008
Du kan ju sätta försäkringen på din pappa och han kan meddela att han har en son som är under 25 som också kommer ha tillgång till bilen, då höjs bara självrisken med 1000kr ifall du orsakar ngt. Nu vet inte jag hur gammal du är.
Och du bor ju som sagt hemma så ser inte det som något bedrägeri.
Om du är under 24 år så är ju försäkringarna alltid dyra.

1 131 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
BeNnaN skrev:
Du kan ju sätta försäkringen på din pappa och han kan meddela att han har en son som är under 25 som också kommer ha tillgång till bilen, då höjs bara självrisken med 1000kr ifall du orsakar ngt. Nu vet inte jag hur gammal du är.
Och du bor ju som sagt hemma så ser inte det som något bedrägeri.
Om du är under 24 år så är ju försäkringarna alltid dyra.

Hemma på 20 bast. Så ställler bilen på mig men försäkringen på farsan? Hur mkt billigare blir det? i jämförelse om jag lagt försäkringen på mig

8 921 Inlägg
13 januari 2008
Den som har det ekonomiska intresset som det så fint heter ska stå som ägare på bilen.
Endast ägaren kan teckna försäkring, så om din far ska stå för försäkringen så måste han givetvis stå som ägare till bilen.
Vad försäkringen kostar på dig eller din far får du veta om du ringer runt och frågar.
Går inte att gissa sig till hur mycket det kostar, alla betalar olika mycket.

Fotograf på Tierp iDag

BMW-328I
13 januari 2008
Kan hjälpa lite, min försäkring ligger på ca 6-7k o de halv, e på mammas namn då ja e 19år och bor i stockholm rätt så centralt men ändå i villaområde. Till komforten så ja dom e riktigt sköna men se till o få en me sportstolar vilket jag har, kan ej klaga på dom.

1 131 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
BMW-328I skrev:
Kan hjälpa lite, min försäkring ligger på ca 6-7k o de halv, e på mammas namn då ja e 19år och bor i stockholm rätt så centralt men ändå i villaområde. Till komforten så ja dom e riktigt sköna men se till o få en me sportstolar vilket jag har, kan ej klaga på dom.

A ok! men du står för bilen?

Zzzz
937 Inlägg
13 januari 2008
Jag bor i centrala Trollhättan och är 23år.
Hos atava så skulle en 328 -95 kosta följande för mig.
Halv - 8046kr
Hel - 11627kr (Självrisk 3000kr)

Edit: (Inte för att dessa siffro säger någonting egentligen)

Som Hamilton skrev så kan ägaren och den som står för försäkringen inte vara olika personer.
Och om du skall ha hel- eller halv-försäkring är ju upp till dig om du tycker att bilen är värd såpass mycket att den är värd att helförsäkra.

Rigg0 skrev:
BMW-328I skrev:

Senast redigerat av coffe.dk (13 januari 2008)

1 131 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
coffe.dk skrev:
Jag bor i centrala Trollhättan och är 23år.
Hos atava så skulle en 328 -95 kosta följande för mig.
Halv - 8046kr
Hel - 11627kr (Självrisk 3000kr)

Edit: (Inte för att dessa siffro säger någonting egentligen)

Som Hamilton skrev så kan ägaren och den som står för försäkringen inte vara olika personer.
Och om du skall ha hel- eller halv-försäkring är ju upp till dig om du tycker att bilen är värd såpass mycket att den är värd att helförsäkra.

Rigg0 skrev:
BMW-328I skrev:

Om jag låter även bilen stå pa farsan så är det lugnt? Eller blir det skit med försäkring å så om bilen står på farsan men det e jag som kör å pillar me den?

151 Inlägg
13 januari 2008
Om du ska ha en billig försäkring så försäkra den på din pappa, men då måste samtidigt han vara ägare till bilen! Om du själv köper bilen och tecknar försäkring så kan du pilla/köra utan problem men jag kan garantera dig att det är inga roliga siffror i försäkringspremie du kommer att få oavsett bil. Går varken säga bu eller bä om det blir strul, har haft bilar på mina föräldrar och det har aldrig varit något snack när något har hänt (volvia) och vet samtidigt personer som haft ett helvete.. Tex en som hade bilen försäkrad på sin pappa stylade den och var men på utställningsbilder tillsammans med bilen, fick inte ut en krona pga att dom tyckte det var bevis nog att det var han som brukade bilen pga utseendet och att han ''poserat'' vid bilen vid utställningar.
Senast redigerat av raliman08 (13 januari 2008)

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

1 131 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
raliman08 skrev:
Om du ska ha en billig försäkring så försäkra den på din pappa, men då måste samtidigt han vara ägare till bilen! Om du själv köper bilen och tecknar försäkring så kan du pilla/köra utan problem men jag kan garantera dig att det är inga roliga siffror i försäkringspremie du kommer att få oavsett bil. Går varken säga bu eller bä om det blir strul, har haft bilar på mina föräldrar och det har aldrig varit något snack när något har hänt (volvia) och vet samtidigt personer som haft ett helvete.. Tex en som hade bilen försäkrad på sin pappa stylade den och var men på utställningsbilder tillsammans med bilen, fick inte ut en krona pga att dom tyckte det var bevis nog att det var han som brukade bilen pga utseendet och att han ''poserat'' vid bilen vid utställningar.

Låter inte så jävla najs! men hur stor är prisintervallen på ett ungefär?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
13 januari 2008
Om min dottersom var under 24 och skulle äga min bil och betala själv försäkring i Göteborg, det skulle kost henne 38.000:- per år jag betala själv 12.000:-. Jag ska bytta bolaget och gå över till BMW original försäkring och betala 8.500:- helförsäkring.
Hör med dom vad det skulle kosta för din bil på din far.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 131 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
alain skrev:
Om min dottersom var under 24 och skulle äga min bil och betala själv försäkring i Göteborg, det skulle kost henne 38.000:- per år jag betala själv 12.000:-. Jag ska bytta bolaget och gå över till BMW original försäkring och betala 8.500:- helförsäkring.
Hör med dom vad det skulle kosta för din bil på din far.

INga roliga pengar det! Men ändå så känns det äna bättre om jag ställer bilen å försäkringen på mig, känns mer som min bil då..
Men BMWs orginalförsäkring, är den bra? eller rättare sagt billig jämtemot andra försäkringsbolag? mer än 10.000 per år känns lite onödigt + skatt på bilen

Sök