Finns det här extremt lågutrustade bilar?

Kanelbullen
14 januari 2008 · 1 722 Inlägg

typ som v70 och nyare bilar`? jag tänkte på utan "riktig" ac och elhissar och skinnklädsel tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Caffe
14 januari 2008 · 1 436 Inlägg

Farsan har en Pegga 107, den har inte AC, elhissar, skinklädsel eller ens vettig ljudisolering som standard.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Infinity
14 januari 2008 · 21 Inlägg

Hyundai Atos går ju att få utan servo, abs, ac, skinnklädes och el hissar tongue

Thorssa
14 januari 2008 ·

Ingen AC, har elhissar och elspeglar men det borde vara standard på en A3. Kommer faktiskt inte på något på hela bilen som kan tänkas ha varit extrautrustning haha! Förutom det jag har monterat alltså, men jag antar att vi räknar utrustning från fabrik?

Jimm
14 januari 2008 · 1 661 Inlägg

Alton har inte ens servo! Så inte heller abs, ac, ljudanläggning eller el hissar

FireTraXX DFFL
14 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Den där Tata-bilen lär ju inte ha speciellt mycket extrautrustning att hurra över för 17500kr tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Norbro
14 januari 2008 · 263 Inlägg

FireTraXX skrev:
Den där Tata-bilen lär ju inte ha speciellt mycket extrautrustning att hurra över för 17500kr tongue

Man ska vara glad om man får en ratt i den, kanske blir snören (lådbilstypen)tongue

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Serreos
14 januari 2008 · 182 Inlägg

Peugeot 107 har ju inte ens varvräknare som standard...

Martin 9-3 Fisketokig
14 januari 2008 · 2 997 Inlägg

Mitsubishi Evo IX 379.000:-

Tomt fack där stereon ska sitta...

Iaf när jag var in och tänkte köpa vinterbil.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Holme
14 januari 2008 · 1 417 Inlägg

Lustigt med evon smile
Annars finns det väl rs-utgåvor eller dyligt av någon Evo som inte har fönsterhissar eller spec mycket ljudisolerning med mera. Allt som väger är redan borta när man köper den smile

81an
14 januari 2008 · 566 Inlägg

Hade en gång i tiden en kadett city..Läste för kul skull instruktions boken. och där stog det att man kunde köpa till extra utrustning som tex nackstöd..och då menar ja inte bak. lol kan tillägg att min inte va extra utrustad med den lyxen.

FireTraXX DFFL
14 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Mitsubishi Evo IX 379.000:-

Tomt fack där stereon ska sitta...

Iaf när jag var in och tänkte köpa vinterbil.

E46 M3 CSL är där inte heller stereo tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
FL3JM Inga konstigheter
14 januari 2008 · 2 064 Inlägg

Lotus Elise och Exige har ju väldigt lite prylar, man får dock betala extra för att dom ska plocka bort AC'n i Exige.
Elhissar och sånt är extrautrustning, allt för att hålla nere vikten. smile

kohler
14 januari 2008 · 671 Inlägg

min vinterbil en golf IIIa ... ingen utrustning... enda knappen man kan trycka på är bakrutevärme... annars nada... det finns en lampa på mittkonsolen.. men har aldrig sett den tändas och vet inte hur man får den att tändas.   Men sen är det ju vinterbilen åxå.

Second is the first loser
Mortalis VW-nörd?
14 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Infinity skrev:
Hyundai Atos går ju att få utan servo, abs, ac, skinnklädes och el hissar tongue

Den kommer väl utan motor också och hål i golvet som man får springa igång den? Tycker mig sett de på motorvägens påfarter ibland

John87 Stolt Volvoägare
15 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Mortalis skrev:

Infinity skrev:
Hyundai Atos går ju att få utan servo, abs, ac, skinnklädes och el hissar tongue

Den kommer väl utan motor också och hål i golvet som man får springa igång den? Tycker mig sett de på motorvägens påfarter ibland

Jorå..
Morsan fick en sån som lånebil när hon lämnade in hennes på verkstan och YEAY vilken bil!

Har aldrig suttit i något så plastigt och tråkigt.
Och som sagt är utrustningen inte bättre än resten av bilen.
Fast den är ju billig så vafan tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
q4
15 januari 2008 · 72 Inlägg

Vi hade en Skoda Felicia -00 som inte hade c-lås ingen stereo, ingen varvräknare den hade helt enkelt ingenting inte ens abs-bromsar. Ja körde en polares daewoo matiz häromdan o den hade inte ens SERVO och va en 03 eller 02, ingen stereo m.m. Visste itne om ja skulle skratta eller gråta.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Serreos skrev:
Peugeot 107 har ju inte ens varvräknare som standard...

inte ofta bilar med små motorer har de.


Bmw osv..
v8rickard Gammelbilsnörd
15 januari 2008 · 450 Inlägg

q4 skrev:
Vi hade en Skoda Felicia -00 som inte hade c-lås ingen stereo, ingen varvräknare den hade helt enkelt ingenting inte ens abs-bromsar. Ja körde en polares daewoo matiz häromdan o den hade inte ens SERVO och va en 03 eller 02, ingen stereo m.m. Visste itne om ja skulle skratta eller gråta.

Orkar man inte ratta en sån bil utan servo e det ju tragiskt... värre e det med gammla jänkare från tidigt 50 tal innan servo blev så vanligt. Rejäla gjutjärns maskiner osså muskelservo... För att inte tala om äldre lastbilar som saknar servo..tongue

På min pv är det inte värst mycket lull ull... Vaccum vindrutetork är ju en het detalj:P

q4
15 januari 2008 · 72 Inlägg

v8rickard skrev:

q4 skrev:
Vi hade en Skoda Felicia -00 som inte hade c-lås ingen stereo, ingen varvräknare den hade helt enkelt ingenting inte ens abs-bromsar. Ja körde en polares daewoo matiz häromdan o den hade inte ens SERVO och va en 03 eller 02, ingen stereo m.m. Visste itne om ja skulle skratta eller gråta.

Orkar man inte ratta en sån bil utan servo e det ju tragiskt... värre e det med gammla jänkare från tidigt 50 tal innan servo blev så vanligt. Rejäla gjutjärns maskiner osså muskelservo... För att inte tala om äldre lastbilar som saknar servo..tongue

På min pv är det inte värst mycket lull ull... Vaccum vindrutetork är ju en het detalj:P

Haha de klart som fan man orkar det. Men iaf jag rattar oftast med en hand, och det går ju inte utan servo så det är lite ovant. Men det e klar det går att köra tongue .

Senast redigerat av q4 (15 januari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang