arabisk_vodka skrev:
jag har vart på de flesta blackrace i borås och tittat, men jag har fan inte sett nån av din bilar där, sen oki man betalar de jävla 200kr men det är så mkt strul på blackrace i viared att man tänker jag hellre kör till nån annan stad och tankar dessa 200kr och kör hur mkt jag vill hellre, och ska man vara helt ärlig så är det roligare med OLAGLIGT, därför kommer det så mkt mer bilar och folk till det polis förbannde ramnslätt än vad de kommer till viared.. tänk efter innan du svarar på detta och var ärlig tack
mvh // Salwan
Som jag skrev tidigare så tänkter inte jag vara någon moral-snubbe . Men jag känner att jag iaf måste svara på ditt inlägg. "tänk efter innan du svarar på detta och var ärlig tack" skriver du? Vad menar du med det? Självklart är jag ärlig i mitt svar, och vad är det jag måste tänka över innan jag svarar?!?

För det första så är det jag som är Körledare på Blackrace. Det är alltså JAG som har hand om det hela och sköter det. Jag skaffar tillstånden från Polis, Kommun, etc. Det betyder också att jag måste vara där för att övervaka och sköta körningarna, besikting etc. Detta medför att det finns väldigt lite tid kvar för mig att köra. Tro mig när jag säger att jag älskar att köra "dragrace". Jag har lyckats överlåta ansvaret korta stunder för att få köra själv. Och jag har kört alla min bilar och fått tidkort.
Visst har det varit små missöden som att folk har kört på fotocellerna, regn som sabbat elektroniken. Publik som råkat snubbla över sladden till elverket, vilket i sin tur gjort att datorn till tidtagningen dog och efter det ballat ur etc.
MEN trots dessa missöden så hinner man köra otroligt mycket på 3 timmar ändå! Det kördes närmare 300gånger per kväll!!!
Förstår att du tycker det är roligt att köra olagligt. Been there, done that!
Men oftast tröttnar man på det av olika anledningar. De flesta som kör dragracing "på riktigt" har börjat sin karriär på gatan och kört ifrån kompisar. Skillnaden är att nu finns det ett lagligt alternativ!
Vad är det som gör att du tycker det är så roligt att köra olagligt? Känner du dig som en Bad-Boy när polisen kommer?

Jag har inte sett dig köra på Blackrace? Är du rädd för att få ett tidkort?

Allvarligt talat, alla gör precis som dom vill. Men nu har du fått mitt ärliga svar.