1822
Sök

Bilintresserat folk i Borås?

1 255 Inlägg
17 februari 2008
Varför inte köra olagliga race på torsdags kvällarna på sommaren då är ju alla snutar inne i stan?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

.......
2 655 Inlägg
17 februari 2008
ja e ju lite besviken på folk här i borås må ja säga. har bott här nu i 4:a veckor (ljungby på vardagar, borås på helgerna) och bott och varit här nere rätt mycke förut då farsan bor här och de är ju heldött här, o som de verkar på folk när man snackar me dom så är de väldigt mycke snack och lite verksta och ingen som vågar köra, tycker de är riktigt tråkit.
har märkt de då man varit ute och åkt me severin att folk står ju bara på parkeringen vid mc donalds och många av dom snackar inte äns, utan bara står där å gör ingenting.

i jämtland där ja bodde förut i östersund så brukar vi köra på rakan precis utanför flygplattsen "flygrakan" och där kör alla olika bilar oavsett effekt, och de är varje helg, och då menar ja verkligen VARJE helg, fredagar o lördagar, och så har de varit ända sen 70-80talet då de va jänkarna som härskade gatorna, och polisen vet de mer än mcyke väl, men har aldig hänt en olycka där och folk sköter sej och står några meter vid sidan av vägen.
polisen har också kört förbi ett flertal gånger, ibland stannar dom och snackar/kollar, ibland bara åker förbi.

nä folk för faan sluta snacka å raca istället...
Senast redigerat av beemern (17 februari 2008)

1 587 Inlägg
17 februari 2008
Håller me dej Lasse till 100% !! big_smile

1 255 Inlägg
17 februari 2008
De som är surt i Borås inga vill/vågar köra därför de lagliga är bra då kör iallafall några =P

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2008
Anubis skrev:
De som är surt i Borås inga vill/vågar köra därför de lagliga är bra då kör iallafall några =P

kan väll ta ett race med mercan mot dej då... bara för att ;P

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 255 Inlägg
17 februari 2008
HyperSonica skrev:
Anubis skrev:

hhee inte riktigt så ja menade utan när man ser på allt brukar vara mycke folk men ingen som vill köra man kör la för de är kul eller o vad spelar de för roll om man vinner eller inte det är ju en hobby o en hobby har man ju för att det är kul eller?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2008
Anubis skrev:
HyperSonica skrev:
Anubis skrev:

hhee inte riktigt så ja menade utan när man ser på allt brukar vara mycke folk men ingen som vill köra man kör la för de är kul eller o vad spelar de för roll om man vinner eller inte det är ju en hobby o en hobby har man ju för att det är kul eller?

precis... o jag skulle tycke de vore kul att beundra dina vacka sexiga runda bakljus från ca 50 meters håll ;P he he

Ne men... det är mycke snack i denna stan... men ingen vågar handla... Irreterande..
Senast redigerat av HyperSonica (17 februari 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 255 Inlägg
17 februari 2008
HyperSonica skrev:
Anubis skrev:
HyperSonica skrev:

precis... o jag skulle tycke de vore kul att beundra dina vacka sexiga runda bakljus från ca 50 meters håll ;P he he

Ne men... det är mycke snack i denna stan... men ingen vågar handla... Irreterande..

haha jo händer inte så mycke skulle vara kul o samlas ett gäng o köra lite race på viared eller nåt kan köra med min Race Corolla ^^ haha

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2008
Anubis skrev:
HyperSonica skrev:
Anubis skrev:

haha jo händer inte så mycke skulle vara kul o samlas ett gäng o köra lite race på viared eller nåt kan köra med min Race Corolla ^^ haha

Mjoo.. men kan vi inte samlas ett gäng o köra några repor idag? Bara för skojs skull? smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Bamse940Ltt
17 februari 2008
kör gärna lite ikväll ska till mc vid kl 20 o kollar på severins bil.. (hopps stavningen stämmer)

så hoppas vi ses där alla

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2008
Bamse940Ltt skrev:
kör gärna lite ikväll ska till mc vid kl 20 o kollar på severins bil.. (hopps stavningen stämmer)

så hoppas vi ses där alla

Okej.. ja jag kanske tittar förbi med min skadade lilla tysk tongue he he

Sump Runk Rätt O Slätt!

Bamse940Ltt
17 februari 2008
haha skadad tysk:D den var bra:D

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2008
Bamse940Ltt skrev:
haha skadad tysk:D den var bra:D

he he... ja det är ju sanning tongue he he
vad är de som strular på hans bil då? smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Bamse940Ltt
17 februari 2008
hehe så sant.. nää inte ngt som strular.. det var inkoppling av dump. han ville vet lite hur osv.

sen så tänkte jag att nu är det dags att sota ur min v70 ordentligt

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2008
Bamse940Ltt skrev:
hehe så sant.. nää inte ngt som strular.. det var inkoppling av dump. han ville vet lite hur osv.

sen så tänkte jag att nu är det dags att sota ur min v70 ordentligt

Okej... men om de inte regnar så kan vi åka upp till viared... Vill leka lite med mercan innan den går till skrot... Vilket den antagligen gör *Lessen i ögat*

Sump Runk Rätt O Slätt!

Bamse940Ltt
17 februari 2008
tycker jag låter som en bra ide att göra... jasså är det inte värt att ha kvar den?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2008
Bamse940Ltt skrev:
tycker jag låter som en bra ide att göra... jasså är det inte värt att ha kvar den?

njaae.. den är ju lite tilltryckt.. o jag vet inte om försäkringsbolaget känner för att laga upp den typ sad

Men men.. får väll se vad nästa bil blir smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

182 Inlägg
17 februari 2008
i denna datan jag skriver ifran finns ej de tre bokstaverna ni vet vilka de ar!

jag gratulerar formula och tackar han for sitt jobb, att detta finns, att vi har ett lagligt race, jag ar inte emot det, men det finns miss noje som jag forsoker formedla, plus jag har pratat och diskuterat detta med manga personer om just olagliga och lagliga, och de flesta vet sjalva vad som ar bra elle daligt.

fan kolla vad folk skriver och bedom sjlva, i slut andan ar vi alla overens om en sak, att det blir ett lyckat 2008 i boras, och vi ska kampa for det inte bara vanta pa black race, eller tanka att det finns non annan som fixar det!

...
Senast redigerat av arabisk_vodka (3 mars 2008)

398 Inlägg
17 februari 2008
arabisk_vodka skrev:
hahahaha är det verkligen DU som sköter i detta.... herregud är det därför allt går som det går
för det första missförstå mig inte, jag menade att jag ville att du skulle vara ärlig och inte spela nån som håller i 50 på 50 vägar och 70 på 70vägar för det gör ingen, spela inte att du håller i regler och blabla

Det är verkligen jag som är ansvarig för Blackrace i Borås. Det tar otroligt mycket mer tid att förbereda och sköta detta än vad du verkar tro? Jag och SHRA gör detta för att vi tycker om Dragracing. Vi hoppas på att folk skall tycka att det är roligt och helt enkelt börja köra på en mer seriös nivå. Som jag skrev tidigare har vi själva kört olagligt i början. Jag har anordnat och kört massor med olagliga race. Skillnaden är att nu finns det ett lagligt alternativ! Det fanns det inte tidigare...

arabisk_vodka skrev:
sen jag jämför med föreningen som bildades 2007 som är olaglig och jag var en av de som var med och fixade det, vi gjorde ett antal race träffar som var kanon och många som jag träffat önskar att det blir så i år med, och den var olgalig, de kunde lika gärna säga så om den lagliga, men tyvärr många är missnöjda med ditt lagliga! så kom inte och snacka om 200kr hit eller 200kr ditt för det är barnsligt!

Du svarade aldrig på vad du tycker är roligare med det olagliga?

Det var DU som drog upp 200kr så det är i så fall du som är barnslig... roll

arabisk_vodka skrev:
sen pratar du om att jag inte kör, nej faktist jag är som du som inte har tid eller vad det det du sa?? tongue

Nu var det ju faktiskt så att jag Har kört... smile
Hur vet du att det är så tråkigt och dumt att köra Blackrace när du inte ens har provat. Då snackar du ju bara en massa skit om någon du inte vet något om?!?

arabisk_vodka skrev:
ps. 300körningar på en kväll, det lät som att det var mer än 50 värsting bilar som hållde på och rajsa!

Förstår faktiskt inte vad du menar?...

Mvh Niklas

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

398 Inlägg
17 februari 2008
Severin skrev:
Kan tänka mig att de blir planering veckan innan.. ?! yikes

Som Bamse skrev så är det mycket mer jobb med detta än vad det kanske ser ut som.

Detta är inget vi vill göra själva utan skulle helst se att alla som vill se och köra hjälper till! Vi har försökt att samla folk så vi blir många funktionärer. Problemet är att när det kommer till kritan så tycker folk det är mycket enklare att bara titta på än hjälpa till. Ungdomar vill inte jobba ideellt nu för tiden...

Ang datumen så bestäms de redan under våren och skickas in för remiss till Polisen, Kommun och Gatukontoret.

Mvh Niklas

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

Sök