5401
Sök

Vad gäller ang, motortrafik förbjuden med tid, samt regplåt?

Snabb =)
247 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
Blev stannad igår för körde på ställe där motortrafik är förbjuden mellan 22:00-04:00 och det står bara med svarta siffror ej parantes lr liknande, fick böter på 1000kr för motortrafik förbjuden men det borde väll bara gälla vardagar? men dom säger att det gäller alla dagar. Har nu suttit och försökt läsa mig till vad som gäller och jag får det till bara vardagar.

Sen klaga han även på min regplåt att den syntes lite dåligt, och sa att den ska synas tydligt på 2m håll.

Stämmer det dom säger?

/mvh Markus

Just real power no turbo shit =)

3 235 Inlägg
14 januari 2008
enberg_187 skrev:
Blev stannad igår för körde på ställe där motortrafik är förbjuden mellan 22:00-04:00 och det står bara med svarta siffror ej parantes lr liknande, fick böter på 1000kr för motortrafik förbjuden men det borde väll bara gälla vardagar? men dom säger att det gäller alla dagar. Har nu suttit och försökt läsa mig till vad som gäller och jag får det till bara vardagar.

Sen klaga han även på min regplåt att den syntes lite dåligt, och sa att den ska synas tydligt på 2m håll.

Stämmer det dom säger?

/mvh Markus

Svart text betyder vardagar, om inte annat anges, (t ex alla veckodagar...).

Sen när det gäller skylten, så måste den vara välsynlig och fullt läsbar, men om den ska vara två eller hundra meter det vet jag inte. Du kan ju söka på nätet, borde finnas tydliga regler.

Sök