Hjälp men köp av snål bil!

Jimm
17 januari 2008 · 1 661 Inlägg

Suzuki Alto är väldigt billig i drift och inköp. Drar 0.5 l/mil.
Jag har haft min i 1.5 år och kört över 2000mil utan några problem alls.
Det är väl mest krocksäkerheten som talar emot den, annars är den en bra andra bil.

Gustav
21 januari 2008 · 317 Inlägg

Någon som har någon erfarenhet om saab 9-3 tdi? va är de fär motor i en sån?

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
_Widde_
22 januari 2008 · 149 Inlägg

Borde vara samma motor som i min om du tänker på den första generationen 9-3 och inte 9-3 SS.

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!
nordqvist87
22 januari 2008 · 20 Inlägg

Tjena, kollar med efter en bensinsnål och ekonomisk bil så tänkte låna tråden lite och hoppas det e okej.

letar efter en en bil som ska vara billig att äga och köra, runt 25k får den kosta och helst inte vara så ful så man skäms i den, vet att det e en smaksak vad man gillar men endå.

Jag har kollat på bland annat
Opel vectra, honda civic, mitsubishi carisma, honda accord, toyota carina

tänkte fråga om det e någon av dom som e bra, driftsäker med mera, och om det e något man behöver tänka på, kolla efter på just dom här bilarna när man köper?
Vore också bra att veta om den har okej utrymme för förraren då jag e över 1.90 kan det bli lite trångt i vissa småbilar och obekvämt när man åker längre.

edit: ska gärna klara att göra en säker omkörning med, dvs nått under huven vore trevligt

Mer förslag på bilmodeller mottages gärna..smile

Senast redigerat av nordqvist87 (22 januari 2008)

sinaen
28 oktober 2009 · 32 Inlägg

Tänker också låna tråden, letar efter en billig pendlarbil. som ska gå i norrland. helst 4wd och diesel. om inte det så spelar det inte störrer roll.. kanske någon skattebefriad?

kollat bla annat på volvo nissan cherry/sunny toyota golf subaru osv.. men inte riktigt hittat någon jag är nöjd med.

Pris? 15.000... beroende på...

Volvo 940 Turbo "Yoshii" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang