klippte räddningstjänsten upp taket på bilen

Waho Allmänt Jobbig
16 januari 2008 · 1 200 Inlägg

Aff, det är surt hmm

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
_Spawned_ Maskinförare
16 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Men det är ju p.g.a räddningstjänstens jobb, som det blir bajs med försäkringsbolaget.
Kort och enkelt, man ger fan i att släppa in nån i bilen vid en olycka.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
19 januari 2008 · 1 852 Inlägg

henkebenke skrev:

_Spawned_ skrev:
Men det är väl klart att det ligger sanning i det, att dom har rutiner osv.. men om ni hade stått där, hade NI varit så jävla lyckliga om rädningstjänsten hade klippt upp erat tak. sen hade ni fått bråka som fan med försäkringsbolag och kanske ändå inte fått nån ersättning.
Nää det hade inte jag. jag hade varit fly förbannad. Och genom det här, skulle jag aldrig låta nån sätta sig i min bil som är "skadad".

Då är det väl försäkringsbolaget man ska klaga på, inte räddningstjänsten wink

word!

man lever bara en gång så lev väl!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
19 januari 2008 · 1 852 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Men det är ju p.g.a räddningstjänstens jobb, som det blir bajs med försäkringsbolaget.
Kort och enkelt, man ger fan i att släppa in nån i bilen vid en olycka.

precis, de olycksdrabbade skall sitta still i sin egna bil om det inte är som så att det börjar brinna eller något.

man lever bara en gång så lev väl!
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
19 januari 2008 · 741 Inlägg

om en människa sitter i fast i bilen försök inte äns få ut dem, om ni skall kolla medvetande gå framifrån bilen och knacka på rutan, prata aldrig i sidleds så de rör sig, då kan mindre roliga saker hända,

som om ni kör mc skoter eller nå annat är det med en krash, ta aldrig av hjälmen, om skallen är spräckt så kan det bli mycket mycket värre

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
engolf
19 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Hamilton skrev:

henkebenke skrev:
Vad spelar en bil för roll när en person riskerar att bli förlamad. Att komma som räddningstjänst till en kaotisk olycksplats är säkerligen påfrestande utan att behöva ha nån tjomme grinandes över sitt djävla biltak.

Sant, rädningstjänster har sina direktiv av en anledning och det är att rädda liv sedan om det kostar lite plåt för att förrhindra att någon blir invalid.

Observera att vid båda fallen har dom som suttit i bilarna klagat på smärtor..!!

Det säger du här ju nu...

hade du låtit någon sitta i din bil, och sen fått höra av nån räddningsgubbe att de måste klippa av taket på din fina och nyvaxade bil...då tror jag att du hade spärrat vägen för de.
Eller har jag fel? Jag tror att de flesta hade reagerat på det viset.

Tänk själv, bilen har inte varit inblandad i olyckan, och killen var snäll som stoppade och lät de sitta i bilen tills räddningstjänsten kom...

Kalla mig egoist, men jag har inte råd att plötsligt inte ha tillgång till bil. Och skulle jag stoppa vid en olycka, så kommer jag nu inte att låta nån skadad/oskadd person sätta sig i den.
Nej, det finns roligare sätt att bli av med en bil på...

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Men om det händer en olycka på nån liten skogsväg utan trafik och man inte har någon telefon att ringa s.o.s med, personen/personerna är vid medvetande och inte verkar vara skadade och man bestämmer sig för att köra dom till akuten.

Ska då räddningstjänsten komma och klippa upp taket på bilen när man e framme ??

Eller riskerar man att låta dom gå ur bilen själva ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
19 januari 2008 · 741 Inlägg

om du gör så klipper väl vi knappast taket då vi inte äns fått något larm smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Hertigen skrev:
om du gör så klipper väl vi knappast taket då vi inte äns fått något larm smile

"Vi" ??

Aha, en räddarnisse tongue

Menade snarare om det där med att man kan skada sig vid rörelser, det vet ju såklart läkarna på sjukan med och slänger dom då på "offrena" varsin stödkrage eller något liknande eller ringer dom hertigen så han kan klippa ut dom ??

Typ något sånt menade jag iaf lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
19 januari 2008 · 741 Inlägg

nu slipper du ju oroa dig för mig då jag bor i fel ände smile

engolf skrev att han skulle vägra, visst förstår jag att man får problem men jag skulle inte tveka en sekund om nån satt sig, klipp upp fanskapet hellre ser jag att människan överlever än att den kolar på grund av min bil var värd mer än ett liv, och om jag gjorde det och vetat att nån dog pga min bristande medmänsklighet skulle det ändå inte vara så roligt med den bilen

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Hertigen skrev:
nu slipper du ju oroa dig för mig då jag bor i fel ände smile

engolf skrev att han skulle vägra, visst förstår jag att man får problem men jag skulle inte tveka en sekund om nån satt sig, klipp upp fanskapet hellre ser jag att människan överlever än att den kolar på grund av min bil var värd mer än ett liv, och om jag gjorde det och vetat att nån dog pga min bristande medmänsklighet skulle det ändå inte vara så roligt med den bilen

jo, visst är väl ett människoliv mer värt än en bil men jag tänker ju då inte släppa någon i närheten av min bil nu när man vet vad som händer.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
John87 Stolt Volvoägare
19 januari 2008 · 4 913 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
jo, visst är väl ett människoliv mer värt än en bil men jag tänker ju då inte släppa någon i närheten av min bil nu när man vet vad som händer.

Får se om du säger samma sak när du voltat med din bil och ligger där med en bruten nacke wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 januari 2008 · 6 170 Inlägg

John87 skrev:

TBOC_Razor skrev:
jo, visst är väl ett människoliv mer värt än en bil men jag tänker ju då inte släppa någon i närheten av min bil nu när man vet vad som händer.

Får se om du säger samma sak när du voltat med din bil och ligger där med en bruten nacke wink

No offence men tom en treåring fattar att jag menar när ens egen bil *inte* är inblandad i olyckan och att både bil och förare (dvs jag) är oskadade.

Du vet, som i artikeln alla pratar om....

Senast redigerat av TBOC_Razor (19 januari 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
John87 Stolt Volvoägare
19 januari 2008 · 4 913 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

John87 skrev:

TBOC_Razor skrev:
jo, visst är väl ett människoliv mer värt än en bil men jag tänker ju då inte släppa någon i närheten av min bil nu när man vet vad som händer.

Får se om du säger samma sak när du voltat med din bil och ligger där med en bruten nacke wink

No offence men tom en treåring fattar att jag menar när ens egen bil *inte* är inblandad i olyckan och att både bil och förare (dvs jag) är oskadade.

Du vet, som i artikeln alla pratar om....

Mja, okej.
Men erkänn att ditt inlägg gick att tolka på båda sätten tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 januari 2008 · 6 170 Inlägg

John87 skrev:

TBOC_Razor skrev:

John87 skrev:

Får se om du säger samma sak när du voltat med din bil och ligger där med en bruten nacke wink

No offence men tom en treåring fattar att jag menar när ens egen bil *inte* är inblandad i olyckan och att både bil och förare (dvs jag) är oskadade.

Du vet, som i artikeln alla pratar om....

Mja, okej.
Men erkänn att ditt inlägg gick att tolka på båda sätten tongue

Inte direkt, kanske om man gör på fjortis-sättet och bara läser det senaste inlägget i tråden men om man läst artikeln och följt hela diskussionen i tråden bör man fatta rätt fort vad jag menar.

Och nej, jag kallar inte dig för fjortis tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Brandta
19 januari 2008 · 162 Inlägg

Pluggar till brandman. Vår lärare i räddning (bl.a. trafikolyckor) berätta om när de kom till en olycksplats. Föraren i den ena bilen kom gående emot dem när räddningstjänsten kom fram, när han skulle visa vad som hänt vred han på huvet o föll ihop stendöd. Han hade brytit nacken o det enda som behövdes var alltså att han vred nacken lite. Även om man har gått in i en bil så kanske man inte klarar av o komma ut ur den igen då skadorna kan förvärras efterhan och rädningstjänsten tar gärna det säkra före det osäkra. Tror de hade fått ganska mycke mer skit om de inte klippt taket på bilen och de hade dött p.g.a. att de inte kunde ta ut personen på rätt sätt.

Har hänt samma sak med en taxi som flear redan nämnt, men även en polisbil, fråga mig inte var eller när, men den hade gått lite över 20 mil. Det är nog jobbigare än killens "nya" Mustang.

O som någons skrev så orkar klippverktygen klippa även en lastbilshytt, saxarna klipper med en klippkraft på 93ton, har sett det på övning och den klipper ett lastbilstak lättare än vad ni öppnar en colaburk.

Trevlig kväll//Brandta

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
19 januari 2008 · 741 Inlägg

rolig att använda saxen dära man känner att det är mycket voima smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Brandta
19 januari 2008 · 162 Inlägg

Hertigen skrev:
rolig att använda saxen dära man känner att det är mycket voima smile

Kanske är jag eftgerbliven, men vad är voima???

John87 Stolt Volvoägare
19 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Hertigen skrev:
rolig att använda saxen dära man känner att det är mycket voima smile

Voima är alltså stark eller styrka för den som inte kan finska smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
19 januari 2008 · 741 Inlägg

sorry har fastnat på hjärnan, en arbets kamrat säger alltid om nått är starkt eller nå att det är mycket voima, tänker inte så mycke när man säger det

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang