2226
Sök

Bilintresserat folk i Borås?

398 Inlägg
17 februari 2008
Edil_ skrev:
Kollar man på publikintresset förra året, så finns ju helt klart intresset. Jag kommer besöka varje black-race som anordnas i år. Just därför att jag vill SE, de olagliga är ju inte lika publikvänliga big_smile

Du är välkommen! smile

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

398 Inlägg
17 februari 2008
arabisk_vodka skrev:
i denna datan jag skriver ifran finns ej de tre bokstaverna ni vet vilka de ar!

jag gratulerar formula och tackar han for sitt jobb, att detta finns, att vi har ett lagligt race, jag ar inte emot det, men det finns miss noje som jag forsoker formedla, plus jag har pratat och diskuterat detta med manga personer om just olagliga och lagliga, och de flesta vet sjalva vad som ar bra elle daligt.

fan kolla vad folk skriver och bedom sjlva, i slut andan ar vi alla overens om en sak, att det blir ett lyckat 2008 i boras, och vi ska kampa for det inte bara vanta pa black race, eller tanka att det finns non annan som fixar det!

.....salwan!

Vad är det som gör den olagliga racingen roligare. För OM det är något som vi kan förändra så bör det ju tas upp för bedömning. Det kan ju vara så att vi kan ändra på konceptet och att alla blir nöjda! smile

Vi gör faktiskt inte allt det här jobbet för våran skull utan för eran! VI vill att ni skall vara med på detta. Det är inte meningen att ni skall tycka att vi är gamla raggare som inte fattar någonting... wink
Vi har varit i eran situation tidigare och därför skulle det vara kul om vi allihop kan anordna race tillsammans!

Meningen är att vi skall ha kul tillsammans och köra våra bilar! 
Vi har kämpat hårt för att få köra Blackrace i Borås. Polis och Kommun är inte alltid så lätta att ha och göra med. Vi vet inte ens om vi får tillstånd att köra 2008...

Mvh Niklas
Senast redigerat av Formula (17 februari 2008)

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson

182 Inlägg
17 februari 2008
jag behover inte forklara for nogon bilintresserad vad skillnaden mellan att kora lagligt eller olagligt ar,
du vet mkt val sjalv!

sen att du har lagt mkt tid pa dettta sa tackar vi dig, men nar jag sitter och funderar pa hur det ska bli battre sa kollar jag pa det negativa, du har gjort mkt jobb med polisen komuunen osv men det ar inte bara det, utan det ska vara en fungerande system, tita pa helheten och bedom sjalv, jamfor med andra stader, ta kontakt med killarna i gislaved elle goteborg och kolla skillnaden, varfor kor folk mer dar? det maste vara en anledning? du pratar om 300korningar pa en kvall ja grattis men vet du hur det ar pa andra stader? som ar mindre an boras men anda lyckats fa till det bra?

bli inte arg nar jag kritiserar, for jag menar inget illa, for jag tror vi i slut andan enade om en sak och det ar ett bra 2008!

det var det som hande 2007, och de flesta medlemar i foreningen tyckte om iden, racen, traff, sms-tjansten, en egen hemsida osv! men du hackar dig pa just dragracing och det ar battre an allt annat for dig!

.....
Senast redigerat av arabisk_vodka (3 mars 2008)

182 Inlägg
17 februari 2008
En sak vill jag aven tillagga, att jag ar barnslig valdigt barnslig for jag ar sjukt kar i bilar och race att jag kan inte kontrollera min barnslighet ifall det ar det ni ser,

mvh .....salwan! smile

Bamse940Ltt
17 februari 2008
när sms-tjänsten försvann så hände det ju inget mer -07.. så där är du väldigt delaktig salwan.. du kunde sagt till o gett oss alla nr så kanske vi kunde fortsatt med det. så hade -07 nog inte uppfattats som dött..

398 Inlägg
17 februari 2008
arabisk_vodka skrev:
jag behover inte forklara for nogon bilintresserad vad skillnaden mellan att kora lagligt eller olagligt ar,
du vet mkt val sjalv!

sen att du har lagt mkt tid pa dettta sa tackar vi dig, men nar jag sitter och funderar pa hur det ska bli battre sa kollar jag pa det negativa, du har gjort mkt jobb med polisen komuunen osv men det ar inte bara det, utan det ska vara en fungerande system, tita pa helheten och bedom sjalv, jamfor med andra stader, ta kontakt med killarna i gislaved elle goteborg och kolla skillnaden, varfor kor folk mer dar? det maste vara en anledning? du pratar om 300korningar pa en kvall ja grattis men vet du hur det ar pa andra stader? som ar mindre an boras men anda lyckats fa till det bra?

bli inte arg nar jag kritiserar, for jag menar inget illa, for jag tror vi i slut andan enade om en sak och det ar ett bra 2008!

det var det som hande 2007, och de flesta medlemar i foreningen tyckte om iden, racen, traff, sms-tjansten, en egen hemsida osv! men du hackar dig pa just dragracing och det ar battre an allt annat for dig!

......salwan!

Men jag skulle vara tacksam om Du förklarade vad som är bättre med olagliga race. Du har inte ens testat lagligt men vet att olagligt är bättre...

Jämför man mot andra städer så har det gått bra, men jag tycker att ännu fler borde testa då där är ruskigt kul att köra!
Jämför man med att åka upp till Ramnaslätt och titta en lördagskväll så är det skrattretande... Det händer ingenting där. Bara massa folk som står och tjötar och sedan så kör några ett race och sedan så händer inget på en kvart igen. Och efter ett tag så kommer polisen...

Vad menar du med att jag hakar upp mig på dragracing? Jag har ju även förklarat att vi anordnar en bilträff på Almenäs i Maj. Där ALLA bilar och MC är välkomna!  Gå gärna in på länken som jag la ut tidigare i den här tråden.

Slutligen så hoppas jag bara att om ni fixar olagliga race att ni ser till så säkerheten är under kontroll! T.ex att ingen står längs med vägen när ni rejsar. För det är något jag har tänkt på när jag åkt till Ramnaslätt och tittat att om någon bil skulle få sladd så kan det gå riktigt illa...! (nog med moralpredkan!!!)

Hoppas vi ses till sommaren! smile

Mvh Niklas

182 Inlägg
18 februari 2008
hej Niklas!

tack för du tog upp säkerheten och regler, men du har tydligen ingen aning om föreningen därför pratar du på det viset, för att bli medlem fick man skriva på godkännande av föreningens regler, säkerhet och tips, godkännandet bestod av sitt eget telefonnummer.

Man fick ett sms där det stod träff plats och tid så vi samlades i ungefär en timma sedan köra vidare till race platserna, man fick även info under själva rejsande till mobilen ifall polisen dök upp.
Sms:et fick man en dag innan och de som kom var endast medlemar så vi skulle slippa publik, vi recade aldrig på ramnaslät och ni medlermar vet redan vart vi körde då vi hade ett par ställen och välja på, tiderna var olika beronde på passande tid för ledningen som skötte säkerheten mednas folk körde!!!

kom inte och snacka om lördgaskväll på ramnaslätt och hur dåligt det är för sådant höll vi inte på med,
sedan fanns det regler och hålla till annrs blev man utslängd från sms-tjänsten och sedan utslängd från hemsidan!

50 medlemar (bilar) hade jag på min lista då jag sista gången skickade ett sms för en träff som ledningen fixade som blev en av de bästa och tyvärr sista på grund av mig då jag fick problem och åkte till hemlandet och sms tjänsten slutade!

sedan tyckte du att lagliga Dragracing i borås i jämförelse med andra städer har vart bra, jag undrar om alla håller med där men jag gör tyvärr inte det, jag har vart själv och sett med mina ögon skillnaden och vi kan järna åka nån gång tillsammans så du oxå ser!

1 587 Inlägg
18 februari 2008
Ok.. Men kan vi inte göra en ny lista på nummer och medlemmar lr ?? smile

Bamse940Ltt
18 februari 2008
jo säkerheten fick vi ordning på faktsikt.. se det funkade klockrent efter ett par repor o alla visste va som gällde

182 Inlägg
18 februari 2008
Severin skrev:
Ok.. Men kan vi inte göra en ny lista på nummer och medlemmar lr ?? smile

hej..!

allt finns redan en ny lista behöves inte!

1 587 Inlägg
18 februari 2008
Men du har kanske inte mitt nummer ?! tongue hehe

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
18 februari 2008
kanske finns folk som inte är med på lisstan u know tongue he he

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 587 Inlägg
18 februari 2008
HyperSonica skrev:

Ja precis !! yikes

182 Inlägg
18 februari 2008
Severin skrev:

Det är inte bara så att man lämnar sitt nummer sen allt är klart...du måste läsa regler och säkerheten och sedan godkänna det!

1 587 Inlägg
18 februari 2008
arabisk_vodka skrev:
Severin skrev:

Det är inte bara så att man lämnar sitt nummer sen allt är klart...du måste läsa regler och säkerheten och sedan godkänna det!

O vart gör jag det då ??

182 Inlägg
18 februari 2008
HyperSonica skrev:

jag känner de flesta.. jagvet vem som är med och inte, för jag skötte sms-tjänsten, och det fanns regler för det så därför kännde jag de flesta!

182 Inlägg
18 februari 2008
Severin skrev:
arabisk_vodka skrev:
Severin skrev:

O vart gör jag det då ??

skatteverket tongue nää skoja måste prata med killarna först och Bamse940ltt är en av de så prata även med han smile

1 587 Inlägg
18 februari 2008
arabisk_vodka skrev:
Severin skrev:
arabisk_vodka skrev:

O vart gör jag det då ??

skatteverket tongue nää skoja måste prata med killarna först och Bamse940ltt är en av de så prata även med han smile

Hmm.. Ajja får la prata med han lite mer om de här då tongue

182 Inlägg
18 februari 2008
Severin skrev:
arabisk_vodka skrev:
Severin skrev:

O vart gör jag det då ??

jag har kvar anmälepapprerna och allt det så jag måste prata med killarna först och se hur de ser ut på 2008 och om de har samma energi kvar smile

men vi kan träffas nångång i veckan vid makdonken så ni ser hur regler och allt det går till!!!

1 587 Inlägg
18 februari 2008
arabisk_vodka skrev:
Severin skrev:
arabisk_vodka skrev:

jag har kvar anmälepapprerna och allt det så jag måste prata med killarna först och se hur de ser ut på 2008 och om de har samma energi kvar smile

men vi kan träffas nångång i veckan vid makdonken så ni ser hur regler och allt det går till!!!

Absolut big_smile !! Informera bara vilken tid o dag de blir så är ja där smile !!

Sök