3407
Sök

S60 2.5T vs S60 T5?

1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#1
någon som kan säga nånting om dessa motoralternativ??

2005-2008års mod?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 januari 2008
#2
Förutom att det är lättrycksturbo VS. fulltrycksturbo?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#3
Typ hur ni tycker dom är att köra osv... smile

julgran
214 Inlägg
14 januari 2008
#4
Har bara haft möjligheten att köra  S60 2.4T & 2.5T men det är en trevlig motor med bra drag, och går tyst. Hur dom är i förhållande till T5 har jag ingen egen erfarenhet av än.
2.5T är ju en större motor med en lätttrycksturbo. ( samma motor som R versionen )
T5 är 2.3 liters fulltrycksturbo.

S60 T5 är dyrare i försökring än 2.5T (iaf på mig)

Det är väl det jag har lärt mig hitills.


726 Inlägg
14 januari 2008
#5
det e väl helt olika saker vad gäller hållbarhet i motorerna , Sitter väl bra mö bättre/tåligare stakar i t5an jämfört med Lätttryckaren


1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#6
Hur är Automaten i dessa motoralternativ?

nån som kört me ex BSR chip på 2.5T?
Senast redigerat av LazerHawke (14 januari 2008)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 januari 2008
#7
Crall skrev:
S60 T5 är dyrare i försökring än 2.5T (iaf på mig)

Ganska säker på att det är så för alla eftersom T5'an är största motorn i serien om man räknar bort "R".

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

julgran
214 Inlägg
14 januari 2008
#8
John87 skrev:
Crall skrev:
S60 T5 är dyrare i försökring än 2.5T (iaf på mig)

Ganska säker på att det är så för alla eftersom T5'an är största motorn i serien om man räknar bort "R".

joo antagligen stämmer det ju på alla. Ville bara skriva det utan att låta för säker på min sak ; )


1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#9
sorgliga me gorgs forum är att det blir mkt machosnack istället för att ägna sig åt frågorna....

182 Inlägg
14 januari 2008
#10
T5an är mycket skönare...det går inte att jämföra de två typ :S Tänk dig ett steg 3 trim på t5an och ett steg 3 trim på 2.5t liksom? T5an kmr upp i 350 hk medans 2,5t kmr knappt upp i 280 hk...original är det också stor skillnad..skulle satsa på en T5 om du har råd..annars köp en S40N T5 big_smile

MVH Jojje


1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#11
Serreos skrev:
T5an är mycket skönare...det går inte att jämföra de två typ :S Tänk dig ett steg 3 trim på t5an och ett steg 3 trim på 2.5t liksom? T5an kmr upp i 350 hk medans 2,5t kmr knappt upp i 280 hk...original är det också stor skillnad..skulle satsa på en T5 om du har råd..annars köp en S40N T5 big_smile

MVH Jojje

det är ju fisturbo i S40N T5 har en 2.0T FAS 2 nu inte sugen på en fisturbo tongue

1 268 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
#12
Borde finnas fler här som har nåt att säga om S60 T5 alt 2.5T

1 268 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
#13
Svagheter etc på dessa bilar?????

hur funkar automatlådan?? bra dåligt?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 januari 2008
#14
2,5an med t5 turbon smile hihi Om man ska trimma hade jag iaf valt 2,5an utan snack.


Bmw osv..

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
15 januari 2008
#15
LazerHawke skrev:
Borde finnas fler här som har nåt att säga om S60 T5 alt 2.5T

2,5T:
Riktigt skön motor att köra, jämna fina effekt sammt vridkurvor som börjar redan vid 1500-2000rpm, Dock saknas effekt på högre register. Finns chip.

T5:
Bra bottenvrid lite nervösare, dock visas resultat redan i mellan registret. Men 250hk?! det märks inte...

Blir det S60 för min del, så blir det 2,5T, även billigare att försäkra.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

17 Inlägg
15 januari 2008
#16
har en T5:a nu visserligen av äldre årsmodell...
den saknar bra bottenvrid innan 3000 rpm här inte mycket
har för mej att -05 när den nya motorn med 260 hp och annan turbo
gjorde att den fick något bättre bottenvrid
roligare på höga varv

2,5t bra bottenvrid ingen större skillnad på dom moterna i orginal innan 150 km/h ungefär
roligare på låga varv

varför är inte R ett alternativ när du ändå ska ha så pass ny årsmodell?

varför är s40n T5 inte ett alternativ? den är goare att köra!
Senast redigerat av mattan_ (15 januari 2008)


509 Inlägg
15 januari 2008
#17
om du ändå ska ha en nyare t5 så kan du ta en lite äldre R! smile

1 256 Inlägg
15 januari 2008
#18
S60 2.5T
Den har bara fördelar..

Billigare skatt
Billigare försäkring
Mindre soppakostnader
Bättre att trimma (Mer vridmoment, större motor)

Och framförallt.. Bättre andrahandsvärde!


T5an har bara en 2.3 liters motor

Många av T5:orna har automatlåda, det rekommenderar jag ej.


1 268 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
#19
mattan_ skrev:
har en T5:a nu visserligen av äldre årsmodell...
den saknar bra bottenvrid innan 3000 rpm här inte mycket
har för mej att -05 när den nya motorn med 260 hp och annan turbo
gjorde att den fick något bättre bottenvrid
roligare på höga varv

2,5t bra bottenvrid ingen större skillnad på dom moterna i orginal innan 150 km/h ungefär
roligare på låga varv

varför är inte R ett alternativ när du ändå ska ha så pass ny årsmodell?

varför är s40n T5 inte ett alternativ? den är goare att köra!

nja vet inte hört att 2.5T är grym å så... är ute efter en Automatare men det är få T5 som har.... sen såg jag i Volvos modprogram att T5är out of game mad men 2.5T ligger kvar alltså är den mer eftertraktad

1 268 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
#20
Jonni skrev:
S60 2.5T
Den har bara fördelar..

Billigare skatt
Billigare försäkring
Mindre soppakostnader
Bättre att trimma (Mer vridmoment, större motor)

Och framförallt.. Bättre andrahandsvärde!


T5an har bara en 2.3 liters motor

Många av T5:orna har automatlåda, det rekommenderar jag ej.

T5 av mod år 05 å framåt har ingen automatlåda vad jag sett i dom kretsar ja kollat....

vad menade du me vridet i 2.5T? finslipa dig där tack smile


Sök