4797
Sök

behöver hjälp fort, fälgarna passar inte i fram.. så jag har gort en egen specialare funkar det ?

Avstängd
1 266 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Sexyicecube skrev:
Varför inte köpa riktiga saker och vara säker på ditt och andras liv?  Även om man tänker att
"varför skulle det hända"
"Det händer aldrig mig"
"Äsch då, det här sitter"

www.Manton.se Har det du söker! smile

men hallå, om inte fuskspacers skulle funka, tror du dom skulle få säljas då på tex biltema ? smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Busdriver
389 Inlägg
14 januari 2008
TheFinnishFlash skrev:
Sexyicecube skrev:
Varför inte köpa riktiga saker och vara säker på ditt och andras liv?  Även om man tänker att
"Det händer aldrig mig"

men hallå, om inte fuskspacers skulle funka, tror du dom skulle få säljas då på tex biltema ? smile

Brukar sitta varningstexter på påsarna tongue

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
14 januari 2008
TheFinnishFlash skrev:
Sexyicecube skrev:
"Det händer aldrig mig"

visst funkar det, men är ju inte ens tillåtet att använda "fusk-spacers", finns en anledning till det, anses inte lika säkert som "riktiga" bolt-on spacers.. m.m.

finns mycket man kan köpa till bilen på biltema m.fl varuhus som inte är tillåtet att använda i allmän trafik eller vad man ska säga
Senast redigerat av turbotompa (14 januari 2008)

1 661 Inlägg
14 januari 2008
Klart dom får sälja dom, men finns alltid en text där det står tex, "tar ej ansvar för att köras med på allmän väg m.m. (Vet ej exakta texterna)

Tex. Du kanske bara ska ha dom på ditt utställningsbygge som rullar in & ur garaget i 1 km/h?

Klart det funkar, är ju samma princip, men varför chansa med en sån allvarlig sak?

143 Inlägg
14 januari 2008
alltså hur tänker du?
håller me flertalet på svarande på detta "ämne"

skulle aldrig åka me bultar på hjulmuttra..
smäller bulta så finns riskerna me att du skadar mer än bara dej själv som också flertalet sagt redan..

ställ bilen o köp rätt saker..
dvs spacers el parkera den o vänta på våren..

1dec e d vinterlag på dubbdäck.. wink

Avstängd
1 266 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Sexyicecube skrev:
Klart dom får sälja dom, men finns alltid en text där det står tex, "tar ej ansvar för att köras med på allmän väg m.m. (Vet ej exakta texterna)

Tex. Du kanske bara ska ha dom på ditt utställningsbygge som rullar in & ur garaget i 1 km/h?

Klart det funkar, är ju samma princip, men varför chansa med en sån allvarlig sak?

har fusk spacers på min andra bil..funkar utan problem smile..men att det var varningstexer på visste jag fan inte

Avstängd
1 266 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
om jag gör en kopia av bromsskivan då ? och lägger på..då är det ju som att jag har en tjockare bromsskiva..det kan inte vara nå farligt ?

16 Inlägg
14 januari 2008
jag har då itn haft nåra som helst problem me de har gjort likadant på min toyota corolla har hållit aldrig gått av och dom får ganska mkt stryk så som mina polare o ja kör i grustaget men om du vill vara 110% säker så köp ettpar riktiga spacers tongue

folk med hjärna kör bil med stjärna

1 661 Inlägg
14 januari 2008
Du har ju fått flera svar och alla säger samma sak, kör med riktiga grejer, Inga nya "bromsskivor" eller fejkade spacers eller bultar hit  & dit!

Köp riktigt spacers så är du rädd om dig själv OCH dina medtrafikanter, men som sagt...din bil, dina beslut.

Avstängd
1 266 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
mercedes19 skrev:
jag har då itn haft nåra som helst problem me de har gjort likadant på min toyota corolla har hållit aldrig gått av och dom får ganska mkt stryk så som mina polare o ja kör i grustaget men om du vill vara 110% säker så köp ettpar riktiga spacers tongue

vadå...fusk spacers eller muttrar ?

19 Inlägg
14 januari 2008
Man ska inte snåla med säkerheten.Köpte en ryggskena av ett sämre skit märke,bara för att jag va snål.Och idag så sitter jag i rullstol och e förlamad ifrån bröstet. Med facit i hand,hade jag lagt ut lite mer pengar på att köpt en kvalite ryggskena,så hade ja förmodligen inte suttit i rullstol.Så snåla inte på säkerheten. Kan ju tillägga att ja vurpade med båge då
Senast redigerat av usa_power (14 januari 2008)

Avstängd
1 266 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
usa_power skrev:
Man ska inte snåla med säkerheten.Köpte en ryggskena av ett sämre skit märke,bara för att jag va snål.Och idag så sitter jag i rullstol och e förlamad ifrån bröstet. Med facit i hand,hade jag lagt ut lite mer pengar på att köpt en kvalite ryggskena,så hade ja förmodligen inte suttit i rullstol.Så snåla inte på säkerheten. Kan ju tillägga att ja vurpade med båge då

det var ju riktigt tråkigt att höra sad
okejdå, nån som vet en sida med minst 6mm spacers till en ford mondeo 93 ??

1 661 Inlägg
14 januari 2008
www.Manton.se som jag skrev tidigare?

fixar det du behöver till 99%.

Avstängd
1 266 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Sexyicecube skrev:
www.Manton.se som jag skrev tidigare?

fixar det du behöver till 99%.

billigt och bra ser jag yikes

1 661 Inlägg
14 januari 2008
110% Kvalité kostar pengar

3 235 Inlägg
14 januari 2008
TheFinnishFlash skrev:
om jag tar 5mm då..själv stora hålet på oket åker ju in i fälgen några mm så det borde inte vara några problem ju ?

Köp i så fall spacers, då fördelas belastningen från bultarna på hela navet.
Om du bara har brickor, så belastas bara det området under brickorna, och risken är stor att bultarna sviker.

3 235 Inlägg
14 januari 2008
Spacers kan du köpa där de säljer däck och fälgar. Tom biltema och mekonomen borde väl ha det.

24 Inlägg
14 januari 2008
iaf så la jag en mutter på varje bult 8mm tjock..och skruva på däcket och nu funkar det...men är detta livsfarligt?

detta är totalt livsfarligt, bultarna kan gå av hur lätt som helst.
Jag skulle inte ens komma på tanken att göra detta, köp riktiga spacerplattor, eller fälgar som är tillverkade för att passa på bilen!

Avstängd
1 266 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Hur somhelst behöver jag inga spacers nu !! någon idiot som bytt belägg hade lagt sprinten fel, så hela oket, och beläggen satt helt löst !! det är heller in inte så bra vad jag förstått..men nu sitter dom på iaf big_smile

Reparatör
630 Inlägg
14 januari 2008
TheFinnishFlash skrev:
Hur somhelst behöver jag inga spacers nu !! någon idiot som bytt belägg hade lagt sprinten fel, så hela oket, och beläggen satt helt löst !! det är heller in inte så bra vad jag förstått..men nu sitter dom på iaf big_smile

hur länge har du ägt bilen å inte upptäckt detta lilla fenomen då .... hmm

Sök