1266
Sök

Bilintresserat folk i Borås?

398 Inlägg
17 februari 2008
arabisk_vodka skrev:
jag har vart på de flesta blackrace i borås och tittat, men jag har fan inte sett nån av din bilar där, sen oki man betalar de jävla 200kr men det är så mkt strul på blackrace i viared att man tänker jag hellre kör till nån annan stad och tankar dessa 200kr och kör hur mkt jag vill hellre, och ska man vara helt ärlig så är det roligare med OLAGLIGT, därför kommer det så mkt mer bilar och folk till det polis förbannde ramnslätt än vad de kommer till viared.. tänk efter innan du svarar på detta och var ärlig tack

mvh // Salwan

Som jag skrev tidigare så tänkter inte jag vara någon moral-snubbe . Men jag känner att jag iaf måste svara på ditt inlägg. "tänk efter innan du svarar på detta och var ärlig tack" skriver du? Vad menar du med det? Självklart är jag ärlig i mitt svar, och vad är det jag måste tänka över innan jag svarar?!? hmm

För det första så är det jag som är Körledare på Blackrace. Det är alltså JAG som har hand om det hela och sköter det. Jag skaffar tillstånden från Polis, Kommun, etc. Det betyder också att jag måste vara där för att övervaka och sköta körningarna, besikting etc. Detta medför att det finns väldigt lite tid kvar för mig att köra. Tro mig när jag säger att jag älskar att köra "dragrace". Jag har lyckats överlåta ansvaret korta stunder för att få köra själv. Och jag har kört alla min bilar och fått tidkort.

Visst har det varit små missöden som att folk har kört på fotocellerna, regn som sabbat elektroniken. Publik som råkat snubbla över sladden till elverket, vilket i sin tur gjort att datorn till tidtagningen dog och efter det ballat ur etc.
MEN trots dessa missöden så hinner man köra otroligt mycket på 3 timmar ändå! Det kördes närmare 300gånger per kväll!!!

Förstår att du tycker det är roligt att köra olagligt. Been there, done that!
Men oftast tröttnar man på det av olika anledningar. De flesta som kör dragracing "på riktigt" har börjat sin karriär på gatan och kört ifrån kompisar. Skillnaden är att nu finns det ett lagligt alternativ!

Vad är det som gör att du tycker det är så roligt att köra olagligt? Känner du dig som en Bad-Boy när polisen kommer? tongue
Jag har inte sett dig köra på Blackrace? Är du rädd för att få ett tidkort? wink

Allvarligt talat, alla gör precis som dom vill. Men nu har du fått mitt ärliga svar.
Senast redigerat av Formula (17 februari 2008)

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

302 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Formula skrev:
Bohlin, välkommen till Borås!

Som sagts tidigare så tipsar jag om 402m.com. Många bilintresserade Boråsare där!

Ang race så har vi ett lagligt alternativ i Borås. Vi kör nämligen efter Blackrace koncept.
(Förstår inte varför man skall köra olagligt när det finns ett lagligt alternativ?)

Dessutom så kommer det en Bilträff i Borås. Den är återkommande varje år och kallas "Vårmönstring i Borås". Här är mer info:
http://402m.com/showthread.php?t=37086& … %F6nstring

Mvh Niklas

Tackar så mycket.   där ska jag gå in och kika runt lite wink
blackrace låter kul, dock synd att min bil inte är spec. trimmad...  men det hinner det kanske bli ändring på innan racen sätter igång.

vårmönstringen är nu inbokad smile
vart håller den till då?

MVH Pälle

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
17 februari 2008
Bohlin skrev:
vårmönstringen är nu inbokad smile
vart håller den till då?

MVH Pälle

Almenäs --> http://kartor.eniro.se/#&what=map_a … &pis=0

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

1 587 Inlägg
17 februari 2008
Ja ska rejsa med min iaf.. Sen om ja förlorar så är de väl skitsamma tongue haha Man kan ju inte alltid vinna big_smile hehe !

Bamse940Ltt
17 februari 2008
nu är slangen fixad så vi kan köra lite igen Pälle:P var kul innan o gasa lite tills slangen hoppad.

händer ngt ikväll?

mvh

1 587 Inlägg
17 februari 2008
Men blir de nån ny "förening" eller big_smile?

Bamse940Ltt
17 februari 2008
arabisk_vodka skrev:
hahahaha är det verkligen DU som sköter i detta.... herregud är det därför allt går som det går
för det första missförstå mig inte, jag menade att jag ville att du skulle vara ärlig och inte spela nån som håller i 50 på 50 vägar och 70 på 70vägar för det gör ingen, spela inte att du håller i regler och blabla

sen jag jämför med föreningen som bildades 2007 som är olaglig och jag var en av de som var med och fixade det, vi gjorde ett antal race träffar som var kanon och många som jag träffat önskar att det blir så i år med, och den var olgalig, de kunde lika gärna säga så om den lagliga, men tyvärr många är missnöjda med ditt lagliga! så kom inte och snacka om 200kr hit eller 200kr ditt för det är barnsligt!

sen pratar du om att jag inte kör, nej faktist jag är som du som inte har tid eller vad det det du sa?? tongue

föresten glömde säga en sak till, era tider som ni tar är inte de bästa, vet du varför??
det bero inte på era instrument och bero inte på något tekniskt heller, beror på något helt annat och jag hoppas att ni har kommit på det!

ps. 300körningar på en kväll, det lät som att det var mer än 50 värsting bilar som hållde på och rajsa!

// Salwan

öö okej.. bara en fråga salwan.. vet du hur mycke tid som behövs läggas ner i arbete på att få igenom ett förslag som tex blackrace? det är inte bara hitta en raka o sen säga till polis o kommun att nu kommer vi köra här mellan dom klockslagen o spärrar av vägen gör vi också.

det är stark jobbat o få igenom detta så vi kan ha blackrace i borås. för alla är faktiskt inte intresserade av att köra olagligt..

jag kör både och.. gillar olagligt starkt o det vet du salwan för jag var med förra året. men väldigt kul o få lite tider på bilen man kan jämföra med andra.
Senast redigerat av Bamse940Ltt (17 februari 2008)

1 587 Inlägg
17 februari 2008
Kan tänka mig att de blir planering veckan innan.. ?! yikes

Bamse940Ltt
17 februari 2008
planering veckan innan?

1 587 Inlägg
17 februari 2008
Ja typ, asså innan man har blackrace så borde man la planera de minst veckan innan de ska hållas ?? eller...

Bamse940Ltt
17 februari 2008
nää det tror jag inte.. vet ej där faktiskt.. det får formula svara på.. men tror dom ansöker om ett antal datum som dom kan får köra på under sommaren.. om det stämmer får vara osagt..
men mycke arbete är det med att organisera det
Senast redigerat av Bamse940Ltt (17 februari 2008)

1 587 Inlägg
17 februari 2008
Ja precis, eller så gör dom som du sa, de verkar ju smartare t.o.m. big_smile hehe !!

Bamse940Ltt
17 februari 2008
tror formula svarar på din fråga när han kikar in här på garaget nästa gång smile

såg dig igår btw i knalleland... kunde inte stanna åkte med kompisen i hans gula lilla bil

1 587 Inlägg
17 februari 2008
ahaa ok tongue lite synd.. Hade velat låta dig ta en titt på min bil behöver lite info tongue

Bamse940Ltt
17 februari 2008
okaj.. ikväll då runt kl20?

1 587 Inlägg
17 februari 2008
Aa visst smile ! De går bra, adda mig på msn smile !

Liquid_187@hotmail.com

Bamse940Ltt
17 februari 2008
fixat

1 587 Inlägg
Yellow bug!
1 640 Inlägg
17 februari 2008
Kollar man på publikintresset förra året, så finns ju helt klart intresset. Jag kommer besöka varje black-race som anordnas i år. Just därför att jag vill SE, de olagliga är ju inte lika publikvänliga big_smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

1 587 Inlägg
17 februari 2008
Joo men om vi hjälps åt alla så kanske vi kan väcka nåt intresse för ännu mer folk big_smile!

Sök